matematykaszkolna.pl
co zrobić z takim działaniem? Kalina: (n+1−5)2=0
23 wrz 11:29
Piotr: jak nie znasz wzoru to tak samo jak a2 = a*a
23 wrz 11:30
Kalina: Czyli : (n+1−5)2=0 n2+12−52=o n2+1−25=0 tak?
23 wrz 11:38
Piotr: nie. (n+1−5)(n+1−5)= i wymnazasz nawiasy. tak emotka
23 wrz 11:41
Kalina: i teraz każdy z każdy ? dzięki wielkie emotka
23 wrz 11:42
Piotr: tak. tak, jak normalnie bys wymnazala nawiasy. (a+b)2=(a+b)(a+b)= a2+ab+ab+b2=a2+2ab+b2 czyli wyszedl wzor skroconego mnozenia emotka
23 wrz 11:45
Kalina: ok. rozumiem emotka dzięki !
23 wrz 11:47
Piotr: prosze emotka
23 wrz 11:48
Basia: Witaj Piotrze emotka a po co to w ogóle podnosicie do kwadratu ? a2 = 0 ⇔ a=0 (n+1−5)2 = 0 ⇔ n+1−5 = 0 ⇔ n = −1+5 ⇔ n = 4 poza tym tak jakoś mi się wydaje, że (n+1−5)2 = (n−4)2 i wobec tego myślę, że zadanie jest źle przepisane
23 wrz 11:50
Piotr: Witaj Basiu emotka nie mam zielonego pojecia kompletnie nie patrzylem co jest w nawiasie ! chyba odruchowo pomyslalem, ze to za latwe by bylo...ale przynajmniej bedzie wiedziec jak podnosic do kwadratu emotka nawet nie spojrzalem ze to rownanie ! ale jaja
23 wrz 11:54