matematykaszkolna.pl
Zadanie z parametrem aro: Zbadaj liczbę rozwiązań równania f(|x|)=m, ze względu na wartość parametru m, (m ∊ R).
20 cze 19:09
aro: Proszę o pomoc.
20 cze 19:12
pigor: ... no dobrze, a nie zapomniałeś (bo go nie widzę nigdzie) podać wzoru funkcji y=f(x)
20 cze 20:13
Artur z miasta Neptuna: pigor ... wydaje mi się, że jest to |x| emotka
20 cze 20:19
pigor: ... , a ja myślę, że dana jest np. f(x)= 2x2−4x+5 , a wtedy "robię " f(|x|)=2x2−4|x|+5 i badam równanie f(|x|)=m , czyli 2x2−4|x|+5=m . ... emotka
20 cze 20:54
aro: Dziękuję za odpowiedzi. Szczerze mówiąc to nie wiem, w poprzednim podpunkcie trzeba było
 1 1 x−2 
wyznaczyć y jako funkcję f zmiennej x z równania

+1=

, co daje y=

 y+1 x−2 3−x 
−1, więc może chodzi o tę funkcję emotka dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dokończenie zadania w miarę możliwości emotka
20 cze 22:06
aro: Ma ktoś może pomysł?
20 cze 23:53
Mila: Sprawdź wyznaczenie y;
 x−2 
y+1=

 3−x 
 x−2 
y=

−1
 3−x 
 2x−5 
y=

 −x+3 
doprowadź do postaci kanonicznej i narysuj wykres, a potem wg wskazówek pigora.
21 cze 10:20
Gustlik: Metoda "linijkowa" 1. Rysujemy wykres funkcji, 2, Jedziemy po wykresie linijką ustawiona poziomo (równolegle do osi OX) od dołu do góry i zatrzymuujemy się w punktach charakterystycznych, np. na wierzchołkach wykresu i w przedziałach między wierzchołkami, 3. Liczba punktów przecięcia brzegu linijki z wykresem oznacza liczbę rozwiązań równania f(x)=m dla danej wartości m lub w przedziale − UWAGA ! − m odczytujemy z osi OY, czyli tam, gdzie linijka przecina oś OY.
21 cze 10:25
Mila: Witam, Gustlik. Oby tylko dobrze narysował f|x|).
21 cze 10:28