matematykaszkolna.pl
Matura z informatyki - poziom roz. Pestek: Z nudów sobie robię może komuś się przydadzą Rozwiązania: Zad.1 a) i=9 −> F(i) = 10; i=7 −> F(i) = 7; i=5 −> F(i) = 6; b) najmniejszą liczbą w tej tablicy spośród elementów o indeksach od i do n; c) 1500; d) W c++ int F2(int i) { int wynik; int n2 = n; if (i == n2) wynik = n2; while(n2>i) { if(a[n2]<a[n2−1]) wynik = n2; else wynik = n2−1; n2−−; } return wynik; }
15 maj 15:35
jok: tez pisalem dzisia informatyke, wcale sie nie przykladalem do matury ale excel i access daje rade
15 maj 15:44
niepewny: Zadanie6 rozszerzenie a)L − leasing, W − wynajem rodzajuslugi SumaOfrata L 391790 W 400713 b) ozn nr PN 3661T PN 3651R PN 3641B PN 3631H PN 3621I PN 16838 PN 16836 PN 16834 PN 16832 PN 16830 PN 16828 PN 16826 PN 16824 PN 16822 c) firma liczaleasing WROCBUD2 13 d) powiat bedzinski bialostocki braniewski buski elblaski elcki gorowski jeleniogorski kluczborski koscianski leczynski lubelski nyski olawski olsztynski opolski pilski siemiatycki tarnobrzeski tarnogorski tarnowski turecki zamojski Utną punkty za ostatnie zadanie w accesie? Wyszło mi firma ŚredniaOferta BARTEX 2325,64 REFAMUR 2590,12 WIET−IND 2556,43 a powinno firma ŚredniaOferta BARTEX 2325,64 REFAMUR 2590,13 WIET−IND 2556,43
15 maj 15:52
czekoladowe sny: 1 pkt w odbyt niestety
15 maj 16:00
niepewny: Dla przyszłych maturzystów: trzeba było we właściwościach pola zmienić format z liczby ogólnej na stałoprzecinkową.
15 maj 16:07
Pestek: Zad. 2a) 28 −> 23 −> 5 −> TAK 31 −> "−" −> "−" −> NIE b) największą cyfrą jest 9; liczba czterocyfrowa może mieć co jawyżej cztery dziewiątki, a ich suma naturalnie nie przekroczy 36 (9+9+9+9=36<=36), czyli S(k) dla liczb czterocyforwych spełnia warunek s(k)≤36; c) W c++ void funkcja (int n) { int k = n−1; int sk; while(n−k<=36) { //obliczmy s(k) int k1 = k; sk = 0; while(k1>0) { sk += k1%10; k1 = k1 / 10; sk += k1%10; k1 = k1 / 10; sk += k1%10; k1 = k1 / 10; sk += k1%10; k1 = k1 / 10; } if (sk+k == n) { cout << k << endl; break; } k−−; } if (sk + k+1 != n) cout << "NIE"; }
15 maj 16:07
czekoladowe sny: XD nie myslalam ze mam dobrze całe zadanie. Pestek <3
15 maj 16:10
niepewny: Jak mogłem zrobić taki błąd ?! Wpisałem 28 −> 22 −> 4 −> TAK
15 maj 16:13
czekoladowe sny: trójkąt sierpińskiego http://c.wrzuta.pl/wi19862/f71e9776002cbffb4fb26460/zal
15 maj 16:13
czekoladowe sny: w sumie to teraz zauważyłam ze to statek XD
15 maj 16:14
niepewny: link nie działa
15 maj 16:17
Pestek: zad 3) a) P P F P b) F P P F c) F P F P d) P F F P e) P P P P
15 maj 16:19
15 maj 16:19
niepewny: Potwierdzam zadanie 3.
15 maj 16:21
niepewny: co to jest na tej wrzucie?
15 maj 16:23
jatoja: to zadanie 6 ktore zostalo tu podane jest poprawnie na pewno?
15 maj 16:25
niepewny: Na 99% tak
15 maj 16:26
niepewny: może niech Pestek i czekoladowe sny potwierdzą wyniki
15 maj 16:26
jatoja: mi kilka wynikow wyszlo innych (to z powiatami i chyba podpunkt a). w c) wyszło mi wrocbud2 ale samochodów 22 bo chyba wziąłem też te wynajęte. ale chyba punkt powinien być jeden.
15 maj 16:28
czekoladowe sny: tak samo mi wyszło 6. emotka
15 maj 16:29
niepewny: Pewnie wyszło Ci 306 powiatów, bo nie wziąłeś pod uwagę, że miały być to powiaty, w których były zarejestrowane samochody.
