matematykaszkolna.pl
funkcja adaś: Funkcja f określona na zbiorze liczb naturalnych większych od 9, przyporządkowuje każdej liczbie n cyfrę dziesiątek liczby n a) Określ zbiór wartości funkcji f b) Dla ilu argumentów mniejszych od 999 funkcja f przyjmuje wartość 5 c) Dla jakich k∊C+ liczba 10k jest miejscem zerowym funkcji f d) Dla jakich n nie zachodzi równość f(n+1)=f(n) Zbiór wartości to będzie {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9} ale nie wiem co dalej z tymi podpunktami, proszę o wytłumaczenie a nie tylko odpowiedziemotka
21 wrz 19:26
konrad: b) będą to liczby postaci 5X i X5X liczb postaci 5X jest 1*10=10 liczb postaci X5X jest 9*1*10=90 10+90=100
21 wrz 20:05
konrad: d) dla n kończących się cyfrą 9
21 wrz 20:11
adaś: z jakiego poziomu byście określili to zadanie?
21 wrz 20:16
adaś: liczb postaci 5X jest 1*10=10 ,dlaczego ,przecież na cyfrze dziesiątek może być 9 cyfr ,prawda?
21 wrz 20:24
konrad: ale funkcja ma przyjąć wartość 5 czyli cyfrą dziesiątek może być tylko jedna cyfra − 5
21 wrz 20:30
adaś: nie rozumiem , można jaśniej ?emotka
21 wrz 20:32
konrad: zbiorem wartości tej funkcji są cyfry dziesiątek jej argumentów, więc jeżeli mamy podać liczbę argumentów dla których te wartości są równe 5, to musimy znaleźć te liczby które mają w cyfrze dziesiątek piątkę, czyli jedną konkretną cyfrę
21 wrz 20:38
adaś: mnie tylko dziwi dlaczego na X w 5X może stać 10 cyfr ? Przecież może być tylko od 0 do 9 cyfr było by 9 a nie 10, nie wiem nie rozumiem nadal
21 wrz 20:52
konrad: to sobie wypisz cyfry od 0 do 9 i policz
21 wrz 20:54
Krzysiek: Adas . To sa dla Ciebie zatrudne zadania . Koleedzy Ci juz pisali zebys jednak zaczal robic z zakrsu podstawowego. czy zajrzales na ta strone co podalem CI wczoraj w innym poscie ? Tylko sie zrazisz do tego i sobie nie poradzisz Ja bym okreslil to zadanie z poziomu rozszerzonego. Adam jakie to beda liczby wieksze od 9 Bedzie to 10 , 11,12 13 14 i az do ∞. Popatrz w punkcie b) pytaja nas o argumenty x<999 dla ktorych wartosc funkcji f(x)=5 . Na poczatku mamy napisane ze dla x>9 przyporzadkowujemy liczbe dziesiatek tej cyfry . Czyli dla x=10 y=1 dla x=20 y=2 (bo 2 jest liczba dziesiatek ) i dlax=998 <999 y =9 dla x=58 y=y5 dla x=52 y=5 (bo 5 jest liczba dziesiatek tej cyfry ) dla x=356 y=5 bo 5 jest liczba dziesiatek tej cyfry to samo dla innych cyfr . Teraz dla liczb dwucyfrowych jake to beda liczby dla ktorych wartosc funkcji =5 Beda to liczby gdzie cfra 5 bedzie cyfra dziesiatek tej liczby . czyli 50, 51 , 52 ,53 54 55 56 57 58 59 czyli 10 liczb Zauwaz ze napisalem liczby postaci 5X gdzie za X podstawilem cyfry od 0 do 9 . Teraz zajmiemy sie liczbami 3 cyfrowymi czyli np 157 , 352 , 187, 899 ,279 , Teraz jakie to musza byc liczby zeby cyfra dziesiatek czyli 5 byla wartoscia tej funkcji? i ile ich bedzie . DLa liczb postaci 15X gdzie za X podstawimy cyfry od 0 do 9 beda to liczby 150 ,151,152,153,154,155,156,157,158,159 czli 10 cyfr. Dla liczb postaci 25X gdzie za X podstawiam cyfry od 0 do 9 beda to liczby 250, 251,252,253 ,254 255,256,257,258,259 jak policzysz to tesz bedzie 10 cyfr. . Zrob sobie tak samo dla liczb postaci 35X, 45X ,55X ,65X 75X ,85X 95X . Za X podstawiakj cyfry od 0 do9 Policz sobie ile bedzie tych liczb 3 cyfrowych i dodaj do tego jeszcze tych 10 liczb postaci 5X i ile to bedzie . no chyba juz prosciej sie nie da wytlumaczyc. Musisz sam zdecydowac czy jestes w stanie robic takie zadania czy nie . Lepiej dla Cie bedzie tak jak CI pisal asdf wziac jednak podstawe i nie zyc w stresie . Poza tym sa jeszcze inne przedmioty ktorych musisz sie uczyc a nie siedziec na samej matematyce.
22 wrz 00:07
Krzysiek: Zacznij tez chodzic na dziewczyny a nie siedz tylko przed koputerem.
