Mam pytanie co do tego przykładu:
Sławek: Mam pytanie co do tego przykładu:
https://matematykaszkolna.pl/strona/2533.html
Oni tutaj wyciągają liczby przed nawias, podczas gdy ja tego nie robię. To 2−3x i 6x+8 poprostu
przyrównuję do 0 i też wychodzą mi miejsca zerowe.
I ogólnie wynik wychodzi mi ten sam, mimo że mam inną parabolkę.
25 maj 16:15
Ajtek:
Na jedno wychodzi za każdym razem

. Nie ma znaczenia jak zrobisz, ważne abyś nie pomylił się
w liczeniu.
25 maj 16:17
picia: bez roznicy
25 maj 16:17
Buuu: Inna parabolka wynika z wyciągnięcia ujemnego 'a' i zmiany znaku nierówności, tak naprawde nic
sie nie zmienia, jest dobrze.
25 maj 16:18
Sławek: tak wiem, że z tego wynika parabolka zmieniona. Ale po co oni się wtedy tak bawią?

Ma to
jakieś wytłumaczenie o którym niewiem?
25 maj 16:19
Basia: nie musisz wyłączać liczb przed nawias;
w tamtym zapisie chodziło o dokładne pokazanie, że a= −18<0 i parabola ma ramiona skierowane w
dół, dobre dla tych, którzy tego od razu nie widzą
ale parabolka to już musi być taka sama
25 maj 16:19
Ajtek:
To jest drugi sposób rozwiązania i tyle

.
25 maj 16:19
Buuu: Po prostu ktos ma taki, a nie inny styl liczenia.
25 maj 16:20
Basia:
a rzeczywiście Jakub podzielił przez −18; nie zauważyłam
25 maj 16:20
picia: hmmm zeby pokazac ze gdy mnozysz/dzielisz przez liczbe ujemna to zmieniasz znak nierownosci na
przeciwny
25 maj 16:21
Ajtek:
picia tego uczą przy nierównościach liniowych.
25 maj 16:23
Sławek: aha

No tak

Dziękuje Wam w takim razie, lecę dalej z przykładami
25 maj 16:23
picia:
Witaj
Ajtek. chcialem dac jakas konkretna odpowiedz
25 maj 16:25
Ajtek:
Witam
picia, witam

.
25 maj 16:28