matematykaszkolna.pl
info kylo1303: rumpek Jesli jestes to zajrzyj, mialbym do ciebie pytanie.
19 maj 15:21
rumpek: No cześć emotka Dawno mnie tutaj nie było, bo matury i teraz praca emotka
19 maj 19:26
kylo1303: Rozumiem. Mialbym do ciebie pytanie dotyczace nauki programowania. Ogolnie rzecz biorac zastanawiam sie nad nauka podstaw programowania, jako ze z tego co slyszalem jest to pomocne w przyszlosci (w znajdowaniu zawodu), jako ze dobrze widziane jest polaczenie matmy z informatyka. Pytanie 1: Czy da sie to ogarnac samemu czy raczej warto isc na jakis kurs (chocby internetowy)? Pytanie 2: Czy uwazasz ze w pozniejszym etapie takie programowanie moze byc "zabawą", chodzi o to czy czerpiesz przyjemnosc z pisania jakichs rzeczy (ciezko mi prezycowac bo sie na tym nie znam). Wiem ze moze zalezec to od osoby, ale w pewnym sensie mysle ze moge wzorowac sie na twoim przykladzie. Pytanie 3: Czy znajomosc matmy i latwosc obliczen pomaga w nauce, i czy to jest porownywalne (tj. matma z pisaniem)? Chodzi o to czy mozna to traktowac jako zadania np. logiczne, czy raczej bardziej polega to na znajomosci formul (czyli raczej "wiedzy ksiazkowej")? Oczywiscie jak w kazdym przedmiocie wiedze trzeba miec ale jednak miedzy taka biologia i matematyka jest spora roznica. Jakbym cos sobie jeszcze przypomnial to napisze.
19 maj 20:57
rumpek: Że tak powiem, nie ma informatyki bez matematyki emotka Jak najbardziej można ogarnąć to samemu (jak nauczysz się jednego języka, to nauka kolejnych jest o wiele łatwiejsza). Z programowaniem tak jak z językiem obcym, jak w angielskim trzeba znać słówka, tak w języku programowania trzeba znać odpowiednie funkcje + myśleć logicznie i zastanawiać się jak zoptymalizować dany proces. Odnośnie pytania drugiego: programowanie od samego początku to zabawa emotka To poznawanie nowych funkcji i wykorzystywanie ich w praktyce to sama przyjemność. Udziela się radość ze zrobienia czegoś praktycznie z niczego. Natomiast pytanie trzecie − tak jak na początku napisałem. Przede wszystkim trzeba korzystać z logiki matematycznej emotka emotka Jak chcesz abym coś rozwinął to pisz. Chętnie odpisze. A co planujesz iść na informatykę? emotka to przyszłość.
19 maj 21:36
kylo1303: Na informatyke jako tako isc na pewno nie pojde. Moim problemem jest to ze srednio mnie takie rzeczy interesowaly, ale jako ze nigdy nie probowalem to tez nie wiem jakby to bylo. Sadze ze jezeli najwazniejsze jest tam myslenie to jak najbardziej mi sie spodoba i moglbym cos pokombinowac. A masz moze jakies rady jakby rozpoczac nauke? Tzn czy jakas ksiazka w tym guscie, czy moze nauka z jakiejs strony internetowej? Plus jakiego jezyka najlepiej sie uczyc na poczatku?
19 maj 22:04
rumpek: Osobiście wpierw polecam ci przejrzeć dział algorytmy, bo to jest najważniejsze. Z języka większość dla początkujących poleca Pascala z kolei ja uważam, ten "język" za niezbyt praktyczny. Dlatego polecam wpierw C++. Potem jak zainteresuję Cię tworzenie stron internetowych to PHP (bardzo podobny do C++). I osobiście polecam uczyć się języka "Java" oraz "Pythona". emotka emotka na chęci.
19 maj 22:12
Maslanek: Pascal to już chyba przedawniony emotka
19 maj 22:14
kylo1303: No dobra, to sprobuje podjac probe nauki C++. Nie wiem ile z tego wyjdzie, bo plany na wakacje sie mnoza w niesamowitym tempie, przy czym wiekszosc laczy sie z wyjazdami takze te 4 miesiace moga przeleciec bardzo szybko. Jeszcze tylko zapytam ile czasu potrzeba na opanowanie podstaw? I tutaj nie chodzi mi o dokladny czas bo kazdy inaczej przyswaja informacje, ale tak "okolo", czy moze miesiac, czy 3 miesiace czy moze tylko tydzien.
