matematykaszkolna.pl
na początek roku Saizou : to może dwa lub trzy zadanka na początek roku szkolnego?
3 wrz 18:04
Krzychu: Napisz równanie prostej przechodzącej przez A(1,1) i B (2,4)
3 wrz 18:37
Saizou : korzystając ze wzoru (x2−x1)(y−y1)=(y2−y1)(x−x1) (2−1)(y−1)=(4−1)(x−1) y−1=3x−3 y=3x−2
3 wrz 18:44
Saizou : może coś trochę trudniejszego
3 wrz 19:08
ZKS: Proszę takie na początek.
 1 
Dana jest funkcja f(x) =

wyznacz równanie prostej y = ax + b (a ≠ 0) która z wykresem
 x 
 1 
funkcji ma tylko jeden punkt wspólny A (2 ;

).
 2 
3 wrz 19:18
Saizou : zapomniałem dodać że poziom pierwszej LO
3 wrz 19:21
Maslanek:
 1 
y=

.
 2 
3 wrz 19:22
Maslanek: To jest pierwsza LO − funkcja wymierna emotka
3 wrz 19:22
ZKS: To jest liceum oczywiście można to zrobić sposobem ze studiów czyli pochodną ale jest też sposób łatwy z liceum na to zadanie. Maslanek niestety ale Twoja funkcja nie spełnia tych założeń ponieważ napisałem a ≠ 0.
3 wrz 19:26
Saizou : x=2
3 wrz 19:30
Saizou : wrócę za 25 min
3 wrz 19:30
nadia : jak chcecie trudniejsze zadanie to moze takie jak ja napisałam?
3 wrz 19:32
ZKS: Mam nadzieje że jak wrócisz to rozwiążesz to zadanie. emotka
3 wrz 19:39
Maslanek: f(x)=g(x)
1 

=ax+b; x≠0
x 
1=ax2+bx ax2+bx−1=0 Δ=b2+4a; (a<0 i b>−1, bo inaczej byłyby dwa punkty przecięcia) b2+4a=0
1 

=2a+b
2 
b2+4a=0
 1 
4a+2b−1=0 ⇒ 4a=1−2b (a<0, więc b<

)
 2 
b2−2b+1=0 (b−1)2=0 b=1
 1 
Wtedy 2a+1=

 2 
4a=1−2
 1 
a=−

.
 4 
 1 
Ostatecznie y=−

x+1. Lepiej? emotka
 4 
3 wrz 19:42
ZKS: Teraz wszystko się zgadza. emotka
3 wrz 19:45
Maslanek: W sumie to nawet, |b|>−1
3 wrz 19:46
Maslanek: Dobra inaczej |b|<1. Tak lepiej chyba
3 wrz 19:47
Maslanek:
 1 
Kurde, teraz to sam już nie wiem . Po prostu b≥0. Chociaż wiadomo bedzie, że b≥

 2 
Teraz pasuje...
3 wrz 19:48
ZKS: Nie musisz dawać założeń chociaż |b| > −1 było dobre.
3 wrz 19:52
Saizou : wróciłem
3 wrz 19:55
Maslanek: xD Jedyne prawdziwe Aż do momentu ogarnięcia się
3 wrz 19:58
Maslanek: Zarzuć jakąś jeszcze zabawkę
3 wrz 19:59
tn: więc może wykaż że n3−n jest podzielne przez 6
3 wrz 20:12
asdf: n3 − n = n(n2 − 1) = n(n − 1)(n + 1)
3 wrz 20:15
Piotr: za proste dla Saizou emotka
3 wrz 20:16
Maslanek: Wykaż, że n5−n jest podzielne przez 30.
3 wrz 20:16
Saizou : n(n2−1)=n(n−1)(n+1) jest to iloczyn trzech liczb całkowitych, z których jedna dzieli się na pewno przez 3 i jedna przez 2 zatem iloczyn dzieli się przez 2*3=6 ckd
3 wrz 20:16
Saizou : Maślanek to zadanie już robiłem w wakacje dla szklanki
3 wrz 20:17
Piotr: (n − 1)n(n+1) tak ladniej emotka biedny Saizou nic sobie nie rozwiazeemotka
3 wrz 20:17
ZKS: Znaleźć wszystkie liczby naturalne n dla których wielomian W(x) = (x3 − 5x + 1)n + (x3 − 3x − 1)n daje przy dzieleniu przez dwumian P(x) = (x−2) resztę
1 

