matematykaszkolna.pl
równania lisa: Pierwiastkami równania x2+bx+c=0 są liczby −6 i 2. Wyznacz wartość parametrów b i c. układ równań: (−6)2+6b+c=0 22+2b+c=0
17 kwi 19:35
Patryk: lepiej tak (x+6)(x−2) i porónujesz
17 kwi 19:37
Patryk: wymnozyc trzeba
17 kwi 19:37
krystek: w pierwszym błąd −6b
17 kwi 19:37
lisa: no wiem.Już pod koniec wychodz mi taki układ równań : 36+6b+c=0 −4−2b−c=0 .
17 kwi 19:42
krystek: 36−6b+c=0
17 kwi 19:43
asdf: 36 + 6b + c = 0 4 + 2b + c = 0 32 + 4b = 0 4b = −32 b = −8 podłóż i zrób
17 kwi 19:44
asdf: poprawka: 36 − 6b + c = 0 4 + 2b + c = 0 32 − 8 b = 0 −b = −32 b = 4
17 kwi 19:45
lisa: ok dzięki emotka Jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć czy w funkcjach trygonometrycznych jak mamy wartość np. sin 121 to uwymierniamy czy zostawiamy w takiej formie?
17 kwi 19:46
lisa: w mianowniku jest pierwiastek
17 kwi 19:48
asdf: daj treść
17 kwi 19:49
lisa: nie chodzi o treść tylko o zasadę.
17 kwi 19:52
asdf: to zależy, odpowiadając na zadanie "oblicz wartość sinx", a w wyliczeniach wychodzi Ci:
 1 21 
sinx =

to podajesz sinx =

 21 21 
Najlepiej podaj treść przykładowego zadania, bo czasem nie warto tego robić a czasem warto, a teraz nie chce Tobie namotać.
17 kwi 19:58
krystek: Usuwasz niewymierność!
17 kwi 20:02
lisa: No tylko o to mi chodziło emotka Nie byłam pewna czy w ogóle sie uwymiernia. Dziękuję ślicznie
17 kwi 20:04
krystek: Ok! Ale określenie ?! Usuwam niewymierność z mianownika − czyli "uwymierniam"? emotka
17 kwi 20:07
lisa: yyyy moja kobieta od matematyki tak mówi ale czy jest w pełni kompetentna to kwestia zastanowieniaemotka tak jpowyższe określenie
17 kwi 20:10
krystek: Ciekawe , całe życie człowiek się uczy i zawsze czegoś nie wie.
17 kwi 20:13
lisa: Jedyne co wiemy to to że nic nie wiemy jak mawial Sokrates emotka
17 kwi 20:16
krystek: Powodzenia!
17 kwi 20:17
krystek: Ale co do Twojego zadania , szybciej miałabyś ,gdybyś postać iloczynową zastosowała jak podał Patryk o 19:27
17 kwi 20:19
lisa: hahaha
17 kwi 20:19
lisa: ale moja kobieta od matematyki moglaby mi tego nie uznac jeżeli nnie robie sposobem jaki ona podała
17 kwi 20:21
asdf: To gratuluje nauczyciela z matematyki.
17 kwi 20:24
lisa: Także tego... Na jutro 50 zadań i upragniony koniec
17 kwi 20:27
asdf: roku czy szkoły?
17 kwi 20:28
lisa: Szkoły. Matura w tym roku emotka
17 kwi 20:30
lisa: Szkoły. Matura w tym roku emotka
17 kwi 20:30
krystek: Trudno uwierzyć ,ale spotkałam się już z takimi n−lami nie uznającymi innych sposobów.
17 kwi 20:34
lisa: ja mam swoją teorię na ten temat, ale nie wygłoszę jej publicznie hehe emotka
17 kwi 20:37
krystek: emotka
17 kwi 20:43
lisa: teoria spiskowa dziejów.
17 kwi 20:44
seq12345: liczby −3 i 4 sa pierwiastkami równania 2x2+bx+c=0 wyznacz współczynniki b i c
22 maj 18:31
seq12345: dana jest funkcja f(x)=a(x−4)2+3 ktorej wykres przecina os y w punkcie P(0,−5) oblicz wspolczynnik "a" , wspolrzedne wierzcholka , podaj rownanie osi symetrii tej paraboli
22 maj 18:36
Mila: 1) dla seq12345 2(x+3)(x−4)=2x2+bx+c⇔porównamy współczynnik 2(x2−4x+3x−12)=2(x2−x−12)=2x2−2x−24 ⇔ 2x2−2x−24=2x2+bx+c⇔ b=−2, c=−24 spr. Δ=4+4*2*24=196
 2−14 2+14 
x1=

=−3 lub x2=

=4
 4 4 
22 maj 18:46
Dominik: mozna tez z wzorow viete'a
c 

= −3 * 4
2 
−b 

= −3 + 4
2 
c = −24 b = −2 2x2 − 2x − 24.
22 maj 18:50
Mila: rysunek2) dla seq12345 f(x)=a(x−4)2+3 ktorej wykres przecina os y w punkcie P(0,−5) f(0)=−5⇔a(0−4)2+3=−5 16a=−8
 1 
a=−

 2 
 −1 
f(x)=

(x−4)2+3
 2 
b) wsp wierzchołka paraboli (p,q)=(4,3)⇔xw=4,yw=3 c)x=4 oś symetrii paraboli ( pierwsza wsp. wierzchołka) Zakładaj nowe wątki, nie dopisuj się do starych.
22 maj 18:56
seq12345: dana jest funkcja f(x)=a(x+1)2+4 ktory wykres przecina os y w punkcie P(0,−2) oblicz wspolczynnik "a" , wsp wieszcholka podaj rownanie osi symetrii to samo dal 2 grupy podstawilem jak w 1 ale nie wiem czy dobrze xD
22 maj 19:19
Mila: rysunek f(x)=a(x+1)2+4 ktory wykres przecina os y w punkcie P(0,−2) f(0)=−2⇔a(0+1)2+4=−2 a+4=−2 a=−6 f(x)=−6(x+1)2+4 xw=−1 yw=4 x=−1 oś symetrii paraboli
22 maj 19:54