matematykaszkolna.pl
Matura2012 Basiek: Dowód z trójkątem rozwartokątnym. Chciałabym zapytać nie tyle, o całe rozwiązanie, a jedynie, co trzeba było zastosować, zauważyć. emotka Dzięki.
8 maj 14:16
8 maj 14:20
Basiek: A tak patrzyłam... myślałam, nawet narysowałam dwa takie przypadki i myślę.... Nie!, na pewno nie. 90 min... nad zadaniem za 2 pkt...
8 maj 14:21
Alkain: Nie martw się ja go nie zrobiłem... , a jak Ci poszło na ile % liczysz bo ja jakieś 92−94%
8 maj 14:24
Basiek: Na pewno wyżej niż 90% Chyba, że coś źle w karcie powypisywałam. Ale bądźmy dobrej myśli. Ten dowód... zrobiłam. Nie wiem tylko, jak będzie oceniony. Zrobiłam mini dowód nie wprost, który zajął mi jedną stronę i 90% + cały brudnopis. A Tobie? emotka
8 maj 14:26
Vax: rysunek2α+2β < 180 ⇔ α+β < 90 ⇔ 180−α−β > 90 cnd.
8 maj 14:26
Basiek: Vax
8 maj 14:27
Vax: emotka
8 maj 14:28
Basiek: Wyraża więcej niż tysiąc słów. Cóż.... słów mi zabrakło. Będę płakać.
8 maj 14:30
asdf: Podobnie jak Vax zrobiłem.
8 maj 14:31
Alkain: Nie płacz widziałem już to wcześniej i się załamałem, że to takie łatwe było xD
8 maj 14:31
Franek: Vax ale to nie jest dobrze chyba bo odrzuciłeś 90o dla czego?
8 maj 14:32
Basiek: Wiecie, jakie ja tam przekształcenia zrobiłam? 3 układy równań, nierówności,.... 4 zmienne już po redukcji... O Panie... Może to po prostu było za proste?
8 maj 14:33
asdf: kąt rozwarty zaczyna się od 91o
8 maj 14:33
Alkain: Dokładnie Basiek za proste te zadanie było, mój kolega z klasy tez nie wiedział i chyba z twier. cosinusów to liczył ale nie wiem czy się doliczył... xD
8 maj 14:35
Franek: a nie sory pomyłka.... ja tak samo zrobiłem
8 maj 14:35
Basiek: Tw. cosinusów? Też chciałam! Co najmniej 5x po drodze udowodniłam..., że α+β>0 Ogólnie...
8 maj 14:35
Vax: Franek, masz na myśli trójkąt prostokątny ? W nim ten dowód też działa emotka asdf nie, kąt rozwarty jest większy od 90o, ale może być mniejszy niż 91o emotka
8 maj 14:36
kylo1303: No ja zrobilem identyko jak Vax, troche wiecej dopisalem, dodalem slowny komentarz i takie tam zeby sie nie czepili.
8 maj 14:36
Alkain: I tak nie jest źle, jutro na rozszerzeniu będzie ciekawie...
8 maj 14:36
asdf: @Vax Oj tam, ale wiesz o co mi chodzi
8 maj 14:37
asdf: ja teraz żałuję, że rozszerzenia nie pisze...
8 maj 14:38
Franek: myślałem nad tymi 2 linijkami 2h
8 maj 14:38
Basiek: Ja równo 90 min. to zadanie robiłam
8 maj 14:39
kylo1303:
 a+b+c a+b 
Ja sie zastanawialem czy

>

mozna zrobic zaleznoscia srednich (oczywscie
 3 2 
dowod tego jest banalny), ale doszedlem do wniosku ze nie bo po jednej mamy 3 wyrazy a po drugiej 2. Jesli jest inaczej to z checia bym zobaczyl sposob.
8 maj 14:39
Kasia: kylo1303, ja tak właśnie zrobiłam, ale nie wiem czy to może być uznane za dowód..
8 maj 14:40
Franek: 2pkt = 2h aż nie chce myśleć co będzie na rozszerzonym poziomie "burza mózgów"
8 maj 14:41
elpe: oby jutro sobie nie odbili na matematyce za dzisiejsze banały emotka
8 maj 14:41
Alkain: kylo proszę dowód
2a+2b+2c 3a+3b 


>0
6 6 
−a−b+2c 

>0 (0<a<b<c)
6 
I piszesz do tego komentarz jeśli chcesz być jeszcze bardziej mega poprawny to
−a−b+2c 

