matematykaszkolna.pl
zadania [P[Milowe]] Saizou : pytania: http://www.zadania.info/d5/49438 odpowiedzi moje: http://img215.imageshack.us/img215/5951/matematykaj.jpg jak by ktoś się nie mógł doczytać to proszę pisać
15 sie 19:12
Bogdan: Zad. 4 bez Δ Jesli 0 ≥ −4n2 + 4n − 1, to 4n2 − 4n + 1 ≥ 0 ⇒ (2n − 1)2 ≥ 0
15 sie 19:22
Saizou : na ten pomysł wpadłem jak policzyłem deltę
15 sie 19:24
Saizou : są jakieś błędy?
15 sie 19:48
Mila: Rozwiązuję i sprawdzam po kolei. Uwagi po skończonej pracy. Wielki bałagan w zapisie.
15 sie 20:42
Saizou : to jest matematyczny nieład
15 sie 20:45
Eta: taaaakie bazgroły
15 sie 21:29
Mila: zadanie 1− dobrze, zapisy uporządkować. zadanie 2− dobrze zadanie 3 Mogłeś rozważyć tylko 2 przypadki: y≥−2 y<−2 Spróbuj zrobić na forum, może się innym też przydac. zadanie 4 − uwaga Bogdana zadanie 5.−dobrze byłoby zestawić wszystkie wartości w tabelce, mniej miejsza zajmuje i łatwiej odczytac . zadanie 6,8,9 dobrze Nie widzę 7,10,11.
15 sie 21:30
Eta: Zad4/ w końcówce: −4n2+4n −1 ≤0 /*(−1) 4n2−4n+1≥0 (2n−1)2≥0 c.n.u emotka
15 sie 21:32
Eta: Zad.7/ ? ( łatwe
15 sie 21:34
rumpek: może inaczej w zasadzie nie ma tutaj żadnego trudnego zadania
15 sie 21:40
Mila: Rumpek, to zadania dla uczniów po I klasie LO. Uważam, (z doświadczenia)że nie są banalne dla uczniów klasy I.
15 sie 21:58
Eta: dla Mili a dla rumpka <figa>
15 sie 21:59
Saizou : Mila zadaniu 5 było trzeba narysować wykres
15 sie 22:01
rumpek: widzę, że sezon na jabłka się skończył
15 sie 22:05
Eta: emotkaemotka emotka
15 sie 22:09
Mila: Saizou. W zadaniu 5 − wykres dobry, ale obliczenia mogłeś zrobić w tabeli. Rumpek, figa od Ety, to objaw sympatii.
15 sie 22:17
Saizou : ale przecież to takie proste obliczenia emotka
15 sie 22:17
rumpek: Saizou masz takie proste: Wykaż, że 8n + 6 | 7, n∊N+
15 sie 22:27
Saizou : a co oznacza ta kreska pionowa?
15 sie 22:28
rumpek: podzielne
15 sie 22:30
rumpek: Wykaż, że 7 | 8n + 6, n∊N+
15 sie 22:30
rumpek: no i w nawiasie xD
15 sie 22:31
Saizou : czyli co mam wykazać, bo się zgubiłem
15 sie 22:33
Eta: emotka
15 sie 22:37
rumpek: Wykaż, że 7 | (8n + 6); n∊N+ ("|" − oznacza podzielność) Napisałbym ładnie z kwantyfikatorem ale niestety forum nie obsługuje
15 sie 22:38
Eta: 7| (8n+6) dla n€N+
15 sie 22:38
Eta:
15 sie 22:39
Saizou : może jakaś podpowiedź
15 sie 22:52
rumpek: indukcja
15 sie 23:09
Mila: Dwumian Newtona.
15 sie 23:12
rumpek: kongruencje
15 sie 23:15
Godzio: 8n + 6 = 7 * 8n − 6 * 8n + 6 = 7 * 8n − 6(8n − 1) = 7 * 8n − 6(8 − 1)(8n − 1 + 8n − 2 + ... + 1) = 7 * (8n − 6(8n − 1 + 8n − 2 + ... + 1) ) c.n.d Bez tych waszych pomysłów
15 sie 23:34
Eta: an−1= (a−1)(an−1+an−2+... +1) 8n+6 = (8n−1)+7 Teraz działaj emotka
15 sie 23:34
Eta: Wrrrrrrrrrrr
15 sie 23:35
Godzio:
15 sie 23:35
Eta:
15 sie 23:38
Godzio: Jestem chory i zdrowieje przy matematyce i herbatce
15 sie 23:40
Eta: @Saizou emotka Ja wciąż czekam na zad. 7
15 sie 23:40
Godzio: To 7 jest tak banalne, że wstyd je robić
15 sie 23:41
Eta: ja też piję herbatkę z pigwą emotka
15 sie 23:41
Eta: Godzio emotka Zaraz Ci wrzucę link, jak się nad nim męczyłeś ( swego czasu)
15 sie 23:43
15 sie 23:43
Godzio:
15 sie 23:43
Eta: emotka
15 sie 23:44
Godzio: Stare dobre czasy, jak się jeszcze fali nie umiało rysować
15 sie 23:45
Eta: rysunek Bo Jakub nie wrzucił "fali" w opcji rysowania
15 sie 23:50
Godzio: Pewnie dlatego
15 sie 23:51
Godzio: Niezła zabawa u Ety
16 sie 00:01
Eta:
16 sie 00:02
rumpek: To przez pigwę
16 sie 00:04
Godzio: Ja już lecę spać, rano trzeba wstaćemotka Dobranoc
16 sie 00:06
rumpek: Pracuś
16 sie 00:08
Eta: emotka
16 sie 00:10
Saizou : rysunekzadania 7 jeśli pola są równe to można zapisać że
 1 
PBFG=

