matematykaszkolna.pl
cecha math: czy mógłbym poprosić jakieś zadania z cechą i mantysą i jakieś wskazówki, żebym wiedział jakie tricki stosuje sie przy tych zadaniach? i więcej tym lepiejemotka
30 lip 20:19
AS: 1. log(676) = 2.8300 , log(104) = 2.0170 , Oblicz log (2) i log (5) 2. log(2)*log(5) = 0.2104 , oblicz log (2) i log (5) 3. Wiedząc, że log303 = a , log305 = b obliczyć log3020 , log30100
 2 1 
4. Obliczyć

logp32 −

logp64
 5 3 
30 lip 20:37
Eta: Witaj [PAS]] emotka Pamiętasz, jak to kiedyś non stop liczyliśmy? Nawet niektóre mantysy człowiek na pamięć znał ! Na zdrowie ....... emotka
30 lip 20:48
Eta: Witaj AS (sorry za błędny wpis
30 lip 20:48
AS: Mój matematyk w szkole średniej wymagał,byśmy na pamięć znali wartości logarytmów od 2 do 10. Miało to usprawnić obliczenia logarytmiczne. Z zadowoleniem przyjąłem Twój wpis. Serdeczne ukłony.
30 lip 21:01
ebi: raczej chodziło o cechę − [x] i mantysę − {x}=x−[x]. coś typu [x3+x]=x+[x+5{x}]
31 lip 15:10
math: eee... to sie da rozwiązać?
31 lip 15:11
ebi: nie wiem, teraz to wymysliłememotka
31 lip 15:12
Mateusz: Moze chodziło po ludzku o wartosc liczby zmiennoprzecinkowej : L(Fp)= m*pc m−mantysa c−cecha p−podstawa systemu liczbowego gdzie p>|m|≥1
31 lip 17:11