>0 |*6
6 
−a−b+2c>0 (c−a)+(c−b)>0 Koniec emotka
8 maj 14:42
mac: rysunek2α+2β+δ=180 α=90−β−δ/2 α+β+γ=180 γ=180−90+β+δ/2−β γ=90+δ/2
8 maj 14:42
Franek: myślicie że może być jutro takie zadanie jak to ostatnie dziś?
8 maj 14:44
Basiek: Już nie będzie
8 maj 14:45
Alkain: Nie sądzę...
8 maj 14:45
firi: Alkain, mam tak samo... Jaki dałeś komentarz do tego?
8 maj 14:46
fatum: ja opisałem na tym okrąg, ale zabrakło mi 2 minut żeby dojść do tego co Vax zapewne w chwilę. Ogólnie spędziłem na dwóch zadaniach z dowodem godzinę. Te pierwsze rozpisałem na 5 sposobów bo nie chciało mi się wierzyć, że c>12(a+b) jest dobrze. Myślałem, że na koniec będzie coś w stylu wzór skróconego mnożenia > 0 ale jednak nie...
8 maj 14:46
Franek: to dobrze bo go źle zrobiłem wyszło mi 29emotka
8 maj 14:46
DZIADZIA: Basiek chciałem Ci podziekowac ze tak ladnie mi zawsze tłumaczyłas to wszystkoemotkadzieki tobie i Rumpek Aga1 itd dziekuje wam bardzo kochani
8 maj 14:47
Alkain: firi Napisalem coś takiego: Jak wiemy z polecenia c jest liczbą większą od a i b więc 2c −a −b jest większe od zera więc całość jest również większa od zera. No i tyle emotka
8 maj 14:47
DZIADZIA: no i bede trzymał za Ciebie kciuki jutro!
8 maj 14:48
Basiek: emotka Dziadzia− dobrze, że się udało, ale to, że zdałeś to jest zasługa tylko i wyłącznie Twojej ciężkiej pracy. emotka Trzymaj kciuki mocno, na pewno nie zaszkodzi
8 maj 14:49
firi: No, to dobrze! Mam prawie identyczny... Myślałem nad tym pół godziny, zapisałem cały brudnopis, wychodziłem z twierdzenia o średnich arytmetycznych, echhhh. Gdybym jeszcze pamiętał, że 5*6 jest podzielne przez 6 (prawdopodobieństwo), to byłoby wspaniale.
8 maj 14:50
matroz: rysunekProszę o ocenę mojego rozwiązania
 α 
MAC=BAM=

 2 
 β 
MBC=ABM=

 2 
 α β 
AMB+

+

=180stopni
 2 2 
 360stopni−α−β 
AMB=

 2 
skoro AMB>90stopni, to
360stopni−α−β 

>90stopni
2 
360stopni−α−β>180stopni −α−β>−180stopni α+β<180stopni napisałem że jest to prawda jako że suma 2 miar kątów w trójkącie musi być mniejsza od 180stopni JAK SĄDZICIE? dostanę max za to zadanie? PS. to M na samej górze rysunku to nieważne, napisało mi się a nie potrafię skasować
8 maj 14:50
fatum: jak myślicie jak było się tak genialnym i źle przepisało się daną z zadania to dostanie się tylko 1 pkt na 5 za sam zapis czy może coś jeszcze uszczkną? Zamiast 210 wpisałem 240 i wszystkie obliczenia źle... Dlaczego się tego nie dojrzałem
8 maj 14:52
mac: panowie i panie dobrze to zrobilem co napisalem kilka postow wyzej ?
8 maj 14:53
Ola: rysunekMoże mi ktoś powiedzieć, czy jeżeli zrobiłem tak to jest dobrze? a + c + b =180 ⇒ a + b = 180 − c 2a + 2b + d = 180 2(a + b) + d = 180 2(180 − c) + d = 180 360 − 2c + d = 180 2c = 180 + d
 d 
180 > c = 90 +