PABC
 3 
 2 
PBDE=

PABC
 3 
są to trójkąty podobne do trójkąta ABC zatem mogę zapisać że:
 
1 

PABC
3 
 
k2=

 PABC 
 1 
k=

 3 
oraz że
 
2 

PABC
3 
 
k2=

 PABC 
 2 
k=

 3 
zatem można zapisać że
 1 3 
BG=

a=

a
 3 3 
 2 6 
BE=

a=

a
 3 3 
 6 3 63 
EG=

a−

a=

a
 3 3 3 
 6 3−6 
AE=a−

a=

a
 3 3 
16 sie 10:50
Bogdan: Rozwiązanie zadania 7 jest błędne. Nie istnieje k = 1/3 i jednocześnie k = 2/3.
16 sie 12:22
Saizou : fakt miało być k1 i k2
16 sie 15:01
Bogdan: Zostały jeszcze dwa zadania emotka
16 sie 15:55
Saizou : rysunek
    
wiedząc że wektor

=[4;3]=

mogę wywnioskować że wektor

=[−4:−3].
 AB DC CD 
Wiedząc że punkt A leży na prostej x−y=5, mogę go wyznaczyć ze pomocą prostej prostopadłej do odcinka DC przechodzącej przez punkt D, zatem punkt A=(2:−3), zatem punkt B=(6:0). zatem prosta przechodząca przez punkty C i D ma wzór: 4=3a+b −3=2a+b a=7 b=−17 zatem wór przekątnej to y=7x−17
 6 
obliczamy również prostą zawierającą punkty B i D, i wzór tej prostej to y=U−{1}{7}x+

 7 
16 sie 18:03
Saizou : zostało zadanie znienawidzone przeze mnie, zadania z wiekiem
16 sie 18:20
Bogdan: rysunek Zadanie nr 10. Ktoś zapytał znajomego „Ile masz lat?”. „Teraz mam dwa razy więcej niż ty miałeś gdy ja byłem w twoim wieku. Gdy ty będziesz w moim wieku, razem będziemy mieć 63 lata”. Ile lat ma każdy z nich obecnie? W gruncie rzeczy to łatwe zadanie. Szkicujemy oś czasu i wprowadzamy na rysunek dane podane w zadaniu. Przyjmuję oznaczenia: x − teraz ja mam tyle lat, y − teraz ty masz tyle lat, t − liczba lat w przeszłość s − liczba lat w przyszłość x − t = y i x = 2(y − t) ⇒ t = x − y i x = 2y − 2x + 2y ⇒ 3x = 4y oraz y + s = x i x + s + y + s = 63 ⇒ s = x − y i x + y + 2x − 2y = 63 ⇒ 3x − y = 63 Stąd 4y − y = 63 ⇒ y = 21 i 3x = 4*21 ⇒ x = 28 Odp.: Teraz ja mam 28 lat, ty 21 lat,
16 sie 20:33
picia: Genialne!
16 sie 20:37
Saizou : ale ja nigdy nie lubiłem zadań z wiekiem emotka
16 sie 20:39
Bogdan: A kogo z układających arkusz maturalny obchodzi, co kto lubi? Trzeba zrobić ile się da i to dobrze, bez grymaszenia: lubię, nie lubię. emotka
16 sie 20:45
Saizou : emotka nie lubię
16 sie 20:47