funkcja
adaś:
Funkcja f określona na zbiorze liczb naturalnych większych od 9, przyporządkowuje każdej
liczbie n cyfrę dziesiątek liczby n
a) Określ zbiór wartości funkcji f
b) Dla ilu argumentów mniejszych od 999 funkcja f przyjmuje wartość 5
c) Dla jakich k∊C+ liczba 10k jest miejscem zerowym funkcji f
d) Dla jakich n nie zachodzi równość f(n+1)=f(n)
Zbiór wartości to będzie {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9}
ale nie wiem co dalej z tymi podpunktami, proszę o wytłumaczenie a nie tylko odpowiedzi
21 wrz 19:26
konrad: b)
będą to liczby postaci 5X i X5X
liczb postaci 5X jest 1*10=10
liczb postaci X5X jest 9*1*10=90
10+90=100
21 wrz 20:05
konrad: d) dla n kończących się cyfrą 9
21 wrz 20:11
adaś:
z jakiego poziomu byście określili to zadanie?
21 wrz 20:16
adaś:
liczb postaci 5X jest 1*10=10 ,dlaczego ,przecież na cyfrze dziesiątek może być 9 cyfr ,prawda?
21 wrz 20:24
konrad: ale funkcja ma przyjąć wartość 5 czyli cyfrą dziesiątek może być tylko jedna cyfra − 5
21 wrz 20:30
adaś: nie rozumiem , można jaśniej ?
21 wrz 20:32
konrad: zbiorem wartości tej funkcji są cyfry dziesiątek jej argumentów, więc jeżeli mamy podać liczbę
argumentów dla których te wartości są równe 5, to musimy znaleźć te liczby które mają w cyfrze
dziesiątek piątkę, czyli jedną konkretną cyfrę
21 wrz 20:38
adaś:
mnie tylko dziwi dlaczego na X w 5X może stać 10 cyfr ? Przecież może być tylko od 0 do 9 cyfr
było by 9 a nie 10, nie wiem nie rozumiem nadal
21 wrz 20:52
konrad: to sobie wypisz cyfry od 0 do 9 i policz
21 wrz 20:54
Krzysiek: Adas . To sa dla Ciebie zatrudne zadania . Koleedzy Ci juz pisali zebys jednak zaczal robic
z zakrsu podstawowego. czy zajrzales na ta strone co podalem CI wczoraj w innym poscie ? Tylko
sie zrazisz do tego i sobie nie poradzisz Ja bym okreslil to zadanie z poziomu rozszerzonego.
Adam jakie to beda liczby wieksze od 9 Bedzie to 10 , 11,12 13 14 i az do ∞. Popatrz w
punkcie b) pytaja nas o argumenty x<999 dla ktorych wartosc funkcji f(x)=5 .
Na poczatku mamy napisane ze dla x>9 przyporzadkowujemy liczbe dziesiatek tej cyfry . Czyli dla
x=10 y=1 dla x=20 y=2 (bo 2 jest liczba dziesiatek ) i dlax=998 <999 y =9 dla x=58 y=y5 dla
x=52 y=5 (bo 5 jest liczba dziesiatek tej cyfry ) dla x=356 y=5 bo 5 jest liczba dziesiatek
tej cyfry to samo dla innych cyfr . Teraz dla liczb dwucyfrowych jake to beda liczby dla
ktorych wartosc funkcji =5 Beda to liczby gdzie cfra 5 bedzie cyfra dziesiatek tej liczby .
czyli 50, 51 , 52 ,53 54 55 56 57 58 59 czyli 10 liczb Zauwaz ze napisalem liczby postaci 5X
gdzie za X podstawilem cyfry od 0 do 9 .
Teraz zajmiemy sie liczbami 3 cyfrowymi czyli np 157 , 352 , 187, 899 ,279 , Teraz jakie to
musza byc liczby zeby cyfra dziesiatek czyli 5 byla wartoscia tej funkcji? i ile ich bedzie .
DLa liczb postaci 15X gdzie za X podstawimy cyfry od 0 do 9 beda to liczby 150
,151,152,153,154,155,156,157,158,159 czli 10 cyfr.
Dla liczb postaci 25X gdzie za X podstawiam cyfry od 0 do 9 beda to liczby 250, 251,252,253
,254 255,256,257,258,259 jak policzysz to tesz bedzie 10 cyfr. . Zrob sobie tak samo dla
liczb postaci 35X, 45X ,55X ,65X 75X ,85X 95X . Za X podstawiakj cyfry od 0 do9 Policz sobie
ile bedzie tych liczb 3 cyfrowych i dodaj do tego jeszcze tych 10 liczb postaci 5X i ile to
bedzie . no chyba juz prosciej sie nie da wytlumaczyc.
Musisz sam zdecydowac czy jestes w stanie robic takie zadania czy nie . Lepiej dla Cie bedzie
tak jak CI pisal asdf wziac jednak podstawe i nie zyc w stresie . Poza tym sa jeszcze inne
przedmioty ktorych musisz sie uczyc a nie siedziec na samej matematyce.
22 wrz 00:07
Krzysiek: Zacznij tez chodzic na dziewczyny a nie siedz tylko przed koputerem.