> 90, dla 180 > d > 0
 2 
Czy takie stwierdzenie jest prawdziwe?
8 maj 14:56
kylo1303: Alkain Troche mnie nie zrozumiales. Ja to udowodnilem bo bylo prosto. Chodzi mi czy da sie to zrobic innym sposobem, tj. przy zastosowaniu nierownosci Cauchy'ego emotka
8 maj 15:00
Sławek.: Czy to co ma mac jest dobrze?
8 maj 15:02
8 maj 15:03
Alkain: kylo rzeczywiście, za dużo się dzieje i jakoś dokładnie nie przeczytałem . Co do tego dowodu nie wiem, nie znam tego twierdzenia emotka
8 maj 15:07
8 maj 15:07
Angela: fatum− myślę że masz nawet szanse na więcej jak tylko jeden pkt, jeżeli oczywiscie z tym 240 dobrze obliczyłeś. Bo z tego co czytałam schematy oceniania z poprzednich matur to jezeli własnie ktos pomylił wartośc, ale "konsekwentnie bez błędu dążył do rozwiązania" to coś tam przyznawali emotka
8 maj 15:07
Alkain: Basiek wiem, już to czytam
8 maj 15:08
b.: @Ola: dobrze @matroz: złe komentarze, jakbyś korzystał z tezy, ja bym maxa nie dał −− ale ja nie oceniam prac maturalnych
8 maj 15:08
matroz: @b udowodniłem że teza jest prawdziwa, gdzie tam korzystam z tezy?
8 maj 15:18
b.: ten komentarz: ,,skoro AMB>90stopni, to'' formalnie biorąc oznacza, że skorzystałes z tezy
8 maj 15:19
b.: gdyby napisać: ,,mamy udowodnic, ze AMB>90 stopni, co jest rownowazne temu, ze...'' to byloby zupelnie poprawnie
8 maj 15:20
matroz: hmmm nie wiem czy będą czepiać się za słówka, to nie jest język polski wiem o co Ci chodzi, ale w sumie nie pamiętam dokładnie, czy napisałem "skoro..." czy jakoś inaczej ja to widzę tak, że podstawiłem pod tezę i pokazałem że wyjdzie poprawna nierówność co jest jednoznaczne z tym że teza jest prawdziwa.
8 maj 15:24
matroz: wiecie może kiedy wyjdą rozwiązania na cke.edu.pl?
8 maj 15:25
b.: > ja to widzę tak, że podstawiłem pod tezę i pokazałem że wyjdzie poprawna nierówność co jest jednoznaczne z tym że teza jest prawdziwa. to jest jednoznaczne z tym, że zakładając tezę doszedłeś do czegoś prawdziwego −− ponieważ jednak z fałszu wynika prawda, to ten Twój rachunek niczego nie dowodzi, równie dobrze teza mogła być fałszywa...
8 maj 15:27
Basiek: Nikt nie wie. emotka Pytanie− prośba dysponuje ktoś może jakimś linkiem, tudzież materiałem, który w jakikolwiek sposób tłumaczy wykazywanie metodą Cauchy'ego?
8 maj 15:28
jarke: @Basiek na ile % liczysz? policzyłaś też może objętość prostopadłościanu ? ja mimo swoich beznadziejnieżenującoprostych błędów naliczyłem >84% w najgorszym wypadku, więc... nie jest tragicznie. z niecierpliwością czekam na jutro
8 maj 15:34
Basiek: Ja nie liczę. Początkowo... ta, przeczytałam tylko połowę zadania, potem... "Po co oni dorysowali mi jakieś durne kreski tu?" O kurcze... ostrosłup. >90% winno być, chyba, że coś przy przepisywaniu zepsułam
8 maj 15:36
jatoja: nie czytałem wszystkiego, ale powiem, że liczyłem to udowodnienie z twierdzenia cosinusów i z nierówności trójkąta Nie mam kompletnie pojęcia czy dobrze, ale liczę na chociaż jeden punkt za to. Nie mówiąc już, że powinni dać dwa za umiejętność robienia takich cudów
8 maj 15:39
jarke: haha, mam podobnie, też z tw cosinusów... ahhh, oby jutro skoncentrować się bardziej niż dzisiaj, to będę zadowolony szczególnie, że na sali będzie 5 osób, z czego trzy osoby z komisji
8 maj 15:41
Basiek:
8 maj 15:42
jarke: z czego ta druga to kolega, który nie chodził do szkoły jak były ostateczne terminy zmieniania deklaracji, i wyjdzie pewnie po kilkunastu minutach
8 maj 15:46
matroz: b. to ile mogę dostać pkt za moje zadanie?
8 maj 15:46
Basiek: Jarke− spokój, cisza... To dobrze, nikt nie będzie Cię rozpraszał. emotka U nas dużo osób pisze z klasy (ok.30), ale... część pisze, mimo że nijak nie jest przygotowana, bo "nie zaszkodzi". Ja w sumie niewiele lepiej
8 maj 15:49
b.: @matroz: być może że dostaniesz maksa, może 1 pkt. odejmą −− tak bym stawiał, ale nie znam się na ocenianiu matur
8 maj 16:48
Asyy: Nie ma co, przyjemna maturka, aż żałuję, że nie poprawiałem wyniku z przed roku, no ale cóż.. A te zadanka otwarte ze stereo i ciągi to normalnie w dwóch linijkach można było zrobić i jeszcze 4 pkty za nie dawali
8 maj 17:55