matematykaszkolna.pl
Zbiory i przedziały masakra matma: Znajdz A u B, A u( tylko "u" ma być do góry nogami) B, A/B, B/A gdy: a) A= { 1,2,3,4,5,6} B= { 3,5,7,9,11} b) A= { 2,4,6,8,10} B= { x∈N i x< 5) c) A= nawias otwarty −3; 4 ) B= ( 0; 7) d) A= nawias otwart −6; 5 nawias otwarty B= ( 3, 9 nawias otwarty Czy może umie to ktoś z Was To pomocy
25 kwi 16:50
Mickej : raczej każdy kto logikę przerabiał tylko ci wytłumaczę i sam zrobisz AUB− to suma zbiorów czyli wynikiem tego działania jest Zbiór A i B czyli wszystkie ich elementy AnB−to iloczyn zbiorów tak zwana koniunkcja wynikiem tego działania są elementy wspólne zbiorów czyli tylko to elementy które znajdują się w obu zbiorach A/B to różnica zbiorów czyli ze zbioru A kasujesz wszystkie elementy które zawierają sie w zbiorze B
25 kwi 16:56
masakra matma: cięzka sprawa
25 kwi 17:01
@Basia: ad.a i b. do AuB wpisz każdą liczbę, którą znajdziesz w A lub B do AnB wpisz te liczby, które są i w A, i w B do A/B wpisz te liczby, które są w A, ale nie ma ich w B do B\A wpisz te liczby, które są w B, ale nie ma ich w a wskazówka do b) B = {0,1,2,3,4} spróbuj to zrobić i podaj wyniki o (c) i (d) porozmawiamy potem
25 kwi 17:05
masakra matma: ok juz robie
25 kwi 17:11
masakra matma: a ten znak" < " to jest mniejsz czy wieksze bo zawsze myli mi sie
25 kwi 17:13
Mickej : x<5 czyli x mniejszy od 5
25 kwi 17:14
tim: Jeżeli masz <2,3) np. To jest zbiór od 2 włącznie do 3 bez 3 <2,3> np. To jest zbiór od 2 włącznie do 3 włącznie 3 < 4 np. 4 większe od 3 emotka
25 kwi 17:14
masakra matma: oj nie wiem jak to bedzie bo ciezkie to jest zadanie
25 kwi 17:17
@Basia: Podam Ci przykład. Spróbuj na jego podstawie i na podstawie tego co Ci napisałam wyżej. A = {1,2,3,4} B= {3,4,5,6} AuB = {1,2,3,4,5,6} AuB = {3,4} A\B = {1,2} B\A = {5,6}
25 kwi 17:21
masakra matma: ale ten pierwszy przykład zrobiłam ale ten następny że należy do liczb naturalnych i wiekszych od 5 to nie wiem jak to zapisać
25 kwi 17:25
@Basia: mniejszych od 5 A= { 2,4,6,8,10} B= {0,1,2,3,4} podaj wyniki
25 kwi 17:28
masakra matma: a) AuB ={ 1,2,3,4,5,6,7,9,11} AnB ={ 3,5} A/B = 7,9,11 B/A 2,4,6,8,10
25 kwi 17:32
@Basia: Skąd te wyniki ? Nawet nad tym nie pomyślałeś ! Gdzie masz 5,7,9,11 ? Ja nie widzę. A nabrać się tak łatwo nie dam. Myśl
25 kwi 17:35
Mickej : ziomek wytłumaczę ci to jak to się robi w szkole to takie u to jest suma zbiorów to znaczy że musisz przepisać wszystko co masz w jednym i drugim zbiorze wszystko co widzisz w tych klamrowych nawiasach to U do góry nogami takie N to jest iloczyn to znaczy że wypisujesz te liczby które sie powtarzają w obu zbiorach to znaczy że jest w tym i tym zbiorze A/B czyli różnica to znaczy że wypisujesz tylko te liczby które są w A ale nie ma ich w B zależy od tego która litera jest pierwsza ale to naprawdę nawet moja siostra z gimnazjum czai więc się postaraj a nie rób obciachu
25 kwi 17:44
@Basia: Już mu to napisałam Mickej. Parę wpisów temu. Trzy wpisy temu masz efekty.
25 kwi 17:45
Mickej : wiem widziałem ja to przecież też już drugi raz pisze
25 kwi 17:47
legion: może ktoś wytłumaczyć co oznacza taki zapis B=[−2,4) nie pamiętam co oznaczał nawias kwadratowy otwarty i zamknięty zgóry dzięki jeśli ktoś wytłumaczy
23 kwi 22:53