15 maj 16:31
Sasza: Również potwierdzam 6 emotka
15 maj 16:31
niepewny: czekoladowe sny, także błąd przy "REFAMUR 2590,12" ? emotka
15 maj 16:32
czekoladowe sny: nie pamietalam funkcji na zaokrąglanie w accesie i nie chcialo mi się przenosić do excela. Zaokrągliłam sama wyniki w notatniku i raczej się nie pomyliłam emotka
15 maj 16:43
czekoladowe sny: tzn mam taką nadzieję
15 maj 16:54
niepewny: To egzaminatorzy nie patrzą na zadania, tylko zaglądają do pliku tekstowego ?
15 maj 16:57
Pestek: 4a) Kod c++: void zad4a() { ifstream pliktj("tj.txt"); ifstream plikklucze1("klucze1.txt"); ofstream wynik4a("wynik4a.txt"); while(!pliktj.eof()) { string a,b; pliktj >> a; plikklucze1 >> b; int indeksb=0; int i; for(i=0; i<a.length(); i++) { if(indeksb == b.length()) indeksb =0; char pomoc = a[i] + b[indeksb]−64; if(pomoc > 90) pomoc = pomoc − 26; indeksb++; wynik4a << pomoc; } wynik4a << endl; } pliktj.close(); plikklucze1.close(); wynik4a.close(); }
15 maj 17:00
czekoladowe sny: babka od systemów operacyjnych nam mówiła, że jak wyniki w txt są ok to nawet nie zaglądają do reszty.
15 maj 17:00
niepewny: jakbym wiedział to bym wpisał w pliku tekstowym tak , już 94% i cały czas spadają szansę na dostanie się na uczelnię...
15 maj 17:01
czekoladowe sny: tzn zaglądają tylko po to żeby zobaczyć czy coś jest, bo jakby było pusto to mogliby pomyśleć że się odpisywało od kogoś
15 maj 17:04
czekoladowe sny: a gdzie się wybierasz?
15 maj 17:04
Pestek: Zad 4b) kod C++: void zad4b() { ifstream pliksz("sz.txt"); ifstream plikklucze2("klucze2.txt"); ofstream wynik4b("wynik4b.txt"); while(!pliksz.eof()) { string a,b; pliksz >> a; plikklucze2 >> b; int indeksb=0; int i; for(i=0; i<a.length(); i++) { if(indeksb == b.length()) indeksb =0; char pomoc = a[i] − (b[indeksb]−64); if(pomoc < 65) pomoc = pomoc + 26; indeksb++; wynik4b << pomoc; } wynik4b << endl; } pliksz.close(); plikklucze2.close(); wynik4b.close(); }
15 maj 17:05
Pestek: 4a) plik CNA UUU WNS TRX WCCG YOYG XEUUAU WVBY QIE FYDBZ YQRQXDMHHAOS RKXETREBHGFBW WYAUKDWWGTI LWTZMEPL MLWGODX GEWPZWCR XGZMRSAD GZCPVLHDUF GDDULBERQA APEUDKNPMO GMFCJJFYTMH PPPKMWIRAU LFXXPRJZL OYYZCKVUY XKMQNSG NZSTFEGHVCE ONRVWOVW MMMICLXVQ MRTCGISKFY SNYNSHBP EHDABER KYPGTMDUF NIYBOQGJ EQQRIDJL ADWPDRQZL QAYMTFYSM QJJUCQO OPPICXNLP XJFHQBKBSX KHZVSSXRD SFNBNAQSKV MPEYAOA MWLPBGPF LNPFSMBNPPDOR APPSHCYCU TUNMIVNB PFRNMUYDHOY WKNLJPTWNHURN QDYLEQFMTUHNN GYIGEBTKTDVD VHARCCKPDFYLQ WSQILBTJJD TDLKXPEGAN GZIHOZMQTAXI EZJTBGIQ XJZSJSVXPM AWNJXLOMVNNX WFDCGBEAGSRGL