19 maj 22:32
rumpek: Podstawy: 2 tyg − i tyle starczy na 1 rok studiów emotka
19 maj 22:40
Mateusz: Do napisania większosci programów wystarczą takie elementy: budowa typowego programu zmienne operacje wejscia/wyjscia instrukcja przypisania wyrażenia instrukcja warunkowa pętle funkcje z parametrami tablice mozna to opanowac w 2−3 dni nawet ale tak jak kolega rumpek napisał wazna jest tu algorytmika a język to tylko narzędzie emotka tak wiec przyłóz sie najpierw do algorytmów a będzie ci potem łatwiej oczywiscie do nauki polecam c++ Pascal to przeżytek dzisiaj ale do nauki dobry oczywiscie to co napisałem co potrzeba do napisania większosci programów to wcale nie wszystko są jeszcze np dynamiczne struktury danych typu listy kolejki stosy drzewa grafy −taka troche wyzsza szkoła jazdy ale do opanowania na takich (strukturach operują systemy operacyjne np kolejka−obsługa zdarzeń w systemie operacyjnym−przydzielanie zasobów itp) nie mowiac juz o programowaniu obiektowym ale podstawą wszystkiego jest algorytmika emotka
19 maj 22:48
Pepsi2092: Ja proponuje się oswoić z turbo pascalem na początek, bo to taki język, gdzie trzeba wszystko samemu pisać i w ten sposób więcej się nauczysz emotka Nie mówię żebyś się rozwodził zbyt długo ale na sam początek dobra sprawa i potem przesiądź się na C++ , w sumie to wszystkich języków przecież uczyć sie nie będziesz bo teraz mamy takie kompilatory, że możesz napisać program w jednym języku i przekonwertować go na drugi, także jak poznasz samą strukturę to możesz działać emotka Najważniejsze rzeczy to pętle switche i instrukcje, ale powoli emotka Ja miałem wszystkiego po trochu w technikum i nawet trochę się nauczyłem emotka Zaczynałem od turbo pascala, potem w drugiej klasie Delphi, trzecia C++ i w czwartej C Sharp emotka Oczywiście najbardziej polecam ten ostatni bo jest naprawdę wygodny i skupiasz się tam głównie na mysleniu i logicznym ułożeniu tego wszystkiego a nie na klepaniu sztywno tych wszystkich instrukcjii emotka
19 maj 22:50
Mila: un=n3n+5n+7n pierwiastek jest n−tego stopnia z tw. o trzech ciągach n7n<n3n+5n+7n <n3*7n⇔ 7<n3n+5n+7n <7* n3 n3→1 n3n+5n+7n →7 oblicz granice 1) un=n3n+2n 2) un= n10n+9n+8n
 2 3 
un=n(

)n+(

)n suma potęg pod pierwiastkiem
 3 4 
19 maj 22:56
kylo1303: Dzieki Mila, co prawda nie ten temat ale za chwile sie tym zajme. O taki wlasnie przyklad chodzilo mi w innym temacie
19 maj 23:26
kylo1303: W sumie to bez obliczania: 1) 3 2) 10
 3 
3)

 4 
19 maj 23:34
Mila: No jeszcze dowód; wykazać, że nn→1 gdy n→
19 maj 23:36
kylo1303: Chwilowo nie mam kartki obok siebie bo ogladalem mecz, a jesli chodzi o dowod formalny to musze pomyslec nad tym chwile. Bo taki nieformalny to: Jezeli a≥1 to na bedzie sie zmniejszal wraz ze wzrostem n (przeciwproporcja), ale nie zejdzie ponizej 1 (na≥1 ⇔ a≥1). Jezeli 0<a<1 to dla kazdego wyzszego stopnia pierwiastka na bedzie roslo, ale nie przekroczy 1. na to pierwiastek n−tego stopnia z a
19 maj 23:41
Mila: emotka
19 maj 23:44
kylo1303:
 1 
[n1/n, jesli n→∞ to

→0 ] ⇒ ze n1/n dla n→∞ to ∞0=1 (chociaz to chyba symbol
 n 
nieoznaczony emotka )
19 maj 23:45
Trivial: Na początek polecam coś niskopoziomowego, żeby nauczyć się jak to wszystko działa. Dobrym przykładem jest język C − książka Stephena Praty pt. "Język C. Szkoła programowania" nauczy cię podstaw. Gdy już poznasz C możesz przejść do wybranego języka wyższego poziomu. Polecam szczególnie książki Bruce'a Eckela "Thinking in C++" oraz "Thinking in Java" (do wyboru w zależności od języka). Obie są świetne napisane (trudne, ale warto się pomęczyć). Po przeczytaniu tych książek już nic cię nie zaskoczy. Z autopsji mogę powiedzieć, że języków PHP i Javascript nauczyłem się w tydzień (musiałem). emotka
20 maj 11:13
kinia: POMOCY!dla jakich wartości parametru m funkcji liniowej f(x)=(m2−1)x+2 jest rosnaca
20 maj 11:19
kylo1303: Trivial Dziekuje za rady, ksiazki raczej poki co nie kupie, bo sadze ze zabije to we mnie wszelka motywacje (tak juz mam). Postaram uczyc sie z jakis poradnikow z internetu, znalazlem jakies kursy etc. Jesli to nie wyjdzie to moze zapisze sie na jakis kursik zeby opanowac poczatki, a potem bede mogl zdecydowac czy kupno podrecznika mi sie oplaci. Moj angielski jest na stosunkowo dobrym poziomie, ale jednak to jeszcze za malo zeby czytac w tym jezyku ksiazki o programowaniu. No i teraz tez nie wiem od czego zaczac, bo tak to planowalem wyjsc od Pascala i potem do C++, omijajac calkowicie jezyk C.
