matematykaszkolna.pl
jak obliczyć pole tej figury misia 3 gimn: rysunekjak obliczyć pole tej figury?
20 kwi 20:50
Patryk: tw sinusów
20 kwi 20:58
Patryk: albo i nie
20 kwi 21:00
Patryk: rysunek
20 kwi 21:02
misia 3 gmn : czyli jak to zrobic
20 kwi 21:10
asdf: miałaś już funkcje trygonometryczne?
20 kwi 21:12
misia 3 gmn : mialam ale ich wlasnie nie umie:(:(
20 kwi 21:12
Daniel: w gimnazjum jestes
20 kwi 21:13
Daniel: rysunekwidzisz chyba z zaleznosci 30,60,90 ze h=3 dalej bok na czerwono 33 a bok na zielono =3 zatem pole a*h/2
20 kwi 21:16
20 kwi 21:17
misia 3 gmn : czyli pole=3?emotka
20 kwi 21:17
Daniel: no chyba niee a=(3+33) h=3
20 kwi 21:19
misia 3 gmn : p= 9 , tak?
20 kwi 21:21
Daniel:
 ah 
P=

 2 
20 kwi 21:23
misia 3 gmn : P=9 ?
20 kwi 21:24
Daniel: nie
20 kwi 21:25
misia 3 gmn : tylko?
20 kwi 21:27
Daniel:
 (3+33)*3 
liczyc nie umiesz P=

=...
 2 
20 kwi 21:29
misia 3 gmn : przepraszam , nie kazdy jest uzdolniony. Dziekuje za popmoc
20 kwi 21:34
vaevictis: nie trzeba być uzdolnionym, żeby umieć liczyć...
20 kwi 21:46
Gustlik: rysunekProblem w tym, że w większości gimnazjów nie przerabia się trygonometrii, tylko rozwiązuje sie zadania za pomocą tzw. "ekierek", czyli trójkątów 30o, 60o, 90o i 45o, 45o, 90o.Szczerze mówiąc średnio mi się ta "ekierkowa" metoda podoba, bo potem w liceum uczniowie mają problemy z trygonometrią, Będzie zadanie z "nietypowym" kątem, np. 40o i już jest problem. Moim zdaniem należałoby pokazać dwa sposoby: i trygonometrię i "ekierki", aby uczniowie mieli wybór. Za moich czasów trygonometria była wprowadzana już w podstawówce. Na rysunkach litera "x" oznacza mnożenie.
21 kwi 02:30
Buuu(korepetytor, 4 lata stażu: Widzisz, Gustiku, im młodsze pokolenie, tym mniej matematyki mają. Obecne podstawy programowe nie wymagaja trygonometrii, więc tylko "ekierki" można wyznaczyc z programowego pitagorasa. Z tąd tylko te 3−kąty. PS.ostatnio nawet Talesa z gim wywalili. PS2: 40% robi swoje, sorry za błedy + składnię
21 kwi 02:46