matematykaszkolna.pl
tricki Saizou : Witam, poszukują ciekawych rzeczy ponad programowych, które mogą się przydać do matury. Jak myślicie co może się przydać?
13 lip 15:37
Basiek: Nie wiem, na ile to ponadprogramowe, ale wektorki poćwicz i pobaw się, skoro masz czas
13 lip 15:40
Saizou : to na razie mam jedna propozycję emotka
13 lip 15:43
rumpek: Pochodne mogą przydać się przy zadaniach optymalizacyjnych emotka emotka
13 lip 15:44
Bartek : witaj Basiu, Saizou Czy jest tu jakiś sposób, żeby skojarzyć osobę po nicku? Bo twój nick Basiu jest Basiek a w temacie dotyczącym tej alternatywy wyłączającej osobą mocno wtajemniczoną jest osoba o nicku Basia, w związku z czym nie wiem...czy Basiek i Basia to ta sama osoba czy nie?
13 lip 15:46
Saizou : to pochodne już bliżej niż wektory
13 lip 15:48
rumpek: Basiek = lat 19 (w grudniu bodajże skończy z tego co pamiętam) Basia = osoba dorosła, będąca na forum od początku emotka
13 lip 15:51
Bartek : Aha, okej...
13 lip 15:53
Basiek: Wszystko sprowadza się do uważnego czytania. rumpek− nie za krótki ten życiorys mój? Błażejku: http://docs9.chomikuj.pl/382434851,0,0,Nier%C3%B3wno%C5%9Bci-mi%C4%99dzy-%C5%9Brednimi-liczbowym-i-ich-zastosowanie.doc Powodzenia
13 lip 23:09
Basiek: I jeszcze to: https://matematykaszkolna.pl/strona/1025.html <− schemat Beronulliego. Ale nie wiem, jak u Ciebie w tym momencie z prawdopodobieństwem, bo jeśli nie masz solidnych podstaw, to na razie sobie daruj, a przerobisz przy okazji emotka.
13 lip 23:15
Saizou : wielkie dzięki Basiuniu , trzymaj emotka schemat na liczbę zwycięstw zostawiam na później
13 lip 23:22
Basiek: Nie ma problemu Błażejku, jakbyś potrzebował jakichś linków, tudzież książek w wersji elektronicznej, to służę radą i pomocą. Dzięki za emotka
13 lip 23:24
Saizou : do koszyczka
13 lip 23:25
Basiek: <Chowa przed wścibskimi oczami> Swoją drogą... podziwiam ludzi, którym się chce cokolwiek robić w wakacje. Zazdroszczę.
13 lip 23:26
Saizou : ale do fizyki to się na 50 m nie zbliżam i nie tykam kijem
13 lip 23:28
Basiek: [Ktoś mnie pewnie okrzyczy za to, ale...] Fizyka JEST straszna. Moja koleżanka bliższa idzie na fizykę techniczną i obserwuję, że jak komuś to mówi to jest i takie nieufne spojrzenie... emotka Ale fizykę też musisz zdać, nieprawdaż?
13 lip 23:29
Saizou : Basiuniu co ja muszę zrobić? Jest tego wiele, ale czy zdawać fizykę to się poważnie zastanawiam. I właśnie fizyka jest okropna. A nad studiami to myślę jeszcze nad japonistyką
13 lip 23:32
Basiek: Bo wiesz.... architektura? Wydawało mi się, ze trzeba tam fizykę zdawać. (Ale b. możliwe, że mi się wydawało). Japonistyka fajna! emotka Tylko trzeba zdać genialnie wręcz języki na maturze... to już teraz przydałoby się uczyć. (Takie materiały też posiadam )
13 lip 23:36
13 lip 23:38
Basiek: Śmieszne. 500 pkt za rysunek... to maturka tak tylko, żeby zdać i reszta...
13 lip 23:40
Saizou : nie bo przyjmują od 300 punktów z rysunku, tak słyszałem
13 lip 23:41
Basiek: To do dzieła! Jeszcze ew. matematyki się opłaca uczyć przy takim przeliczniku. emotka
13 lip 23:44
Gustlik: Saizou, w każdym dziale w komentarzach jest "mój" program nauczania, który stosuję. Tymi samymi kolorami, co Jakub pozaznaczałem, jakie zagadnienia wg mnie powinny obowiązywać na poziomie podstawowym, a jakie na rozszerzonym. Układając ten program kierowałem się nie informatorem CKE (to zrobił Jakub), ale własnym doświadczeniem w pracy z uczniami, prostotą metod, które w większości zostały niesłusznie przeniesione przez MEN i CKE na rozszerzenie, przydatnością znajomości danego zagadnienia w rozwiązywaniu zadań oraz starym sprawdzonym programem nauczania. Ucz się wg "mojego" programu. Na wszystkich poziomach jest wprawdzie więcej materiału, niz wymaga tego obecna podstawa programowa, ale przynajmniej będziesz znał więcej sposobów, w dodatku prostszych niemal do każdego zadania. CKE na szczęście pozwala na wszystkie metody, nawet tymi spoza szkolnej podstawy programowej, byle byś tylko poprawnie rozwiązał zadanie. Możesz np. pole trójkata obliczyć całkami, jeżeli się nie pomylisz − dostaniesz tyle samo punktów, jak za standardowe rozwiązanie.
