matematykaszkolna.pl
Zadanie z Fizyki Strak: http://www1.zippyshare.com/v/51537225/file.html<- zadanie prosze o pomoc
9 wrz 21:38
Strak: up
9 wrz 21:49
Mateusz: Policz pola figur pod wykresem i zsumuj
9 wrz 21:51
Strak: a jakies inny sposob? chce znac jakis inny sposob nie uzywajac calek
9 wrz 22:07
Mateusz: bez całek mozna jakie figury masz tam nawet zaznaczone od razu korzystasz z gotowych wzorow odczytujac dlugosci odpowiednich bokow emotka
9 wrz 22:32
Strak: ..po prostu jakis inny sposob niz liczenie pola miejsca pod wykresem
9 wrz 22:40
Mateusz: No jest troche dłuzszy podziel sobie ruch tego ciała na etapy raz jest przyszpieszony raz prostoliniowy potem opozniony i znow prostoliniowy mozna tak na piechotke policzyc korzystając z odpowienich wzorów
9 wrz 22:44
Strak: zauwazylem......ale nie mam pomyslow na "odpowiedni wzor" ani nie wiem gdzie go znalesc...
9 wrz 22:53
Mila: Bez wzoru, liczysz po kolei pola wielokątów i sumujesz , to zadanie z II klasy gimnazjum.
9 wrz 23:00
Strak: dobra, ale czy jest jakies inne rozwiazanie?
10 wrz 00:23
Mateusz: Tu nie chodzi o pomysł tylko o to zeby sobie wzor poszukac pierwszy etap tj do 4s masz ruch jednostajnie przyszpieszony bez predkosci początkowej vp=0 wzor na droge w takim uchu to:
 at2 
S=

ale nie masz a,a−przyszpieszenie wiec musisz je tez policzyc
 2 
 vk−vp 
a=

 tk−tp 
vp−predkosc początkowa vk−predkosc koncowa tk−czas koncowy tp−czas początkowy wszystkie te dane jak czas poczatkowy i koncowy ruchu i prędkosci odczytujesz z wykresu i liczysz potem masz ruch prostoliniowy droga w tym ruchu to s=v*t następnie masz ruch jednostajnie opóżniony ........ itd i sumujesz policzone w tych etapach drogi ale zauwaz ze tak jak pisałem jest to nieco dłuzszy sposob (bo musisz wyznaczac a itd) najszybciej jest policzyc pola paru figur co tam masz trójkat prostokatny obrocony trapez prostokątny,prostokąt? wzory na pola tych figur są wszedzie dostępne
10 wrz 09:49