ZKJSFPSRNYGJ YEVHEITYIZOU ELZBZOYOL CSQRXMORC SKFOMNFAHLEQXD NQJFXSUAGEZ WBVYTBVU SFDKNNMPJIBAOB AFOJNJXXEL DUHSRGIHLPJHG DRLIPMGSV OYYSFWYSHZ NKYCOKJDG FAVAJFNXEZB BUUFZWJQJORHSK GTGPMTYPMBZN IAYGSDHKFNP TAIUQSODRLIE GOWCZFXJFENJQ VPIDTXAOCCOB CPJPTGEBMZ JHUYVFCEASE OHCOZZWENH PEOEGGZLBYJPNVT JJJOUTTRCCXPVJ IFPIGOAAXE MFRAMXPFEJY ARJHVBEJUJL SIDIAXMPVS IPGBQRUJU XRTXMFKSFBOT LNBUIAPOB MPKRROJMCUMXFLVYN PCVWLKZPUIP GFOQXCWFMKB TVJZKBVO MWWCLSCIE TPJZIKVSBZEDPRCZC EDNXUYBVYNKNN WVZSFSUHBNN YYFUHXAIZL DHHABOENDL TBLHVADDPHC WJYSAEUAYCG DKMXUKTNAQRC BVKIQVFSHETL SHSMRDFUGD COVYNVPDX FTKOHQIFNNU XQMBOHIPYDAMO IRGRCVPIBFUEWZYQR YSQWBXFQZRCB DLEDES GYEAF IELOZ VJKYTW NKQ OXP ALX ZQHR NSOZ MDO
15 maj 17:05
Pestek: 4b) plik KOT PIES COS NIC NUTA BUT LUPA ZUPA KWIAT CEL KONWERTEREM ZAAKCEPTOWANIA KOLOROWANIE PIERWOTNE KLASYCZNY STOPOWYCH PNEUMATYCZNE PODSTAWOWYCH ROZPOZNAJE POCHODZENIA WYSZUKIWANIE PRZEKAZYWANY PRZYDATNE AUTOMATYCZNE PRZYGOTOWYWANIU PRZERZUTKA ROZPOZNAWANIE PROGRAMU ZAPISYWANE DOPASOWYWANIE REJESTRACJI TURBULENCJE KODOWANIA ZINTEGROWANE NAJPOPULARNIEJSZE MECHANICZNE HYDRAULICZNE PRZEDNIEGO ZASTOSOWANIE TEKSTOWYCH NATURALNEJ WYSZUKIWANIU KOMPUTERACH JEDNOCZESNYM KONFIGUROWALNY KOMENTARZACH ZACHOWANIEM ZAOPATRZONY ROZPISANEGO SAMOCHODU RZECZYWISTY ELEKTRYCZNY OBUDOWIE GUBERNATOR KONWERTUJE ZAAWANSOWANYCH KONSTRUKTORA POWIERZCHNIOWYCH ZLIKWIDOWANIE HAMOWANIA PUNKTOWYM SZKIELETEM SAMOLOTU POPULARNYCH CESARZOWI PROGRAMOWANIA UDZIELANIE TABULACJI POMOCNICZYCH KOMPONENTY STANDARDY REGULARNYCH KLAWISZOWY UPRAWNIENIAMI DOWOLNYCH WSTAWIANIA USTAWIENIA NAZWISKU NIEZNACZNIE ORGANIZACJI POZOSTAJE DODATKOWYCH ZAPEWNIENIE ZAKTUALIZOWANO ZAZWYCZAJ LECZNICZEJ STOSOWANIA TOWARZYSZY PODOBNYM ZAJMOWANEJ ZASTOSOWANIA POKRYWANIA SYSTEMOWEGO BIODROWYM WSZYSTKICH POWIERZCHNI DEKORACYJNEGO ORGANIZACJA POTRANATEM ZAMIENNIKIEM WIZYJNE NAJLEPIEJ DOCELOWYM KONFRONTACJI ORGANIZOWANE OCHRONNEGO INSTALACJI DOSTOSOWANIE NINIEJSZEJ WSZYSTKIE KREM KTOS ZNAC ALBO RYBA LUB MUS PLUS KROWA OWCA
15 maj 17:06
niepewny: Politechnika Warszawska, EiTi od lutego
15 maj 17:07
czekoladowe sny: ja liczę na około 70% i to powinno starczyć na poznań
15 maj 17:07
niepewny: a jaki próg w zeszłym roku był ?
15 maj 17:08
czekoladowe sny: nie mam pojęcia, ale z tego co wiem nie jest ciężko się dostać
15 maj 17:12
niepewny: na PW od października tylko 170pkt, a od lutego 140pkt. matma/fizyka/informatyka rozszerzona 1% − 1pkt ang roz 1% − 0,25pkt
15 maj 17:14
mrozony jogurt: czekoladowe sny, a co oprocz inf zdawalas?