* tg(20o) * tg(40o) * tg(80o).
3 
3 wrz 20:20
Saizou : że co
3 wrz 20:23
ZKS: n5 − n = n(n4 − 1) = n(n2 + 1)(n2 − 1) = n(n2 − 4 + 5)(n − 1)(n + 1) = = (n − 1)n((n + 2)(n − 2) + 5)(n + 1) = = 5(n − 1)n(n + 1) + (n − 2)(n − 1)n(n + 1)(n + 2)
3 wrz 20:25
ZKS: Saizou za łatwe dałem zadanie?
3 wrz 20:27
Saizou : wręcz odwrotnie ZKS
3 wrz 20:27
Maslanek: W(2)=(8−10+1)n+(8−6−1)n = (−1)n+1n
 1 
R=

*tg 20 * tg40 *tg80 = tg20*tg30*tg40*tg80
 ctg30 
Skąd mam wiedzieć ile wynosi reszta? Stawiam, że to będzie 1+1=2, więc n=2k
3 wrz 20:37
ZKS: No właśnie tu polega trudność bo trzeba tę resztę policzyć.
3 wrz 20:39
Saizou : no nic to nie mój poziom, a teraz to ja się zwijam, na razie
3 wrz 20:41
Maslanek: Tryg. części 2 nie miałem, więc nie mogę się czuć usprawiedliwiony?
3 wrz 20:42
ZKS: A jaki byś chciał materiał Saizou? Najgorsze jest jak ktoś mówi nie mój poziom i nawet tego nie próbuje zrobić byś parę razy spróbował i później byś na coś wpadł. emotka
3 wrz 20:44
Maslanek: tg80=tg(40+40)? I dalej coś się pobawić
3 wrz 20:45
Maslanek: Tylko powiedz czy jest sens
3 wrz 20:46
ZKS: Nie wiem nie wiem czy jest sens porobisz to i od razu wzory sobie utrwalisz bo też matura jeszcze przed Tobą. emotka
3 wrz 20:49
Maslanek: Ciężko utrwalać wzory, których się nie zna
3 wrz 20:50
ZKS: To nawet lepiej jak tak teraz się z nimi zapoznasz.
3 wrz 20:54
Eta: R=1 emotka
3 wrz 20:57
ZKS: emotka Eta. emotka
3 wrz 20:58
Kejt: matura..to słowo już przyprawia mnie o wrzody żołądka..
3 wrz 21:02
Eta: Hej Kejt zjedz emotka będzie dobrze, wierzę w Ciebie emotka
3 wrz 21:03
Kejt: cześć Eto..dziękuję emotka
3 wrz 21:05
Mila: Kejt, skąd ten pesymizm? Jesteś bardzo dobra. Ciesz się, że teraz chodzisz do szkoły. Ciekawa jestem poziomu uczniów po e−edukacji.
3 wrz 22:21
Maslanek: Przedstaw rozwiązanie tych tangensów, bo nie wyszło
3 wrz 22:23
Godzio: Ehh, to już rok szkolny się zaczął ? Jeszcze przecież miesiąc emotka
3 wrz 22:33
Maslanek: Studenciak
3 wrz 22:33
Godzio:
3 wrz 22:34
Maslanek: Dobra... Idę spać Zaczynam dwoma wf−ami, trzeba być przygotowanym na ostrą rozgrywkę w siatkę
3 wrz 22:36
Godzio: Ja zaczynam 8 godzinnym obozem pracy Dobranoc emotka
3 wrz 22:37
Eta: emotka
3 wrz 22:46
Eta: Dla Maślanek emotka Nie piszę stopni ( dla wygody)
1 

