matematykaszkolna.pl
prośba o wyjaśnienie słynnego 't^2' :) gr: Witam, Jest takie zadnie Wyznacz zbiór wartości funkcji f(x) =25x − 10*5x +9 Nie wiedziałem jak to zrobić, popatrzyłem do wskazówki, że trzeba sobie wprowadzić zmienną t i mi wyszło. emotka Jednak w czym rzecz: Nie mogę zrozumieć, dlaczego możemy sobie to w taki sposób to sprowadzić sobie do kwadratowej funkcji, a potem wyliczyć wierzchołek i podać wartości dla tej funkcji. Chodzi mi po prostu o to, żeby wytłumaczyć mi na chłopski rozum, dlaczego niby możemy tak zrobić emotka Pozdrawiam emotka
30 wrz 16:26
Aga1.: rysunekTeraz widzisz, w jednym układzie współrzędnych sporządziłam wykresy tych funkcji. Co powiesz o zbiorze wartości tych funkcji?
30 wrz 16:34
gr: no fakt, takie same emotka, ale jaja
30 wrz 16:44
gr: dzięki emotka
30 wrz 16:44