20 maj 16:52
Maslanek: A Symfonia C++? Dobry, niedobry?
20 maj 16:56
kylo1303: Jeszcze gdybym wiedzial co to jest Symfonia C++
20 maj 17:12
Mateusz: Podręcznik do nauki c++ emotka
20 maj 17:16
Eta: A może "symfonia C−dur" ?
20 maj 17:17
Asyy: Posiadam symfonię C++ dwa tomy i naprawdę dobra książka emotka
20 maj 18:04
Trivial: Te książki są po polsku, mają tylko angielski tytuł. emotka
20 maj 23:32
asdf: Powodzenia życzę emotka Też mam zamiar się wziąć za programowanie, ale puki co jeszcze mam inne egzaminy, może się przydać Tobie: http://forum.p-zone.pl/literatura-vt169.html oraz to: http://forum.p-zone.pl/przydatne-linki-vt110.html
20 maj 23:57
kylo1303: Dzieki, z pewnoscia sie przyda.
21 maj 00:51
asdf: http://www.youtube.com/watch?v=7uAguUQlC5Q&feature=channel&list=UL Tutaj masz odpowiedź czy matematyka pomaga w programowaniu. Obejrzyj do końca emotka
21 maj 01:35
kylo1303: Całkiem ciekawe. Nie do konca jednak znalazlem odpowiedz na moje pytanie Bo to ze "matematyka jest wszedzie" to mi wiadomo xD Moze w przyszlosci zobacze inne gawędy tego pana. Poki co ide na zasluzony odpoczynek.
21 maj 23:03
kylo1303: Pytanie dotyczace błedu "double cannot be dereferenced" w javie To moj pierwszy dzien z programowaniem, takze jestem kompletnie zielony. W kazdym badz razie rozpoczalem od zabawy z prostymi komendami: public class Mix{ public static void main(String[] args){ String i = "Ja "; String am = "jestem "; String terrible = "okropnym "; String rider = "kierowca "; String zdanie = i+am+terrible+rider; System.out.println(zdanie); String czesc = zdanie.substring(0, 10)+"kucharzem"; System.out.println(czesc); int a=6; int b=4; System.out.println("a+b = "+(a+b)); final double LICZBA−PI; LICZBA−PI=3.14; final int STALA1; STALA1=5; String ulamek = LICZBA−PI.substring(0, 2); System.out.println(ulamek+STALA1); } } Pierwsze dwie czesci sa dobre, problem jest w zaznaczonej linijce. Czy funkcji "substring" nie moge wykorzystac do liczb? Bo w zdaniu to okreslilem ile poczatkowych znakow mam wybrac, to samo chcialem w liczbie 3.14 (dokladnie chcialem wykroić liczbe 3.1). Jakby moze ktos sie orientowal to bylbym wdzieczny za pomoc i odpowiedz czy to ja gdzies popelnilem blad czy nie moze "substringowac" liczb w ten sposob jak ja to zrobilem. Z gory dzieki.
1 cze 23:52
kylo1303: I jeszcze jedno: co oznacza i do czego sluzy " double" bo jeszcze tego nie odkrylem (ucze sie glownie na przykladach, tj. kopiuje ze stron, odpalam i staram sie zorientowac co do czego sluzy).
1 cze 23:54
2 cze 00:00
Bezimienny: nie pisze w javie ale skoro metoda substring nie dziala na liczbach (nie dziwie się ) to po prostu konwersujesz na string
2 cze 00:04
Bezimienny: konwertujesz
2 cze 00:04
kylo1303: hmmm... czyli z tego co zrozumialem funkcje ta uzylem poprawnie przy okreslaniu liczby pi, bo liczbapi ma tam swoje liczby po przecinku. Blad jest w uzyciu "substring−a" i zastanawiam sie dlaczego nie moge go uzyc w polaczeniu z liczba pi.
2 cze 00:06
kylo1303: Dzieki za pomoc emotka Zaraz tam pozmieniam.
2 cze 00:06
Trivial: Po pierwsze, double jest typem prymitywnym, więc nie może mieć metod (przynajmniej w javie). Po drugie, double jest typem liczbowym, a nie łańcuchem znaków, więc substring raczej nie zadziała. Będziesz musiał użyć obiektów opakowujących typy prymitywne, w tym wypadku Double. String s = (new Double(3.14)).toString().substring(0,2); System.out.println(s);
2 cze 01:32
kylo1303: Heh, dzieki. Zaraz to wyprobuje, ale do tego poziomu to jeszcze mi troche brakuje emotka W sumie to sam nie wiem czy bede kontyunowal jave czy nie przerzuce sie na C++ zeby tam stawiac pierwsze kroki. Na razie chce poznac mniej wiecej o co w tej bajce chodzi.
2 cze 02:22