Jakie studia techniczne?
donotpanic: Jestem zielona z przedmiotów technicznych, gdyż chodzę do LO. Matma wyższa ma niewiele
wspólnego z tą licealną, fizyka jest dość ciężka i zawiła, nie chcę stracić roku na jakimś
kosmicznym kierunku. Co z tych kierunków byście doradzili:
Zarządzanie
Transport
Matma
Optyka
Automatyka
Logistyka
Geodezja
Ekonomia
Informatyka
Inżynieria Biomedyczna
Finanse
8 lip 15:40
Artur z miasta Neptuna:
Przedmioty techniczne? A kto Ciebie rzuci na głęboką wodę?
Wybierz to co Ci pasuje ... a nie pójdziesz na studia i po semestrze stwierdzisz, że 'to nie
to' ... ale aby nie mieć semestru/roku w plecy będziesz to ciągnąć do inżyniera/licencjatu i
wtedy zasilisz grupę mlodych 'wykształconych' bezrobotnych.
Jeśli chodzi o studia techniczne −−−− nikt od Ciebie nie będzie wymagał czegoś czego nie
miałeś/−aś ... a więc będziesz się uczyć nowych rzeczy (najpierw podstaw − głównie matematyki)
nim zaczną się 'przedmioty techniczne'.
z listy którą podałeś/−aś napisałbym parę słów o niektórych:
1) zarządzanie (jeszcze zależy jaka uczelnia i gdzie pracy szukasz) = praktycznie całkowita
strata czasu ... mamy nadmiar młodych 'zarządzających', którzy nie mają kim/czym zarządzać
2) matma (jeszcze zależy gdzie będziesz szukać pracy) = perspektywy na rozwój i dobrze płatną
pracę .... ale w Warszawie (bądź jednostki w innych miastach) ... dla całej reszty − kierunek
tak samo 'ambitny' co ekonomia
3) geodezja −−− na 99% gwarantowane bezrobocie (jeśli się szybko człowiek nie przekwalifikuje)
... większość rzeczy w naszym kraju już jest 'pomierzona'. Uczelnie techniczne zaczynają
'masówkę' na geodezji, bo się rzucają ludzie na ten kierunek (tak jak 3 lata temu zaczęli na
budowlankę), bo 'gaz łupkowy' ... problem w tym, że przy 'gazie łupkowym' prace znajdzie
(może) 100 'młodych' ... a na samej tylko PG pierwszy rocznik liczy 350 + (bodajże) 100
zaoczniaków.
4) ekonomia −−− patrz punkt 1.
5) finanse −−− patrz punkt 2.