matematykaszkolna.pl
zadanie tabi: jak z
 n! 
Ω=

zrobic
 2! (n−2)! 
 n(n−1)! 
Ω=

 2 
30 kwi 18:37
konrad:
n(n−1) 

jeśli już emotka
2 
30 kwi 18:42
tabi: o tak jak o zrobic?
30 kwi 18:43
konrad: nie umiem tego wytłumaczyć to może pokażę na przykładzie tutaj było w mianowniku (n−2)! i po pozbyciu się tego w liczniku z n! zrobiło się n(n−1) gdyby było np. w mianowniku (n−5)! to po wywaleniu tego z mianownika w liczniku zapisujesz n(n−1)(n−2)(n−3)(n−4) rozumiesz?
30 kwi 18:48
tabi: aha no teraz czaje emotka dziekuje ci serdecznie
30 kwi 18:50
tabi: konrad jestes jeszcze?
30 kwi 19:16
konrad: no?
30 kwi 19:23
tabi: chcialem sie zapytac jak wyznaczyc najwieksza i najmniejsza wartosc w przedziale, ale juz do tego doszedlem ale mam klopot z tym zadaniem Liczby x+y,3x + 2y +1 i x2 + 5x + 4y tworzą ciąg arytmetyczny. Wyznacz te wartości x, dla których ciąg ten jest rosnący.
30 kwi 19:26
konrad: szczerze nie wiem
30 kwi 19:39
Maslanek: 6x+4y+2=x+y+x2+5x+4y Oraz r=3x+2y+1−(x+y)>0 Z pierwszego wyznaczyć y. Podstawić do drugiego i rozwiązanie gotowe.
30 kwi 19:44
tabi: ok dzieki maslanek emotka
30 kwi 19:49