Matura
Lola: Przepraszam! Wiem, że to forum matematyczne ale może ktos mogłby mi pomoc:
Co może decydować o emocjonym zabarwieniu tekstu?
melodyjności, muzyczności wiersza czy prozy?
dynamice tekstu?
Jaką funkcję pełnią: znaki interpunkcyjne np. dwukropek, cudzysłwów?
pytania?
zdania wykrzyknikowe?
wyliczenia?
powtórzenia?
zastąpienie czasu przeszłego czasem tereźniejszym?
3 maj 13:18
Lola: Pomozcie... Jesli wiecie cokolwiek piszcie!
3 maj 13:35
lullek: o bosze?!?! czarna magia.............
3 maj 15:47
Squall: No dobrze, już piszę.
O emocjonalnym zabarwieniu tekstu może świadczyć nagromadzenie epitetów i metafor. Melodyjność
i muzyczność tworzy się dzięki rymom i regularnym wersom w poezji, a w prozie dzięki zdaniom o
podobnej budowie, długości etc. Dynamika tekstu tworzona jest przez nagromadzenie czasowników
i równoważników zdań oraz stosowanie czasu teraźniejszego
Znaki interpunkcyjne:
− dwukropek − stosowany przed wyliczeniami lub cytatem
− cudzysłów − stosowany w celu wskazania na inne niż powszechnie przyjęte znaczenie danego
słowa lub w celu zaznaczenia cytatu
− powtórzenia − zwiększenie ekspresyjności tekstu bądź chęć zwrócenia szczególnej uwagi na dany
aspekt
− zastąpienie czasu przeszłego teraźniejszym − dynamizacja tekstu
3 maj 15:57
Lola: Squall − dzieki bardzo
3 maj 18:04
Zibi: Squall −−> Nie powinieneś podawać w tym wypadku wszystkiego na tacy.
Po pierwsze to forum matematyczne, a po drugie Google nie boli.
3 maj 18:23
♊: Zibi: Nie powinieneś w tym wypadku krytykować Squall'a
Po pierwsze to nie on stworzył ten temat, a po drugie to nie jestes tu odpowiedzialnym za
porządek.
3 maj 18:25
Squall: Rozumiem problem, bo sam jutro maturę piszę, więc pomogłem. Zibi, dobrze wiem jakie to jest
forum i osobiście mam nadzieję, że więcej nie będzie tutaj takich tematów, ale uważam, że na
pomoc zasługuje każdy kto o nią prosi
3 maj 18:50