15 maj 17:14
czekoladowe sny: mat, ang, fiz pods
15 maj 17:15
niepewny: 160pkt powinienem mieć.
15 maj 17:16
mrozony jogurt: to chyba tylko ja taki szalony ze jako dodatkowy wzialem inf roz i nic wiecejemotka
15 maj 17:17
niepewny: Algorytmy z części pierwszej powinny być dobre, podstawiałem parę liczb. Najbardziej żałuje tych błędów przez nieuwagę. 22+4 = 28, przynajmniej tak było u mnieemotka
15 maj 17:18
Pestek: 5) a) 10 −> 126 20 −> 92378 30 −> 77558760
15 maj 17:36
Pestek: poznań ale gdzie?
15 maj 17:36
czekoladowe sny: infa
15 maj 17:37
czekoladowe sny: na polibudzie
15 maj 17:37
Pestek: zapraszam na uam
15 maj 17:38
Pestek: emotka
15 maj 17:38
Pestek: powoli koncze, excela juz mi sie nie chce
15 maj 17:38
czekoladowe sny: w zad 5b nie wiadomo o co chodzi, strzeliłam że chodzi o cyfry pojedyncze czyli jak było coś mniejsze niż 10 i wieksze od 0emotka
15 maj 17:40
czekoladowe sny: zad 5b: 1,2,3,4,5,10,15,20,25
15 maj 17:41
czekoladowe sny: kurczę 5c* 1,2,3,4,5,10,15,20,25
15 maj 17:42
Pestek: 5b) liczba cyfr w wierszu, Początek bedzie wiec taki 1 2 3 4 5 8 10 ...
15 maj 17:43
Pestek: access był klasycznie łatwy? bo juz mi sie patrzec nie chce
15 maj 17:44
kaszana: Moje 5 b) 1 1 2 2 3 3 4 4 5 5 6 8 7 10 8 12 9 14 10 18 11 25 12 28 13 31 14 38 15 44 16 50 17 57 18 64 19 69 20 76 21 88 22 96 23 102 24 114 25 125 26 134 27 142 28 154 29 166 30 178
15 maj 17:47
czekoladowe sny: Pestek, odp od Niepewnego są dobre na 99% emotka
15 maj 17:48
niepewny: zadanie 5b 1 2 3 4 5 8 10 12 14 18 25 28 31 38 44 50 57 64 69 76 88 96 102 114 125 134 142 154 166 178
15 maj 17:48
czekoladowe sny: czyli w tym 5b chodziło ile jest w ogóle wszystkich cyfr z których składają się liczby, czy ile jest cyfr − liczb zakresu 1−9? bo napisali to tak dwuznacznie, że bardziej chyba nie mogliemotka osobiście dałam taką odp: 1 2 3 4 5 4 4 4 4 4 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
15 maj 17:52
15 maj 17:55
Pestek: 5b potwierdzam
15 maj 17:59
pytający: Jak myślicie, uznany zostanie taki rysunek w "*.txt" w zadaniu 5d? |\ |0\ |00\ |000\ |0 0\ |00 00\ |000000\ |0 0 0\ |00 00 00\ |000000000\ |0 0\ |00 00\ |000 000\ |0 0 0 0\ |00 00 00 00\ |000000 000000\ |0 0 0 0 0 0\ |00 00 00 00 00 00\ |000000000000000000\ |0 0 0\ |00 00 00\ |000 000 000\ |0 0 0 0 0 0\ |00 00 00 00 00 00\ |000000 000000 000000\ |0 0 0 0 0 0 0 0 0\ |00 00 00 00 00 00 00 00 00\ |000000000000000000000000000\ |0 0\ |00 00\ |000 000\ −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− (w notatniku naturalnie ten trójkąt jest w miarę trójkątny, tam czcionka ma stałą szerokość)
15 maj 18:01
czekoladowe sny: jak w ogóle się liczy całkowitą ilość znaków w 1 wierszu?
15 maj 18:01
Pestek: 5c potwierdzam
15 maj 18:04
Pestek: X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
15 maj 18:07
Pestek:
15 maj 18:07
Pestek: X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
15 maj 18:07
pytający: Dokładnie tak wyglądał mój notatnikowy trójkąt: http://desmond.imageshack.us/Himg689/scaled.php?server=689&filename=trojkats.jpg&res=landing Była też legenda: '0' − niepodzielne przez 3, ' ' − podzielne przez 3 (w 8−mym wierszu widoczny kursor, nie patrzeć na niego) Ogólnie chyba uznają to?
15 maj 18:08
niepewny: Czemu w notatniku?