22 wrz 00:08
Eta:
22 wrz 00:10
Ajtek:
Po co chodzić na dziewczyny
W sieci są terabajty zdjęć
22 wrz 00:11
Eta:
22 wrz 00:12
Ajtek:
A wracając do wypowiedzi
Krzyśka, ma 100% racji
22 wrz 00:12
asdf: @Piotr, pamiętam:
szklanka, a nie
szklanka lub
adaś, równie dobrze ja mogłem się
wtedy podszyć.
@Eta
No to jest tylko podstawa. Ja przez 4 miesiące ogarnąłem cały zakres podstawy bez problemu, a
do geniuszy nie należę, więć i On też da radę
Według mnie to niech
Adaś próbuję, a niech nikt mu w tym nie przeszkadza i nie
zniechęca...
22 wrz 00:26
Krzysiek: Zebys mial juz do kopletu to podpunkt c ) tam chyba ma byc liczby calkowite dodatnie . Liczby
calkowite dodatnie to liczby wieksze od zera. Tam jest napisane k∊C+. Miejsce zerowe funkcji
to miejsce gdzie y=0 . Teraz znowu jezeli y ma sie rownac 0 to cyfra dziesiatek tej liczby
musi byc rowna 0 . Liczba10k ma byc miejscem zerowym funkcji to k∊<1,9> czyli beda to cyfry
101,102 103,104,105,106 107 108 109
22 wrz 00:26
Piotr:
wg mnie nikt sie nie podszywal
22 wrz 00:29
Ajtek:
Wg mnie też nikt się nie podszywał.
22 wrz 00:30
Piotr:
22 wrz 00:31
asdf: Ja nadal zostaję przy swoim
Adaś jest według mnie ambitny. Myślę, że chyba jednak za dużo
liczenia. Ja z autopsji pamiętam po 2 miesiącach liczenia po 6 godzin zadań nie ogarniałem
dosłownie nic! Ja już radziłem, niech sobie odpocznie trochę, przynajmniej tydzień..zobaczy
jakie to daje efekty
22 wrz 00:34
Ajtek:
Eta, mam takiego samego kursanta, maturzystę.
Celuję z nim w podstawę na 100%
Dlaczego aż tyle
Mam margines bezpieczeństwa, a w dniu matury z matmy spokojnie wypiję kawę. Tylko nie wiem jak
do tego doprpwadzić
.
22 wrz 00:46
Piotr:
Dobranoc
22 wrz 00:47
Piotr:
moze to on ?
tyle nickow juz mial...
22 wrz 00:48
Mila: Adaś, z mojego doświadczenia− najpierw podstawa, potem rozszerzenie i to daje efekty.
W matematyce jest taka ważna zasada nauczania −
stopniowanie trudności.
Zacznij arkusze z zakresu podstawowego, ale najpierw to co jest na lekcjach − każde zadanie
domowe masz zrobić.
Przemyśleć to, co było na lekcji i jeszcze raz zrobić w domu.Nauczyć się wzorów i twierdzeń.
Czasem pytasz o rzeczy podstawowe, które na pewno były na lekcjach, wygląda na to, że nie
korzystasz z lekcji.
Napisz mi jaki dział przerabiasz w szkole i z jakiego podręcznika.
Masz pisać sprawdziany na pozytywne oceny.I te zadania najpierw wrzucaj na forum.
Bez nerwów i rzucania się w różne działy.
22 wrz 00:55
Piotr:
Mila
22 wrz 00:57
22 wrz 00:59
Mila: Piotr,
Dobranoc.
22 wrz 01:16
adaś:
Dziękuje za pomoc! Po prostu się nie insteresowałem matematyką i ją olewałem ,sam nic nie
robiłem ,
gdy przyszło podjąć decyzję o studiowaniu , to stwierdziłem że muszę dobrze napisać maturę z
matmy , i dlatego pytam czasami o banały bo już nie jestem pewny pewnych rzeczy, w szkole nie
mam na co liczyć ,matura podstawa i to jeszcze nic prawie nie robimy. Przerabiam kiełbasę
najpierw poziom postawowy lecz niektóre zadania te rozszerzonej odpowiedzi są niezbyt
podstawowe i dlatego najwięcej czasu na nie marnuje , może powinienem przerabiać tylko te z
działu "zadania maturalne",
Przerabialiście kiełbasę może? Być może nie trzeba wszystkich stron przerabiać by osiągnąć
przynajamniej 60 z podstawy. Co do rozszerzenia to chodzi mi o wynik przynajmniej 40%.
22 wrz 09:00
adaś: a może same przerabianie arkuszy wystarczą?
22 wrz 09:02
jok: http://www.zadania.info/n/6312335
Książka za 21 złoty, a naprawdę warto kupić
Może całej nie przerobiłem, ale na niej
próbowałem się nauczyć. Każde zadanie uczy myślenia, a nie to w CKE − powtarzania tych samych
schematów.. Bardzo polecam! A z matury z matematyki jestem zadowolony
22 wrz 15:59
asdf: post wyżej napisałem ja − siedzę na brata laptopie i zapomniałem się przelogować
22 wrz 16:03
Mis: Pkt d ? Dlaczego tylko od 1 do 8 ? A liczna 11 ?
21 sty 11:27