studia
Lukasz: Cześć Wam
Nazywam się Łukasz i w przyszłym roku będę zdawał maturę. Planuję zdawać maturę rozszerzoną z
matematyki, fizyki i z języka niemieckiego. Zastanawiam się nad wyborem studiów, aczkolwiek
mam dylemat co wybrać. Mam dwa typy budownictwo lub mechatronika. Obydwa kierunki mnie
interesują, jednak mogę wybrać tylko jeden. Mógłby mi ktoś doradzić co jest fajniejsze,
łatwiejsze, no i oczywiście jak po studiach z pracą.
22 cze 21:39
Homer: Już to pisałem.
3− mechatronika
− Politechnika Śląska, MT− tam ja studiuję. (opcjonalnie na wydz. Elektroniki, albo Górnictwa i
geologi () , albo AGH − chore progi punktowe, uczą tak samo).
− Projektowanie, programowanie, budowanie różnego typu maszyn produkcyjnych, sterowników,
zabawek, w zasadzie to wszystkiego co ma w sobie jakieś sterowanie.
− Pierwszy semestr wybitnie nudny (zależy co kto lubi). Generalnie uczysz się sporo na temat
frezarek, tokarek, dłutownic i innych badziewi, co nieco na temat maszyn CNC. Na każdych
laborkach obowiązkowa wejściówka. Pytają. Poważnie. I wyrzucają. Oprócz tego trzeba przysiąść
nad mechaniką (liczenie kratownic, obciążeń, układy płaskie, przestrzenne itd. + laborki −
trochę uczenia na wejściówki i choćbyś wszystko wykuł to i tak nie ma pewności, że zostaniesz
. (Witamy na MT!))− dodam, że mechanika to najbardziej punktowany przedmiot. Oprócz tego
standardowo matematyka, fizyka, jakaś socjologia. Podstawy programowania mechatronicznego
(taka zabawa jakimiś samochodzikami, zbiornikami − wszystko wirtualnie, na komputerach),
informatyka − linux, sieci itd. − generalnie spore podstawy. Podstawy nauki o materiałach
(Chwała Ci Panie za pomoc przy zaliczeniu wykładu...) i to tyle. Ogólnie to dużo roboty
ze sprawozdaniami (wszystko ręcznie), wejściówkami itd. Da się przeżyć.
− Semestr drugi − Głównie się giba przy Projektowaniu. Rysunki techniczne, Grafika inżynierska,
Inwentor (podstawy), ponadto część druga maszynoznawstwa − czyli powrót do frezarek, kół