matematykaszkolna.pl
zad majkel: Romb ABCD o wierzchołkach A(2;1) B (6;2) C(7;6) Oblicz jego pole.
16 kwi 18:15
majkel: Wyszło mi 11,40 j2
16 kwi 18:18
Karola: Najpierw nalezy obliczyc punkt D z wzoru na długość odcinka: |DA|=|DC|. Poźniej nalezy policzyc długość przekątnych AC i DB. Teraz korzystamy we wzoru na pole rombu P=1/2 * |AC|*|BD|. I tyle emotka Powodzenia.
16 kwi 18:20
majkel: Romb jest zbudowany z 4 trójkątów prostokątnych. Zrobiłem tak: 1. Policzyłem dłuższą przekątną (wyszło mi 26) 2. Połowa to wysokość trójkąta prostokątnego. 3. Podstawa to długość odcina SB (5 Podstawiłem pod wzór = 0.5*a*h Wynik pomnożyłem przez 4 i odstałem 11.40
16 kwi 18:27
Karola: Osobiscie wydaje mi sie ze twoj sposob jest dobry emotka U mnie bylo wiecej liczenia no i zabrakło mi wiedzy emotka Nie wiedzialam ze romb jest zbudowany z Δ prostokatn. − ale trzeba uczyc sie na błędach emotka
16 kwi 18:33
majkel: Nie wiem tylko jak wyznaczyć punkt D. Na papierze w kratkę jest to łatwe do zrobienia, ale musze sie dowiedzieć jak go obliczyć za pomocą równań. Może ktoś wie?
16 kwi 18:41
Karola: Ja to policzylam troche na około (na pewno sa krótsze sposoby) Porownalam AD=DC i wyszlo mi ze D bedzie mialo wpsolrzedne (x;8−x) AD=17 (jest to romb − wszystkie boki sa takie same) i znowu wrocilam do AD=17 emotka wychodzi ze x=3, y=8
16 kwi 18:59
majkel: a nie x=3, y=5 Narysowałem D(3;8), i nie dostałem rombu.
16 kwi 19:28
Karola: SOrry... x=3, y=5
16 kwi 19:29
majkel: Tylko ,że ja nie wiem jak ty dostałeś te AD = {17} Możesz to jakoś rozpisać ?
16 kwi 19:32
Karola: Romb ma wszystkie boki rowne emotka Wiec jesli BC=17 to i AD =17 emotka
16 kwi 19:34
Karola: Ale kurcze bylo by milo gdyby ktos madrzejszy sie wypowiedzial na ten tematemotka Bo byc moze moje pomysly nie sa do konca dobreemotka
16 kwi 19:35
majkel: powiedz jeszcze skąd sie wzieło "(x;8−x)" i jak wyliczyłaś ze to bedzie x=3
16 kwi 19:38
Eta: Witam!pomogę Ciemotka ( nie wiem tylko, czy zaliczasz mnie do "mądrzejszych"
16 kwi 19:43
Karola: Z AD=DC wychodzi ze y=8−x. Czyli D(x;y) jest rowne D(x;8−x).
16 kwi 19:44
Karola: Jak najabrdziej emotka Po rozwiazaniu mojego wczorajszego zadanka jestes dla mnie mistrzynia madrosci Bo wydaje mi sie ze moj sposob jest za bardzo zamotanyemotka
16 kwi 19:44
majkel: Jak najbardziej, jedna z bardziej ogarniętych użytkowników tego forum. Nie chodzi mi o rozwiązanie tylko w zrozumieniu co z czym się je. Z góry dzięki za pomoc.
16 kwi 19:45
Eta: OKemotka dajemy łatwiejemotka
16 kwi 19:45
imię lub nick: a ja bym policzył pole trójkąta ABC ze wzoru gdy mamy dane współrzędne jego wierzchołków i pomnożył razy 2
16 kwi 19:45
tim: A ja? Ja też jestem ogarnięty?
16 kwi 19:47
Eta: Współrzędne wierzchołka D(x,y) najprościej policzyć z porównania wektorów! → → AB = DC AB = [ 4, 1] DC= [ 7 −x , 6 −y] ( pisz strzałki oczywiście) porównujesz współrzędne i masz: 4 = 7 − x 1 = 6 −y to x = 3 y = 5 więc D( 3, 5) ( czyli masz dobrze) teraz pole najprościej ze wzoru z przekątnymi P = 12 *IACI *IBDI IACI = ( 7 − 2)2 + ( 6− 1)2 IBDI = ( 6−3)2 + (2 − 5)2 więc IACI = 50 IBDI= 18 to IACI = 52 IBDI= 32 podstaw do wzoru i po ptokach emotka Pozdrawiam emotka
16 kwi 19:53
Eta: P odp: P= 15 [j2]
16 kwi 19:53
majkel: Dzięki bardzo za rozwiązanie emotka emotka Jeszcze jedno pytania, dałoby się wyznaczyć punkt D bez wektorów?
16 kwi 20:03
Dominik: Mam podobne zadanie do "majkela" tylko inny punkt. Nie chcę go robić za pomocą wektorów bo ich nigdy nie miałem ,a nauczycielka zaraz zaczęła by mi sapać ,że ktoś mi prace domowe odrabia. Można to zrobić za pomocą funkcji liniowej czy coś w tym stylu?
16 kwi 20:14
Eta: Można oczywiście trzeba napisać równania prostych i rozwiązać układ równań np: równanie prostej BC i prostej do niej równoległej czyli AD następnie równanie prostej AB i do niej równoległej czyli DC i rozwiązać układ równań prostych: AD i DC
16 kwi 20:19
imię lub nick: rysunekznając punkty ABC możemy policzyć równania prostych 4 i 2 a następnie proste do nich rónoległe przechodzące przez wierzchołki A i C a potem to już z przecięcia tych prostych punkt D
16 kwi 20:23
Eta: Nie bardzo chce mi się wierzyć ,że nie miałeś wektorówemotka Musiałeś mieć! jak znasz wzory na długość odcinka to to samo co długość wektora! Pamiętaj : wektory równe ,mają równe współrzędne tak powiesz nauczycielce! Widzisz o ile mniej obliczeń ,niż za pomocą pisania równań prostych! Ja bym tak Pani wytłumaczyła ( mogłeś przecież poczytać o tym np: w necie ... no nie? emotka
16 kwi 20:24
Eta: imię lub nick : ... o tym właśnie napisałam emotka
16 kwi 20:26
imię lub nick: sorry powolny jestem
16 kwi 20:27