15 maj 18:08
niepewny: Kazali dać X−sy
15 maj 18:10
czekoladowe sny: tam powinny być wypełniiony spodek: http://w816.wrzuta.pl/obraz/5qe8HCMQYnu/zal ale powinni zaliczyć. Zresztą to zad było za 3pkt więc na pewno 0 nie dostaniesz
15 maj 18:10
czekoladowe sny: jak tak patrze na te zad to mi się płakać chce bo powinno być 100% a nie ledwo 70
15 maj 18:12
niepewny: czekoladowe sny, mogłabyś wrzucić to gdzieś indziej? nie widzę tam nic na tej wrzucie
15 maj 18:16
niepewny: Ja tak patrze, to tej trójkąt Pascala powinienem zrobić w 10minut, a robiłem 40minut
15 maj 18:18
pytający: niepewny, cytat z treści zadania: "W oparciu o zbudowany trójkąt Pascala (prostokątny lub równoramienny), utwórz graficzny rozkład liczb znajdujących się w trójkącie, które są podzielne przez 3, np. oznaczając przez „X” komórki z liczbami podzielnymi przez 3 lub wypełniając je czarnym kolorem tła, zaś zawartości każdej z pozostałych komórek oznacz znakami odstępu (spacji) i białym kolorem tła." Radziłbym zwrócić uwagę na "np." Także to, czym wypełniłem powinno być bez znaczenia, skoro legendę napisałem. A w notatniku dlatego, bo tak było mi wygodniej. Wszystkie podpunkty a−d w tym samym pliku "*.cpp" załatwiłem. Przecież "ręcznie" nie wpisywałem tego trójkąta.
15 maj 18:22
15 maj 18:29
niepewny: teraz to wszystko widać! dzięki.
15 maj 18:31
pytający: PS Właśnie zaskoczył mnie fakt, że nic w Excel'u nie było do zrobienia...
15 maj 18:32
czekoladowe sny: Δ był typowo pod excela, ale na upartego wszystko można zaprogramować
15 maj 18:34
niepewny: Trójkąt był w excelu. Dobrze, że z programowania nie trzeba było zamieniać int na string bo nie pamiętałem jak to się robiło
15 maj 18:36
czekoladowe sny: a w końcu w jaki sposób zrobiliście 5b?
15 maj 18:37
niepewny: Tak jak podałem.
15 maj 18:38
czekoladowe sny: ale jaka formuła?emotka
15 maj 18:39
emagnuski: Przygotowując się wszystko programiłem, pierwszy raz na maturze robiłem zadanie w Excelu. Czy nie uważacie że jest na to za mało czasu? Może mogłem bardziej się sprężać, ale i tak ledwo zdążyłbym te 3 zadania z drugiego arkusza.
15 maj 18:40
czekoladowe sny: było w sam raz czasu: −zad 6 w 15 minut w accesie −zad 5 w jakieś 40minut, z czego jakieś 20 było zastanawianiem się nad banałami −zad 4... reszta czasu emotka
15 maj 18:44
emagnuski: Heh, ja 6. robiłem w C++, zdążyłem wczytać dane i zrobić a), b) nie skończyłem. Ale co tam, będzie z 75%, do tego pierwszy w historii szkoły zdający informatykę.
15 maj 18:48
niepewny: w pierwszym arkuszu od A1:AD30 zrobiłem trójkąt prostokątny pascala, a w arkuszu drugim dałem w komórkach A1:AD30 następującą formułę =JEŻELI(CZY.PUSTA(Arkusz1!A1);""Ł(TEKST(Arkusz1!A1;"0")))
15 maj 18:51
niepewny: =JEŻELI(CZY.PUSTA(Arkusz1!A1);""; DŁ(TEKST(Arkusz1!A1;"0")))
15 maj 18:51
niepewny: wklej to do A1 w arkuszu 2 i skopiuj do innych
15 maj 18:52
endrju: czy ktoś tutaj pisze w pascalu? bo z 2 zadania w C++ nic nie rozumiem
15 maj 18:52
czekoladowe sny: dzięki emotka mam nadzieję, że przyznają się do tego że nieprecyzyjnie napisali polecenie i przyznają maxik ludziom, którzy policzyli cyfry (jako osobne liczby z zakresu 1−9)
15 maj 18:53
emagnuski: Hmmm? Ale chyba chodziło o to żeby policzyć ilość cyfr a nie liczb, przecież nawet wyróżnili to.
