matematykaszkolna.pl
logarytmy fafik: Prosze o rozwiązanie tego zadania i wytłumaczenie krok po kroku jak było zrobione, nie wiem kompletnie o co chodzi: log381+ log81− log(na dole jedna druga)16 −log10 +log3 3+log2 131
27 kwi 17:21
PuRXUTM: log381 to 4 bo 34=81 log81 to 0 bo 80=1
 1 
log

16=−4 bo ... dalej spróbuj sam
 2 
27 kwi 17:34
fafik: a sprawdzisz mi potem?
27 kwi 17:38
PuRXUTM: tak
27 kwi 17:38
PuRXUTM:
 1 
log2

to napewno jest dobrze ?
 31 
27 kwi 17:40
fafik: 1+ 0 +4 (log 10− nie wiem) + 1 + ( log2 131 nie wiem)
27 kwi 17:41
fafik: tak i właśnie nie wiem o co chodzi... u koleżanki mam rozwiązanie −5. Mam rozwiązanie zadań, ale chcę na forum sprawdzić czy dobrze i coś zrozumieć a nie spisać na żywca
27 kwi 17:43
PuRXUTM: log10 − jeżeli nie ma napisane podstawy logarytmu to jest nią 10 więc 101=10 czyli log10=1
 1 
jeżeli chodzi o ten log2

to też zabardzo nie wiem ale można zrobić tak
 31 
 1 
log2

=log21−log231=0−log231 dalej nie wiem
 31 
27 kwi 17:45
konrad:
 1 
założę się, że na końcu jest błąd i powinno być log2

 32 
27 kwi 17:45
fafik: a z teo rogarytmu ma wyjść jakaś 1 liczba, czy je oddzielnie się robi? jak to się zapisuje w ogóle?
27 kwi 17:47
PuRXUTM:
 1 
też mi się tak wydaje bo wtedy log2

=−5
 32 
27 kwi 17:47
PuRXUTM: https://matematykaszkolna.pl/strona/218.html tu masz wszystkie wzory liczy się je oddzielnie
27 kwi 17:48
fafik: wybacz, w osttanim jest log 2 132. Źle zapisałam wcześniej
27 kwi 17:49
fafik: konrad masz rację.
27 kwi 17:50
123:
 1 
log381 + log81 − log1216 − log 10 + log33 + log2

 31 
 1 
4 + 0 − 4 − 1 + 1 + log2

 31 
 1 
log2

 31 
27 kwi 17:51
fafik: więc to będzie w rozwiązaniu ostatecznie zapis: 1+0+4+1+ (−5)? tak?
27 kwi 17:52
123: −5 <−− wynik
27 kwi 17:52
PuRXUTM: mi się wydaje że tak ma być 4+0−(−4)−1+1−5=3
27 kwi 17:54
fafik: a spotkałam się z zapisem, np.: log3 3 =c5 3C5 =3 C5= 1 dlaczego tak? co oznacza c5?
27 kwi 17:57
fafik: że 5 w kolejności? a c?
27 kwi 17:58
PuRXUTM: moim zadaniem log33=x 3x=3 ⇔ x=1
27 kwi 17:59
fafik: to tak zapiszę
27 kwi 18:00
fafik: a jeszcze do ciągów, poprosiłam o rozwiązanie zadania i było : an+1−an=2+5*(n+1)−(2+5n)=2+5n+5−2−5n=5 5>0 zatem dany ciag jest rosnacy a ja spotkałam się z zapisem takim, koleżanka ma takie roziwązanie tego zadania: a) an =2+5n a1= 2+5*1 a1 = 7 b) a2=2+5*2 a2= 1 c) a3=2+5*3 a3=17 O co chodzi? całkiem różni się od tego wyżej, tu jest rozbite jakoś
27 kwi 18:03
konrad: pomijając, że w b powinno być 11 nie 1, to chodzi tu o to, że zostały policzone wartości kilku pierwszych wyrazów ciągu, no i widać, że te wyrazy rosną zatem niby ciąg jest rosnący, ale to nie jest dobra metoda
27 kwi 18:05
konrad: aczkolwiek dla tego ciągu akurat takie coś można by uznać mi się zdaję bo ten ciąg jest funkcją liniową
27 kwi 18:07
fafik: a jak to rozwiązać łatwiej czy tam lepiej?
27 kwi 18:07
konrad: no lepiej tą metodą an+1−an
27 kwi 18:08
PuRXUTM: po prostu ona badając monotoniczność podstawiała sobie kolejne wyrazy żeby zobaczyć czy wartości rosną czy maleją ale to nie jest idealna metoda bo np. 50 pierwszych wyrazów funkcja będzie rosła a później malała poza tym a2 powinno chyba być 12
27 kwi 18:08
konrad: ano 12, nie 11
27 kwi 18:09
fafik: aha, rozumiem już o co chodzi, dziękuję
27 kwi 18:27