matematykaszkolna.pl
okręgi, proszę o pomoc, bo nie rozumiem. mamma mia: zad1 Na okręgu opisano trójkąt prostokątny o przeciwprostokątnej długości 10 cm. Oblicz długości trójkata i jego pole. zad2 Stosunek długości trójkąta prostokątnego jest równy 3 do 4. Promień okręgu opisanego na trójkącie ma długość 10 cm. Oblicz pole tego trójkąta.
19 cze 18:45
Buuu: 1) Jeżeli dwie styczne przecinają się w jakimś punkcie to długość stycznych pomiędzy tym punktem, a punktem styczności jest taka sama. W naszym przypadku implikuje to trójkąt równoramienny o kącie miedzy ramionami 90o, a co za tym idzie kąty przy podstawie sa takie same: po 45o. Mamy więc trójkąt 45−90−45 o przeciwprostokątnej 10. Dalej powinnaś sobie poradzić. 2) Przeciwprostokątna ma zatem 20cm. Pitagoras rzecze: (3x)2 + (4x)2 = 202 ...
19 cze 18:56
mamma mia: Dziękuję.
19 cze 19:03
AS: Nie bardzo rozumiem wywodów dotyczącego pierwszego zadania. Oznaczając długości przyprostokątnych przez x i y otrzymujemy związek x2 + y2 = 100. Istnieje wiele par liczbowych (x,y) spełniających to równanie i w każdy z tych trójkątów można wpisać okrąg. Przecież promień okręgu nie jest ustalony,. Istnieje wiele rozwiązań.
19 cze 20:04
picia: podbijam emotka
19 cze 20:13
picia: moze ktos zerknac na to zad.1? emotka
20 cze 00:01
Kwachu: rysunekb/10=cos45◯ a/10=sin45◯ chyba tak
20 cze 00:09
picia: a skad wiadomo ze to trojkat rownoramienny? zgadzam sie tutaj z As i tak samo nie rozumiem tych wczesniejszych wywodow emotka
20 cze 00:16
picia: eee tam, jak on by byl rownoramienny to nawet nie trzeba korzystac z f trygometrycznych tylko wysarczy z wlasnosci ekierki emotka moim zdaniem czegos brakuje w tresci.
20 cze 00:59