15 maj 18:58
czekoladowe sny: ale nie napisali, że cyfr, z których składa się liczba tylko po prostu cyfr można to tłumaczyć dwojakoemotka
15 maj 19:05
superz666: Czytanie ze zrozumieniem...
15 maj 19:07
pytający: do 5b osobiście zrobiłem sobie mniej więcej taką funkcję: int ile__cyfr(int x) { int d=1,wynik=0; while(x/d) { wynik++; d*=10; } return wynik; } zwraca liczbę cyfr dla danej liczby, reszta to już tylko zsumować wyniki wywołań tej funkcji dla kolejnych elementów danego wiersza z trójkąta PS niewygodnie się programuje w komentarzu, dziwne...
15 maj 19:07
pytający: @czekoladowe sny wg mnie polecenie do 5b było dobrze sprecyzowane, przecież: liczba cyfr ≠ suma cyfr że tak Cię pocieszę...
15 maj 19:11
czekoladowe sny: no właśnie tam była "liczba cyfr" emotka czyli ich ilość zresztą to tylko 4% więc nawet jak będzie 0 % to nie będę się za bardzo martwić
15 maj 20:09
pytający: no tak, w tym przypadku liczba, czyli ilość emotka chyba zły wniosek wysnułem z Twej poprzedniej wypowiedzi, bo myślałem, że właśnie zsumowałeś te cyfry, a nie je policzyłeś a skoro tak to gitara
15 maj 21:03
superz666: z praktyki wszystko zrobiłem, gorzej z teorią ale i tak trochę żałuję, że nie poszedłem na rozszerzony....
15 maj 21:32
Tomcio: Czy ktos jeszcze nie doczytal, ze w 6d chodzi tylko o powiaty ziemskie?
15 maj 22:39
asdf: Robił ktoś z was podstawę? Jeżeli tak to kojarzy zadanie z excelem, ile było krachów oraz rekordów? Mi wyszło 35 (coś koło tego) krachów i 5 rekordów (dokładnie już nie pamiętam. Dzięki za odp.
15 maj 22:43
superz666: Ja zdawałem podstawę, no mi wyszło z 6 krachów i 8 rekordów chyba
16 maj 00:36
phi3thia: Widzę, że ktoś tu poruszył wątek studiowania informatyki w Poznaniu. Proszę Was o opinie na temat poznańskich uczelni. Chcę studiować informatykę, a swoją przyszłość wiążę z web developmentem i programowaniem. Chcę otworzyć własną działalność. Jaką uczelnie wybrać? 1. Politechnika Poznańska, Wydział Informatyki, kierunek Informatyka 2. UAM, kierunek Informatyka 3. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, kierunek Informatyka i Ekonometria
21 maj 00:43
Pestek: A ile miałaś z matury? Jakby co ja jestem z Uam i nie narzekam jest spokoemotka
21 maj 10:41
Pestek: ile przewidujesz
21 maj 10:41
phi3thia: Siema First to miałem emotka phi3thia od rosyjskiego odpowiednika Piotr emotka Przewiduje takie wyniki: − polski pp 64% i wzwyż − matematyka pp 100% − matematyka pr 74% i wyżej − angielski pp 96% − angielski pr 82% − fizyka pr ok 50% (skopałem, a lekko mogłem to napisać na 80−90% bo na tyle rozwiązywałem poprzednie matury) − informatyka pr 80% i więcej A z ustnych: − angielski 90% − polski − mam dopiero w czwartek emotka
21 maj 11:28
phi3thia: Właśnie generalnie dużo różnych zdań do mnie dochodzi. Jedni mówią, że UAM zrobi ze mnie genialnego programistę, inni zaś mówią że po politechnice będę bardziej pożądany na rynku pracy. Wiem, że chciałbym iść na swoje i pracować sam dla siebie, otworzyć jakąś firmę i gitara, ale z drugiej strony wiadomo jak to jest w dzisiejszej Polsce − masz firmę, zarabiasz a potem Cię urząd skarbowy usadza za działalność charytatywną; albo państwo nie płaci Ci za wykonaną robotę (pozdrawiam budujących nasze drogi i wspieram), więc muszę się liczyć z tym że może przyjść okres kiedy sam będę poszukiwać pracy Powiedz mi jak z tym UAMem jest, czy można studiować w ramach jednolitych, jak to wygląda z przedmiotami, ile dostajesz praktycznej wiedzy oraz co z matematyką − czy profesorowie od razu uderzają z bata, czy najpierw na spokojnie emotka. Powiedz mi też jak wygląda Twoje zaangażowanie poza uczelnią, tj. ile robisz w domu, żeby być na czasie z materiałem. Wgl tak bardziej rozwiń swoją opinię o UAM emotka
21 maj 11:36
