matematykaszkolna.pl
Pytania Basiek: Kilka (głupich) pytań: Tak dla pewności, bo zaczęłam wygrzebywać jakieś głupoty w mojej głowie.... 1) Przy nierównościach możemy pomnożyć przez zmienną (podzielić) jeśli wiemy, że ta jest >0 ? 2) Przy równaniach możemy pomnożyć przez zmienną tylko przy założeniu, że x≠0?
 5423432−4324234546 
3) Czy mogę napisać dla x>0 Δ=....., x1= ...=12 lub x2=

<0
 2 
Sprz. z założeniami? Czy muszę wszystko liczyć?
7 maj 20:44
blogther: mozna tez pomnozyc przez kwadrat w nierownosci np; (x − 1)2 ale czy dzielic to juz nie wiem
7 maj 20:46
Alkain: Basiek Coś Ci poradzę, w lewym dolnym rogu twojego monitora jest na pewno coś takiego jak Start klikasz tam i potem wyłączasz komputer. Nie ma co się stresować, lepiej zrób sobie przerwę emotka Jutro o 9 musimy mieć siłę żeby myśleć
7 maj 20:50
Basiek: Ej! Ja go właśnie włączyłam. Już by się mnie chciał pozbyć...
7 maj 20:50
blogther:
 2x − 3 
oczywiscie jesli mamy np

> 4 wtedy mnozymy obustronienie przez (x − 1)2
 x − 1 
takie sprostowanie
7 maj 20:51
blogther: albo w nierownosciach mozna stosowac metode starozytnych tylko po lewiej i prawej stronie musza byc dodatnie wyrazenia czy tak to jest bo juz nie pamietam
7 maj 20:52
Basiek: Robię troszkę inaczej. Ale chodziło mi raczej o coś takiego: x3+5x2=10x dla x≠0 /:x x2+5x=10 No, coś w tym guście
7 maj 20:52
Eta: Można też tak: dla x≠ 1
 2x−3 −4(x−1) 

>0
 x−1 
 1−2x 

>0 i zmiana na iloczyn (1−2x)*(x−1) >0
 (x−1) 
7 maj 20:54
Basiek: O, tę właśnie metodę stosuję. emotka A jeśli np.... x>0 x3+x2+2x+1>0 / podzielenie przez x jest dopuszczalne?
7 maj 20:56
Eta: @ Basiek w takim wypadku można ( ale musi być info.,że x≠0 w przypadku,gdy takiej informacji nie ma ( to takie dzielenie ZABRONIONE ! emotka
7 maj 20:57
blogther: ja bym tego nie dzielił bo mozemy sie pozbyc jedego z rozwiazan
7 maj 20:57
Eta: To co podałam, dotyczyło równania, które podałaś wyżej emotka
7 maj 20:58
Basiek: Tzn. ja raczej unikam, bo właśnie pamiętam tylko jak nauczycielka krzyczy "Tak nie wolno! Źle!" Stąd... stwierdzam, że być może się przyda , a wolę być pewna.
7 maj 20:58
blogther: okey a jak masz cos takiego x2(x+3)2 = (x+3)(11x − 2) to tez mozna podzielic przez x+3 gdzie x≠ −3
7 maj 21:00
Basiek: Jeśli masz takie założenie? Chyba tak.
7 maj 21:01
ZKS: 3) Mnie nauczycielka uczyła że jeżeli wiemy że rozwiązanie jest sprzeczne z założeniami to można napisać < 0 i zostawić nie obliczając tego.
7 maj 21:01
Basiek: Mam na ten temat dwie sprzeczne informacje. I nie wiem, czym się sugerować. Bo np. jeśli jeden punkt jest za rozwiązanie równania, to... no właśnie. To wtedy powinno być rozwiązane do końca. A przecież ja nie mam klucza
7 maj 21:03
blogther: no akurat w tym przypadku ktory ja napisałem to x = −3 nie bedzie rozwiazaniem ale według mnie lepiej tak nie robic akurat ja w tym przykładzie tak zrobiłem i pominołem jedno rozwiazanie ale i tak je pozniej usuwalismy po konfrontacj z dziedzina
7 maj 21:03
Basiek: Aaa, myślałam, że jest tam gdzieś niby w treści zadania, że x≠−3 Okej... A hm... czy związki miarowe między styczną i sieczną są na podstawie
7 maj 21:04
blogther: dobra wasze pytanie sa takie powozne ale ja was teraz naprawde rozwale chciałem napisac (rozjeb*) ale tak kulturalnej osobie jak ja to nie wypada emotka prawda? w zeszłym roku musiałem miec na maturze podpisany kalkulator czy wy tez tak musicie bo nie wiem czy robic naklejke czy nie?
7 maj 21:07
Basiek:
7 maj 21:07
Basiek: Pierwsze słyszę, gdzie Wy się uczycie... łamią Wam przyrządy, jakieś naklejki na kalkulatory... jej. U mnie to raczej wszystko na luzie i z przymrużeniem oka
7 maj 21:16
blogther: umnie tez łamali ale katomierze ale nie nauczyciele tylko sami maturzysci a u was ?
7 maj 21:22
kylo1303: Jesli chodzi o kalkulator to u nas trzeba bylo nalepic kartke z podpisem oraz datami matur na ktorych chcesz zebys mial. I to oddawalo sie do sekretariatu.
7 maj 21:31