matematykaszkolna.pl
pytanie szklanka: 3,546x ← liczba wszystkich studiujących kobiet i mężczyzn liczba kobiet wzrosła o 56,9% Dlaczego mnożymy 56,9%*3,546x a nie dodajemy?
29 sie 13:10
Maslanek: Ani tak, ani tak. W ten sposób z drobną różnicą (156,9%*3,546x) w przypadku kiedy zwiększyłaby się liczba KURSANTÓW, nie tylko kobiet.
29 sie 13:12
Piotr: to tak: masz 100 zl ale przyjechal wujek i ta kwota wzrosla o 20 %. jakbys to zrobil?
29 sie 13:13
Piotr: a co to w ogole jest 3,546x?
29 sie 13:14
szklanka: Nie wiem dlaczego w tym zadaniu ↓ jest 0,569*3,546x ,dlaczego razy skoro wzrosła? http://www.matematyka.pl/65637.htm
29 sie 13:22
szklanka: chodzi mi o użytkownika "Leniu"
29 sie 13:22
Maslanek: Ja to wolę po swojemu przedstawić: x−liczba kobiet w pierwszych latach 1,569x−liczba kobiet w 2000r. Jednocześnie:
 x 
Ilość studiujących w pierwszych latach:

 0,502 
 x 
Ilość studiujących w 2000r.:

*2,546.
 0,502 
A co z tym dalej chcecie zrobić, to ja już nie wiem Nie rozumiem pytania postawionego w zadaniu (o ile procent wzrosło znaczenie kobiet na uniwerku? czy ile procent więcej tam studiuje?). Jeśli to drugie to 56,9%. Jeśli pierwsze to trzeba by obliczeń.
29 sie 13:28
szklanka: ale jak dokończyć to zadanie w takim razie Maslanek?
29 sie 13:38
Maslanek: Brrr... Dobra Teraz jak odczytałem treść po cyckach na mistrzach to mi się odwróciło x−ilość LUDZI w 1990. 0,506x − ilość kobiet w 1990 Następnie 2,546x − ilość Ludzi w 2000 Ilość kobiet zaś, to: 0,569*2,546x=1,448674x. W końcu:
 1,448674x − 0,506x 0,942674x 
R=

=

= 1,8629920948616600790513833992095.
 0,506x 0,506x 
Także wg mnie wzrost to 186,3%.
29 sie 13:46
Maslanek: Dobra... Dalej błędnie.. Masakra xD x−ilość LUDZI w 1990. 0,506x − ilość kobiet w 1990 Następnie 3,546x − ilość Ludzi w 2000 Ilość kobiet zaś, to: 0,569*3,546x=2,017674x W końcu:
 2,017674x − 0,506x 1,511674x 
R=

=

=2,9874980237154150197628458498024
 0,506x 0,506x 
Także wg mnie wzrost to 299%
29 sie 13:48
Maslanek: Aha... Jeszcze cyferki się nie zgadzają −,−. x−ilość LUDZI w 1990. 0,502x − ilość kobiet w 1990 Następnie 3,546x − ilość Ludzi w 2000 Ilość kobiet zaś, to: 0,569*3,546x=2,017674x W końcu:
 2,017674x − 0,502x 1,515674x 
R=

=

= 3,0192709163346613545816733067729
 0,502x 0,502x 
Także wg mnie wzrost to 302%. ============================== Teraz finał xD
29 sie 13:51
szklanka: Maslanek ale dlaczego razy→ 0,569*3,546x ,przecież wzrosła liczba kobiet dlaczego nie dodać?
29 sie 13:52
Maslanek: Bo tyle jest kobiet (0,569) z 3,546 STUDENTÓW OBOJGA PŁCI.
29 sie 13:53
szklanka: nie rozumiem, 3,546x wyszło dlatego po wzrosła liczba studentów o 254,6+100=3,546 ,ale jak kobiety wzrosły do 56,9 to wtedy dlaczego mnożymy razy całą ilość studentów?
29 sie 13:58
Maslanek: Bo mają być same kobiety! Czego tu można nie rozumieć?... Jeśli masz 20 owoców. Z czego 60% to jabłka. To ile jest jabłek? 12, nie 26 ani 20,6..
29 sie 13:59
szklanka: aha bo 56,9% kobiet z 3,546= 2,017674
29 sie 14:11
Eta: emotka
29 sie 14:19
Eta: "twardy orzech do zgryzienia"
29 sie 14:20
pigor: ... , a więc zadanie : W roku akademickim 1990/1991 w Polsce kobiety stanowiły 50,2% liczby wszystkich studiujących, a w roku akademickim 1999/2000 odsetek kobiek wzrósł do 56,9%. Od roku akademickiego 1990/1991 do roku 1999/2000 liczba studiujących osób wzrosła o 254,6%. Oblicz, o ile procent, od roku akademickiego 1990/1991 do roku 1999/2000, wzrosła liczba studiujących kobiet. Wynik zaokrąglij do pierwszego miejsca po przecinku. −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− ... emotka ja widzę to np. tak : niech s − liczba studiujących w roku ak. 90/91, a p%=? − szukany procent , to z warunków zadania : 56,9%* 354,6% x = (100+x)%* 50,2% x / :1%1%x ⇔ 20176,74 = (100+x)*52,2 /:50,2 ⇔ ⇔ 401,9 = 100+x ⇔ x = 301,9] ±0,1 , czyli x%= 301,9% ±0,1 − szukany procent wzrostu z zadaną dokładnością . ... emotka
29 sie 15:52