*tg20*tg40*tg80
3 
 tgα−tgβ tgα+tgβ 
Korzystam : tg(α−β)=

i tg(α+β)=

 1+tgα*tgβ 1−tgα*tgβ 
 3−tg2α 
oraz tg= tgα*

 1−3tg2α 
 tg2α−tg2β 
tg(α−β)*tg(α+β)=

 (1−tg2α*tg2β 
 3−tg220 
tg40*tg80= tg(60−20)*tg(60+20)= ..... =

 1−3tg220 
i mamy
1 1 3−tg220 1 

*tg20*tg40*tg80=

=tg20*

=

*tg60= 1
3 3 1−3tg220 3 
3 wrz 23:03
Godzio: Eta najpierw narzeka, że nie będzie miała co robić skoro "krata" jest już gotowa, a teraz nie chce się jej stopni pisać Nie dogodzisz emotka
3 wrz 23:04
Eta: Miałam jeszcze dla "wygody" pisać x i y zamiast α i β
3 wrz 23:06
Eta: I co na to ?......... Maślanek emotka
3 wrz 23:17
Godzio: Maślanek zasnął już
3 wrz 23:17
Eta: Pewnie tak
3 wrz 23:18
Eta: Nie wyłączył komputera? emotka
3 wrz 23:19
Godzio: Nie chciał, żebyśmy go męczyli zadania i napisał, że idzie, a w rzeczywistości czyha
3 wrz 23:21
Maslanek: W(2)=(−1)n+1n=1 (−1)n+1n=1 (−1)n=0 n∊∅ Szkodaemotka
4 wrz 20:27
ZKS:
 2 
Źle napisałem powinno być

* tg(20o) * tg(40o) * tg(80o) czyli wynik który podała
 3 
Eta trzeba jeszcze pomnożyć przez 2 i wyjdzie. Przepraszam za pomyłkę. emotka
4 wrz 20:36
Eta: Jaka treść, taka odpowiedź
4 wrz 20:37
ZKS: Niestety tak bywa jak się myśli o czym innym i pisze co innego ale emotka za rozwiązanie reszty Eta. emotka
4 wrz 20:40
Maslanek: Nie tłumacz się już tak
4 wrz 20:45
ZKS: A Ty się lepiej ucz żebyś rozwiązywał takie przykłady.
4 wrz 20:46
Maslanek: Najpierw muszę się dodawać.
 3 25 
Żeby nie było, że 4+24=30 albo 1+

*4=

 4 9 
4 wrz 20:48
Saizou : można jakieś zadanko
4 wrz 21:09
Maslanek: Dział podaj
4 wrz 21:11
Saizou : tylko nie wielomiany i trygonometria
4 wrz 21:12
Saizou : i poziom I LO
4 wrz 21:12
ZKS: Dany jest układ równań: {x + y + z = 14 {2x − y + 3z = 24 {−6x +3y + z = 8 Rozwiąż go i sprawdź czy ciąg (x ; y ; z) utworzony z rozwiązań tego układu jest ciągiem geometrycznym.
4 wrz 21:13
Saizou : x=2 y=4 z=8 i od razu widać że jest to ciąg geometryczny o ilorazie 2
4 wrz 21:23
Saizou : z/w
4 wrz 21:24
Maslanek: To może tak: rozwiąż układ równań (x+y)3=z3 (x+z)3=y3 (y+z)3=x3
4 wrz 21:29
Godzio: To ja podam pierwsze rozwiązanie emotka x = y = z = 0
4 wrz 21:31
iga: a jak zrobic cos takiego? Ładunki prochu myśliwskiego waży się na wagach, których średni błąd kwadratowy s pomiaru jest równy 150 mg. Nominalna masa ładunku jest rzędu 2.3 g. Obliczyć prawdopodobieństwo uszkodzenia strzelby, jeżeli maksymalna dopuszczalna waga ładunku wynosi 2.5 g. Wyznaczyć e tak, aby masa 99% ładunków mieściła się w przedziale (2.3 − e , 2.3 + e ).
4 wrz 21:34
Maslanek: Więcej nie ma Ale chodzi o sam fakt rozpisania W sumie proste. Jeden pomysł i zadanie rozwiązane. Z I etapu OM z tamtego roku.
4 wrz 21:34
Vax: Maslanek, zadanie z I etapu ubiegłorocznej OM wyglądało trochę inaczej
4 wrz 21:36
Maslanek: nie tak? To może dwa lata
4 wrz 21:37
Vax: (x+y)3 = 8z (x+z)3 = 8y (y+z)3 = 8x Jakoś tak wyglądało
4 wrz 21:40
Maslanek: Niee... Na pewno nie
4 wrz 21:41
4 wrz 21:42
Saizou : mi wychodzi że x=0 y=0 z=0
4 wrz 21:42
Maslanek: No może
4 wrz 21:44
Maslanek: To chyba istotnie byłoby za proste ^^
4 wrz 21:44