22 wrz 00:08
Eta:
22 wrz 00:10
Ajtek: Po co chodzić na dziewczyny W sieci są terabajty zdjęć
22 wrz 00:11
Eta:
22 wrz 00:12
Ajtek: A wracając do wypowiedzi Krzyśka, ma 100% racji
22 wrz 00:12
asdf: @Piotr, pamiętam: szklanka, a nie szklanka lub adaś, równie dobrze ja mogłem się wtedy podszyć. @Eta No to jest tylko podstawa. Ja przez 4 miesiące ogarnąłem cały zakres podstawy bez problemu, a do geniuszy nie należę, więć i On też da radę emotka Według mnie to niech Adaś próbuję, a niech nikt mu w tym nie przeszkadza i nie zniechęca...
22 wrz 00:26
Krzysiek: Zebys mial juz do kopletu to podpunkt c ) tam chyba ma byc liczby calkowite dodatnie . Liczby calkowite dodatnie to liczby wieksze od zera. Tam jest napisane k∊C+. Miejsce zerowe funkcji to miejsce gdzie y=0 . Teraz znowu jezeli y ma sie rownac 0 to cyfra dziesiatek tej liczby musi byc rowna 0 . Liczba10k ma byc miejscem zerowym funkcji to k∊<1,9> czyli beda to cyfry 101,102 103,104,105,106 107 108 109
22 wrz 00:26
Piotr: wg mnie nikt sie nie podszywal emotka
22 wrz 00:29
Ajtek: Wg mnie też nikt się nie podszywał.
22 wrz 00:30
Piotr: emotka
22 wrz 00:31
asdf: Ja nadal zostaję przy swoim emotka Adaś jest według mnie ambitny. Myślę, że chyba jednak za dużo liczenia. Ja z autopsji pamiętam po 2 miesiącach liczenia po 6 godzin zadań nie ogarniałem dosłownie nic! Ja już radziłem, niech sobie odpocznie trochę, przynajmniej tydzień..zobaczy jakie to daje efekty
22 wrz 00:34
Ajtek: Eta, mam takiego samego kursanta, maturzystę. Celuję z nim w podstawę na 100% Dlaczego aż tyle Mam margines bezpieczeństwa, a w dniu matury z matmy spokojnie wypiję kawę. Tylko nie wiem jak do tego doprpwadzić .
22 wrz 00:46
Piotr: Dobranoc emotka
22 wrz 00:47
Piotr: moze to on ? tyle nickow juz mial...
22 wrz 00:48
Mila: Adaś, z mojego doświadczenia− najpierw podstawa, potem rozszerzenie i to daje efekty. W matematyce jest taka ważna zasada nauczania − stopniowanie trudności. Zacznij arkusze z zakresu podstawowego, ale najpierw to co jest na lekcjach − każde zadanie domowe masz zrobić. Przemyśleć to, co było na lekcji i jeszcze raz zrobić w domu.Nauczyć się wzorów i twierdzeń. Czasem pytasz o rzeczy podstawowe, które na pewno były na lekcjach, wygląda na to, że nie korzystasz z lekcji. Napisz mi jaki dział przerabiasz w szkole i z jakiego podręcznika. Masz pisać sprawdziany na pozytywne oceny.I te zadania najpierw wrzucaj na forum. Bez nerwów i rzucania się w różne działy. emotka
22 wrz 00:55
Piotr: emotka Mila emotka
22 wrz 00:57
Eta: Pora spać emotka Dobrej nocy Wszystkim emotka emotka emotka
22 wrz 00:59
Mila: Piotr, emotka Dobranoc.
22 wrz 01:16
adaś: Dziękuje za pomoc! Po prostu się nie insteresowałem matematyką i ją olewałem ,sam nic nie robiłem , gdy przyszło podjąć decyzję o studiowaniu , to stwierdziłem że muszę dobrze napisać maturę z matmy , i dlatego pytam czasami o banały bo już nie jestem pewny pewnych rzeczy, w szkole nie mam na co liczyć ,matura podstawa i to jeszcze nic prawie nie robimy. Przerabiam kiełbasę najpierw poziom postawowy lecz niektóre zadania te rozszerzonej odpowiedzi są niezbyt podstawowe i dlatego najwięcej czasu na nie marnuje , może powinienem przerabiać tylko te z działu "zadania maturalne", Przerabialiście kiełbasę może? Być może nie trzeba wszystkich stron przerabiać by osiągnąć przynajamniej 60 z podstawy. Co do rozszerzenia to chodzi mi o wynik przynajmniej 40%.
22 wrz 09:00
adaś: a może same przerabianie arkuszy wystarczą?
22 wrz 09:02
jok: http://www.zadania.info/n/6312335 Książka za 21 złoty, a naprawdę warto kupić emotka Może całej nie przerobiłem, ale na niej próbowałem się nauczyć. Każde zadanie uczy myślenia, a nie to w CKE − powtarzania tych samych schematów.. Bardzo polecam! A z matury z matematyki jestem zadowolony emotka
22 wrz 15:59
asdf: post wyżej napisałem ja − siedzę na brata laptopie i zapomniałem się przelogować
22 wrz 16:03
Mis: Pkt d ? Dlaczego tylko od 1 do 8 ? A liczna 11 ?
21 sty 11:27