Takie tam =)
Judasz: jaka jest różnica przedziału (−∞,5>i (0,5)
9 kwi 21:02
9 kwi 21:04
Saizou : co zostanie w zbiorze (−∞,5> jeśli wyciągniesz z niego zbiór (0,5)
9 kwi 21:11
Judasz: sa odpowiedzi
A: (−∞,0)
B: (−∞,0) U {5}
C: (−∞,0> U {5}
D: ( (−∞,0>
9 kwi 21:14
Saizou : odp. C
9 kwi 21:17
Judasz: Ktoś mi to wytłumaczy ? Bo szczerze nie rozumiem tego... nawet z tego linku
9 kwi 21:20
Saizou :

co zostanie w zbiorze czerwonym jeśli wyciągniemy z niego zbiór niebieski?
9 kwi 21:30
Judasz: No dobra to juz prawie rozumiem , ale nie wiem jeszcze tylko dlaczego to {5} jest .
9 kwi 21:39
Judasz: Dlatego ze ten niebieski zrob tez jakby konczyl sie na 5 ? a gdyby niebieski mial nie 5 tylko 6
?
9 kwi 22:00
Saizou : zbiór niebieski kończy się na 5 ale ona nie jest w tym zborze bo przedział jest otwarty
(0,5)
9 kwi 22:02
Judasz: Czyli jak by niebieski konczyl sie na 6 to w tym nawiasie byloby {6} ?
9 kwi 22:27
proxx: sprawdź różnice pomiędzy przedziałami otwartymi i zamkniętymi.
9 kwi 22:31
Gustlik:

jaka jest różnica przedziału (−
∞,5>i (0,5)
Odp: (−
∞, 0>U{5}
UWAGA: Ja stosuję mieszany sposób rysowania przedziałów będący połączeniem metody Bogdana ze
szkolną. Kropy zamalowuję dla zmylenia nauczycieli, którzy są nieprzyzwyczajeni do metody
Bogdana, żeby sie nie czepiali, natomiast należy patrzeć JAK LEŻĄ TE KROPY WZGLĘDEM TEGO, CO
POZOSTAŁO PO WYKONANIU DZIAŁANIA, a nie na to, czy są zamalowane, czy nie. Widać, że w
zamalowanej części pozostanie przedział (−
∞, 0> wraz z 0 oraz 5.
Więcej o metodzie Bogdana oraz o nowym sposobie rysowania przedziałów tutaj:
https://matematykaszkolna.pl/forum/53855.html oraz
https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=i3 .
Metoda Bogdana jest naprawdę rewelacyjna, ale zdarzały sie przypadki, że nauczyciele czepiali
się uczniów za jej stosowanie, więc najlepiej wg mnie stosować sposób mieszany.
9 kwi 23:18