Iwan: 2. b) − Uzasadnij, że jeśli n jest liczbą czterocyfrową i n = k+s(k) to s(k)≤36 Nie da się tego uzasadnić gdyż s(k)<36 a nie ≤36. Największe możliwe s(k) spełniające warunki podane w zadaniu wynosi 35 dla k=8999(n=9034) lub k=9899(n=9934). s(k)==36 gdzie k jest max 4−cyfrowe tylko dla k=9999, jednak równanie n=9999+36 nie będzie spełniało założenia, że n jest 4 cyfrowe. Także s(k) nie może być równe 36, ponieważ k<n(k==n tylko dla n=0), nmax=9999 czyli kmax=9998(k∊ℕ) czyli s(kmax)=35 (ominąłem tutaj poprawność wyniku n=k+s(k) )
21 maj 18:40
podkowa: mam wielką prośbę. może to nie jest odpowiednie miejsce, ale obstawiam że dla was to nie będzie wielki wysiłekemotka potrzebuję w c++ program,który rysuje wykres funkcji a)y=tg(x), b)y=ctg(x) wiem że mam bazować na tym, ale nie umiem tego zrobić //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− #include <vcl.h> #pragma hdrstop #include<math.h> #include "Unit1.h" //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− #pragma package(smartinit) #pragma resource "*.dfm" TForm1 *Form1; int j=20; //zmienna globalna(podziałka ukł wspołrz) //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner) : TForm(Owner) { } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender) { Close(); } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender) { Form1−>Width=800; //szerokosc formularza Form1−>Height=600; //wysokosc −−−−||−−−− Form1−>Top=100; //odleglosc od gory Form1−>Left=100; } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlack; Canvas−>MoveTo(400,0); //przenies kursor do Canvas−>LineTo(400,600); //rysuj linie do punktu Canvas−>MoveTo(0,300); Canvas−>LineTo(800,300); for(int i=0;i<40;i++) { //robi podzialkę osi x Canvas−>MoveTo(0+j*i,302); Canvas−>LineTo(0+j*i,298); } for(int i=0;i<30;i++) { //robi podzialkę osi y Canvas−>MoveTo(398,0+j*i); Canvas−>LineTo(402,0+j*i); } Canvas−>TextOutA(418,308,"1"); //wstawianie tekstu w punkcie } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button7Click(TObject *Sender) { Canvas−>Brush−>Color=clBtnFace; //wypełnij kolorem jak formularz Canvas−>Rectangle(0,0,800,600); //wstaw prostokat } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlue; //ustaw kolor pisaka int x1,y1; //piksele tylko na naturalnych double x,y; x=−2000; y=x*x−4; x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=−2000;i<2000;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=x*x−4; x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button4Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlue; //ustaw kolor pisaka int x1,y1; //piksele tylko na naturalnych double x,y; x=−2000; y=sin(x); x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=−2000;i<2000;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=sin(x); x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button5Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlue; //ustaw kolor pisaka int x1,y1; //piksele tylko na naturalnych double x,y; x=−2000; y=1/x; x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=−2000;i<−1;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=1/x; x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } x=0.01; y=1/x; x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=1;i<2000;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=1/x; x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button6Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlue; //ustaw kolor pisaka int x1,y1; //piksele tylko na naturalnych double x,y; x=0; y=sqrt(x); x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=0;i<2000;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=sqrt(x); x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− void __fastcall TForm1::Button8Click(TObject *Sender) { Canvas−>Pen−>Color=clBlue; //ustaw kolor pisaka int x1,y1; //piksele tylko na naturalnych double x,y; x=−2000; y=2*sin(2*x)−2; x1=int(x*j+400); //wzory przekształecniowe y1=int(−y*j+300); Canvas−>MoveTo(x1,y1); for(int i=−2000;i<2000;i++) { //rysuj wykres x=i/100.0; y=2*sin(2*x)−2; x1=int(x*j+400); y1=int(−y*j+300); Canvas−>LineTo(x1,y1); } } //−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− z góry dziękuje
