matematykaszkolna.pl
interpretacja kylo1303: rysunekOdpowiednia interpretacja zadania: Sześcian o krawędzi "a" przecięto płaszczyzną zawierającą przekątną ściany i środek rozłącznej z nią krawędzi bocznej. a) Oblicz pole przekroju b) Oblicz cosinus kąta miedzy ramionami trójkąta będącego przekrojem. I tutaj nasuwa mi sie pytanie dotyczace interpretacji. W odpowiedziach przyjeli jakoby przekroj ten byl trojkatem (rys 1.). Czy to wynika z tresci? Bo wg. mnie przekroj moze byc tez trapezem (rys. 2). Co prawda zawiera 2 srodki, ale w koncu nie da sie zaprzeczyc ze spelnia warunki zadania.
2 maj 17:38
rumpek: Gdyby było "środki rozłącznych" to wtedy trapez, a że jest środek − jako jednej ściany więc zinterpretowali to tak jak na rysunku 1.
2 maj 17:55
rumpek: Ale to jest również kwestia sporna jak to należy zinterpretować, tutaj masz podobne zadanie: https://matematykaszkolna.pl/strona/3043.html
2 maj 17:56
kylo1303: Tzn z obliczeniami nie ma wiekszego problemu. Dzieki za wypowiedzenie sie. Na maturze i tak raczej czegos takiego nie dadza, powinno byc jasno sprecyzowane.
2 maj 18:07