matematykaszkolna.pl
zadania - ocena matroz: Witam. dziś pisałem, jak wielu z was, rozszerzenie z matmy. Strasznie jestem ciekaw rezultatów zatem mam do was prośbę o pomoc w ocenie zadań (4,6,7,8,9,10,11) gdzie nie mam pojęcia ile pkt powinienem sobie przyznać. Wrzucam zdjęcia, pisałem jak najładniej mogłem. Postarałem się jak najdokładniej odtworzyć to, co pisałem na maturze. Proszę o pomoc, jest to dla mnie bardzo ważne. http://img151.imageshack.us/img151/4580/zad4.jpg http://img151.imageshack.us/img151/6266/zad7.jpg http://img252.imageshack.us/img252/6504/zad8g.jpg http://img109.imageshack.us/img109/4849/zad9.jpg http://img268.imageshack.us/img268/3481/zad10.jpg http://img215.imageshack.us/img215/5848/zad11q.jpg
9 maj 20:12
matroz: odświeżamemotka
9 maj 20:45
9 maj 20:58
matroz: @elpe już wczoraj to widziałem, nie chodzi mi o rozwiązania, chodzi mi o ocenę moich rozwiązań, ile za dane zadanie wg was dostanę pkt.emotka
10 maj 12:34
Nienor: 1. Delta wyszła ci dobrze. Nie wiem czy nie pomyliłeś się przy wyliczaniu x1 i x2. Metoda poprawna, tylko strasznie pracochłonna. (x1)4+(x2)4=[(x1)2+(x2)2]2−2(x1)2(x2)2={[x1+x2]2−2x1x2}2−2(x1)2(x2)2 − ze wzorów Vite'a 2. Z tego nic nie wynika. (a+b)(a−b)2≥0 (a+b)(a−b)(a−b)≥0 (a2−b2)(a−b)≥0 a2(a−b)−b2(a−b)≥0 a3−a2b−b2a+b3≥0 a3+b3≥a2b+b2a 3. Może jeden punkt, trudno powiedzieć, nie rozpatrzyłeś sytuacji gdy 2,3,2,1,1,1,1,1, no i miało być z kombinacji. 4. No z tego co napisałeś to nic. Nie wiem jak wyglądały twoje przekształcenia. Jeżeli DE=x i EB=y i AE=h, to ab=(x+y)h * h=xy a2=h2+y2 a2=xy+y2 a2=(x+y)y i b2=(x+y)x , jak to podzielisz to ci wyjdzie:
a2 y 

=

b2 x 
 a2x 
y=

wstawiasz to do * i masz x uzależniony od a i b
 b2 
 b2 
x=

 (a2+b2) 
 1 
Szukane pole to P=

hx,
 2 
 ab3 
P=

.
 2(a2+b2) 
5.Z połowa punktów. Nie wiemy, które z odcinków są równoramienne, można podejrzewać dwa trójkąty: 22,22,61 ale tu od razu widać, że takie go trójkąta zbudować się nie da, bo 22+22<61 61,22,61 i z tego h=60
 1 
Pp=

60*22
 2 
6.Za ile było to zad.? Jak za 3 to dostaniesz może 1. P(A∪B)≤1 P(A∪B)=P(B)+P(A)−P(A∩B) P(B)≤0,3
10 maj 13:12
matroz: czyli tak z 5−6 pkt za te co zamieściłem? To będę miał około 60 procent... Dzięki wielkie za pomoc
10 maj 13:28
matroz: rozpoczynam żałobę
10 maj 13:28
Nienor: Może nie tak źle, mówię nie widziałam klucza i nie wiem co tam jeszcze napisałeś.
10 maj 13:32
matroz: sądzę że max będzie za zadania: 1, 2, 3, 5, 6 za pozostałe "ochłapy" zawsze długo robię zadania z matmy; zabrakło mi czasu na dokończenie zad z parametrem m (dziesiątki takich robiłem w domu, lecz nigdy x14+x24 a x12+x22 owszem). Nie zdążyłem rozpatrzyć drugiej opcji w podstawie ostrosłupa (pierwszą, gdzie przeciwprostokątna jest krótsza od przyprostokątnej rozpatrzyłem i uznałem że jest błędna, ale była minuta do końca). Ost zadanie − też wiele takich robiłem w domu. pośpiech i stres. kombinatoryka, planimetria − dałbym radę... udowodnij − tu już nie Strasznie jestem zawiedziony. mogłem nie wiem, lepiej sobie czas zaplanować. zawsze powoli piszę, bo kilka razy sprawdzam, czy dobrze wzór, znak napisałem itp. (mam taką obsesję). Jak sądzisz, czy mając 90−92% z podstawy i ≈60% z rozszerzenia dostanę się na politechnikę śląską? PS. Moim zdaniem źle jest ta matura zorganizowana, powinny być przynajmniej 3 takie egzaminy i potem z nich średnią zrobić.
10 maj 13:54
Maslanek: Powinno być 15−18 zadań i tyle samo czasu. Większe różnice by były. I to by było wesołe
10 maj 13:56
Maslanek: Mniej więcej jak na międzynarodowej
10 maj 13:56
matroz: Maslanek 15−18 na 3h owszem, ale na jakiejś olimpiadzie
10 maj 15:16