13 lip 23:45
Saizou : Gustlik czy liczenie pola trójkąta całkami ma sens? i czy jest krótsze? Basiuniu dlatego fizyka w moim wypadku to tylko kolorowe tło z wieloma wzorami
13 lip 23:48
Basiek: Błażejku− chyba jestem w stanie Cię zrozumieć. U mnie fizyka... cóż, była ciekawa, ale jeśli się KOMPLETNIE nic nie robi poza lekcją, to się KOMPLETNIE nic nie wie. A jeśli fizyka Cię nie bawi (jak niektórych)− to wystarczy, że przetrwasz do końca LO z nią, I tego Ci życzę.
13 lip 23:51
Saizou : Dziękuję za tak miłe życzenia, ja nawet na lekcjach nic nie robię, bo mój nauczyciel robi tyle dygresji, że to zajmuje 30 minut
13 lip 23:53
Gustlik: Saizou oczywiście, że nie ma sensu liczyć pola trójkąta całkami. Ja tylko chciałem zaznaczyć, że CKE zezwala na dowolność metod, że możesz stosować każdą metodę, nawet spoza programu nauczania. Jako przykład podalem obliczanie pola trójkąta całkami, bo gdybyś faktycznie tak zrobił − miałbyś uznane to zadanie, o ile byś się nie pomylił. Chodzi mi o to, ze na maturze nie musisz się trzymać wyłącznie szkolnych metod, zwykle trudnych, czasochłonnych i topornych, z czym wręcz walczę, nawet na tym forum jak zauważyłeś. Jeżeli znasz inne metody, wg Ciebie krótsze i łatwiejsze − możesz je stosować, o ile są oczywiście poprawne, nie musisz też ich udowadniać. Wiem coś o tym, bo rozmawiałem z egzaminatorami z CKE. Tak więc pisząc maturę rozszerzoną możesz śmiało stosować metody np. ze studiów, jeżeli je znasz, na maturze podstawowej − też możesz robic metodami np. ze studiów albo z rozszerzeń.
13 lip 23:58
Saizou : dziękuję za informacje Gustliku a do Basiuni http://www.put.poznan.pl/content/egzamin-wstępny-z-rysunku-na-kierunek-architektura-i-urbanistyka 3 przykładowe tematy na egzaminie z rysunku
14 lip 00:02
Basiek: ... brzmi strasznie. Chyba preferuję fizykę.
14 lip 00:04
Saizou : nie taki diabeł straszny jakim go rysują , a ja rysunek
14 lip 00:06
Basiek: emotka Jak kto woli... btw. pochwalę się, ze dostałam się tam, gdzie chciałam. Wyznaczałam próg. emotka
14 lip 00:10
Saizou : emotka i kolejne emotka do koszyczka
14 lip 00:15
Basiek: <zabiera emotka> Co ciekawe... zeszłoroczny próg został w miejscu, mimo że niemal wszędzie progi skoczyły w górę przez matematykę. Ale nie narzekam. Bardzo mnie to cieszy.
14 lip 00:17
Saizou : jeszcze raz gratulują, to na jaką uczelnię od października się wybierasz?
14 lip 00:21
Saizou : gratulują= gratuluję
14 lip 00:21
Basiek: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Nie jest jakoś bardzo znany, nie zajmuje jakichś cudownych miejsc w rankingach, ale... http://www.gfx.dlastudenta.pl/photos/uczelnie/niepubliczne/krakow/ue.jpg I już mnie mieli.
14 lip 00:23
Saizou : bardzo piękna fasada akademii a na jaki kierunek?
14 lip 00:25
Mila: Witaj w Krakowie.
14 lip 00:26
Basiek: Finanse i rachunkowość. Urzekła mnie jeszcze katedra finansów od wewnątrz. emotka
14 lip 00:27
Saizou : Basiuniu tylko uważaj na smoka wawelskiego
14 lip 00:27
Basiek: MIla− no tak, aczkolwiek w samym Krakowie już aż tylu plusów nie widzę. emotka Błażejku− nic mi nie grozi. Może smok powinien się bać
14 lip 00:29
Saizou : " Mam smoka i nie zawaham się go użyć "
14 lip 00:31
Basiek: Biedny smoczek. emotka A tymczasem− dobranoc. Wstałam po 11, co oznacza, że padam na twarz.
14 lip 00:34
Saizou : właśnie ja też idę położyć mojego smoka do łóżka, dobranoc Basiuniu
14 lip 00:37