matematykaszkolna.pl
Rozwiąż równanie niepozorny: 10+x + 10−x= x/3 Pomoże ktoś? Nie wiem jak się za to zabrać.
6 wrz 17:00
dragon: zrób najpierw założenia do pierwiastków i zobaczysz potem jak łatwo rozwiązać równanie
6 wrz 17:03
ICSP: D : x ∊ <−10;10> oczywiście dochodzi warunek że x ≥ 0 i mamy że równanie rozpatrujemy jedynie w przedziale <0;10> podnosząc je do kwadratu :
 1 
10 + x + 2100 − x2 + 10 − x =

x2
 9 
 1 
2100 − x2 =

x2 − 20
 9 
 1 
100 − x2 =

x2 − 10 i mamy sprzecznośćemotka
 18 
tak więc : x ∊ ∅
6 wrz 17:05
niepozorny: dzięki wielkie emotka
6 wrz 17:29
ICSP: Pytanie dla Saizou : Dlaczego
 1 
100 − x2 =

x2 − 10 jest sprzeczne emotka
 18 
6 wrz 17:34
ICSP: tylko mu nie podpowiadać emotka Wiem że wiecie xD
6 wrz 17:39
Piotr: za proste emotka
6 wrz 17:40
ICSP: Jak mi nie odpowie dobrze to go zatłukę
6 wrz 17:44
Amaz: "x∊∅" skoro zbiór pusty nie ma elementów, to w jaki sposób x tam należy? Tez zapis powinien być usunięty z programu nauczania w szkołach.
6 wrz 20:51
Aga1.: Już w nowych podręcznikach nie ma takiego zapisu. Odp, Równanie nie ma rozwiązania.
6 wrz 20:54
Amaz: Równanie nie ma rozwiązania w zbiorze liczb rzeczywistych.
6 wrz 20:55
ICSP: Byłem uczony takiego zapisu, więc go używam. Jednak skoro mówicie ze jest błędny postaram się go jak najszybciej oduczyć emotka
6 wrz 20:56
Amaz: Może błędny nie jest, ale przyznaj, że jakby sie nad nim zastanowić, to nie jest do końca logiczny.
6 wrz 20:57
Aga1.: Ja też byłam tak uczona, ale od pewnego czasu używam odpowiedzi słownej. Masz rację Amaz Brak rozwiązań w R.
6 wrz 20:58
szklanka: się dołączę to zadania z pytaniem ,dlaczego nawiasy są domknięte ?
6 wrz 21:03
ICSP: Saizou jak się pojawi to odpowie również na twoje pytanie
6 wrz 21:04
Sokol: Mógłby ktoś na szybko wytłumaczyć dlaczego wyszla sprzecznosc ?
6 wrz 21:07
ICSP: tak, Saizou to za chwilkę zrobi emotka
6 wrz 21:08
Amaz: Przemnóż ostatnią linijkę tego co napisał ICPS przez 18, to może Ci się coś rozjaśni.
6 wrz 21:08
szklanka: czy to jest zadanie na poziomie szkoły średniej? Skąd ta dziedzina Pierwszy raz takie coś widzę jak bym ja to zrobił to wpierw bym pomnożył przez 3 obie strony dlaczego jest inaczej to nie wiem
6 wrz 21:08
ZKS: Saizou powinien Ci odpowiedzieć na to pytanie. emotka
6 wrz 21:08
ZKS: Tak to zadanie jest jak najbardziej z liceum. A nigdy nie wyznaczasz dziedziny z pierwiastka parzystego stopnia? Umiesz policzyć −1 w szkole średniej?
6 wrz 21:11
Sokol: Ok wszystko jasne, dziękuje emotka
6 wrz 21:13
szklanka: −1 chyba
6 wrz 21:13
ICSP: Spokój Czekamy na Saizou
6 wrz 21:13
Maslanek: Leo, why not?
6 wrz 21:14
szklanka: dziedzinę wiem że się wyznacza z mianownika a z licznika to pierwszy raz na oczy widzę
6 wrz 21:15
ZKS: Czyli mówisz szklanka że −1 = −1 tak?
6 wrz 21:15
Amaz: A gdzie ten Saizou, pewnie już śpi, a Ty oczekujesz od nas, że będziemy na niego czekać.
6 wrz 21:16
ICSP: Amaz jakiś miesiąc temu ćwiczyłem z nim takie nierówności. Chce po prostu sprawdzić czego się chłopak nauczył.
6 wrz 21:18
Maslanek: na=c ⇔ cn=a Co gdyby n=2k? na=c ⇔ c2k=a. Czyli: a≥0, ale również c≥0 (można kojarzyć z funkcją wykładniczą). Z czego właśnie wynika nieujemność pierwiastka?
6 wrz 21:22
szklanka: ZKS nie wiem , dlaczego moja koncepcja mnożenia obu wyrażeń przez 3 jest zła?
6 wrz 21:23
Amaz: Za dużo z nim ćwiczyłeś i mu zbrzydło, już nie rozwiąże żadnego równania.
6 wrz 21:23
Maslanek: Bo podnoszenie tego do potęgi później jest bardziej męczące.
6 wrz 21:28
ZKS: szklanka ja nie mówię że koncepcja pomnożenia obu wyrażeń przez 3 jest zła tylko że nigdy nie widziałeś na oczy dziedziny z pierwiastka parzystego stopnia.
6 wrz 21:35
Saizou : mamy sprzeczność z definicją pierwiastka arytmetycznego
7 wrz 16:26
ICSP: omg zgadł emotka Pokaż dokładniej − jeśli znasz kwantyfikatory to postaraj się ich użyć emotka
7 wrz 16:27
Saizou : nie znam kwantyfikatorów
7 wrz 16:32
ICSP: No to już się nie przyczepię emotka
 1 

x2 − 10 < 0
 18 
x∊<0;10> Koniec
7 wrz 16:51