21 maj 18:50
Pestek: Co do jednolitych to nie wiem, jest 3+2 klasycznie Co do wiedzy praktycznej zależy od przedmiotu i ćwiczeniowca, ale poziom jest przyzwoity. Na Uamie masz dużo matmy, ale spokojnie, wszystko wprowadzane powoli, także, że spokojem za wszystkim nadążysz, ucz się w miarę regularnie a będzie dobrze z matmą, zresztą widząc Twoje maturalne przewidywania z matematyki, nie Powinieneś mieć z nią problemu. Same wykłady z analizy bardzo przyjemne, ćw. też spoko, fajne zadania, dużo też zadań do domu, algebra liniowa też spoko, nudnym przedmiotem jest logika i teoria mnogości, nie lubiałem tego, zadania często dziwne i jak dla mnie bezsensu. Na Uamie jest wysoki poziom algorytmiki i matematyki dyskretnej, jak lubisz algorytmy to Uam w sam raz, Programowanie też na dobrym poziomie, t.zn ja się nudziłem na 1 semestrze bo to wszystko już miałem, "programowania uczą od zera", ale szybko idą do przodu, na 2 semestrze zaczyna się obiektowe i robi się ciekawiej, fajne z programowania jest to, że na koniec semestru trzeba wykonać własne projekty(bardzo dobrze można się wtedy rozwinąć samemu). Co do nauki w domu, na pewno jak chcecz być dobrym programistą musisz więcej samemu posiedzieć nad dobrą książką, albo bardzo dobrze wykonywać wszystki ćw. z zajęć + drobne doczytania, z danego zagadnienia. Matmy ucz się regularnie, a będzie dobrze, zresztą z analizy i mat. dyskretnej są kartkówki co tydz. lub dwa więc sami Cię przymuszą do nauki Ponadto jest wiele ciekawych kół, w szczególności koło .Netowców i algorytmów.
21 maj 18:51
phi3thia: Nie powiem że mnie nie interesują koła, szczególnie ww. .NET emotka Nie no fajnie UAM, coraz więcej osób mi poleca właśnie iść tam emotka mam wątpliwości, dobrze że mam jeszcze sporo czasu na wybór ostateczny. Co do algorytmiki <3. No uwielbiam. Szczerze mówiąc to jest to co lubię w zadaniach z informatyki − wiemy co mamy na wejściu, wiemy co chcemy osiągnąć, zatem trzeba wymyślić drogę dojścia do wyniku emotka Co do matmy, ja sądzę, że w wakacje 3 zadanka dziennie w ramach rutyny emotka Wgl w wakacje mam zamiar przerobić od dechy do dechy takie książki jak: − Majczak A. − "Podręcznik do nauki zawodu TI. Programowanie strukturalne i obiektowe." − Sysło M. − "Algorytmy" − Wróblewski P. − "Algorytmy, struktury danych i techniki programowania" − Buczek B. − "Ćwiczenia praktyczne. Algorytmy" − Kierzkowski A. − "Ćwiczenia praktyczne. Turbo Pascal" − Stasiewicz A. − "Ćwiczenia praktyczne. C++" − Kierzkowski A. − "Ćwiczenia praktycznie. PHP 5" − Schmidt S. − "PEAR. Programowanie w PHP" − Lis M. − "Ćwiczenia praktyczne. MySQL" − Tate B. − "Ruby on Rails. Wprowadzenie" oraz parę innych emotka. Mam nadzieje, że te pozycje + pisanie ogromnej ilości kodu przełoży się na luz na studiach. Mam jeszcze parę pytań: 1. Na co stawia nacisk UAM: na technologię Microsoftu (i inne komercyjne) czy na open source? W sumie można to sprowadzić to do pytania: ASP.NET czy PHP 2. Czy na UAM jest MSDN AA? Dostajecie za darmo dostęp do licencji programów MS? Czy są też inne programy, np. od IBM? 3. Czy na UAM są jakieś dodatkowe wykłady np. z ekspertami z sektora IT, jakieś dodatkowe zajęcia? Mógłbyś podesłać chociażby link do spisu zajęć nieobowiązkowych? 4. Co z WFem? Jakie są zajęcia do wyboru? (Nie kryję, że wolałbym iść na jakieś lajtowe zajęcia)
22 maj 13:00
Pestek: 1.) Na 1 roku jestem, ciężko powiedzieć, aplikacji internetowych nie tworzyliśmy jeszcze. C++ był w konsoli lub devie lub czymkolwiek chcesz tak samo java czy ruby. excel w office microsoftu. 2.) MSDNA jest, co chcesz możesz pobrać 3.)My na kierunku zamawianym mamy, ogólnie też są. 4.)Tu masz co jest do wyboru: http://swfis.amu.edu.pl/ wybierz coś w czym bedziesz się rozwijać lub coś czego chcesz się nauczyć
22 maj 20:36