matematykaszkolna.pl
Zadania Godzio: Nocny maraton czas zacząć Baś Nie wykonując dzielenia, udowodnić, że wielomian: (x2 + x + 1)3 − x6 − x3 − 1 jedzie podzielny przez trójmian (x + 1)2 Przewiduje pokój Jeśli an jest ciągiem liczb dodatnich i an → a > 0 to: na1*a2*...*an → a
 a1 + ... + an 
(pamiętamy, że

→ a)
 2 
ZKS Niech f: (0.) → (1,) będzie różniczkowalna i załóżmy, że istnieje granica: limx→(f(x) + 2xf'(x)). Pokaż, że wówczas granica funkcji f w również istnieje oraz zachodzi: limx→ = limx→(f(x) + 2xf'(x))
6 kwi 23:32
ZKS: A dzisiaj miałem plan żeby się wcześniej położyć.
6 kwi 23:34
Godzio: Im szybciej zrobisz, tym szybciej pójdziesz spać
6 kwi 23:34
Baś: Godzio , uwielbiam Cię emotka Ty naprawdę nigdy nie masz dość?
6 kwi 23:35
Eta: emotka
6 kwi 23:35
Ajtek: Pan Profesor się odezwał, witam wszystkich emotka.
6 kwi 23:36
ZKS: Czyli dzisiaj nie będę spał skoro tak.
6 kwi 23:37
Baś: ZKS, pocieszę Cię, JA nie będę spać przez najbliższych kilka miesięcy, aż nauczę się... a nawet nie wiem czego
6 kwi 23:38
ZKS: Baś mam propozycję nie do odrzucenia ja zrobię Twoje zadanie a Ty moje idziesz na taki układ?
6 kwi 23:41
Przewiduje pokój: Mój kochany Godziu Wiem że dla Ciebie pojęcie święta nie istnieje ale bardzo bym prosił abyś dawał mi zadanka z analizy po świętach. Przez "po świętach" rozumiem dzień 10 kwietnia − wtorek" Z góry bardzo dziękuje
6 kwi 23:41
Godzio: Eta popatrz, da się im zadanie ciekawsze, a oni tylko narzekać potrafią
6 kwi 23:41
Baś: ZKS− w sumie, mogę zrobić oba. Ja i tak spać nie będę przez następnych kilka miesięcy, możesz się wyspać za mnie. A tak serio− miałam robić angielski
6 kwi 23:42
Godzio: Pp w związku ze świętami grasz teraz na komputerze, związku nie widzę dużego, więc skoro można grać to i można pykać zadanka
6 kwi 23:42
Przewiduje pokój: Właśnie od tego są święta − żeby odpocząć. W moim przypadku odpoczywam od odpoczynku. Po świętach jestem cały twój emotka
6 kwi 23:44
ZKS: Godzio widzisz co napisała Baś zrobi za mnie i za siebie zadanko więc będę mógł iść.
6 kwi 23:45
Godzio: Tylko Ty masz ciągle święta, nie zmuszam, ZKS jak chcesz to możesz zrobić 2 lub 3 emotka Te które dzisiaj nie zostanie zrobione, pokaże jak zrobićemotka
6 kwi 23:46
Baś: Nie mogę za pomocą tw. Bezout'a? W(−1)=(1−1+1)3−1+1−1=1−1+1−1=0 Co prawda udowodniłam tylko dla dwumianu (x+1), ale co to za różnica?!
6 kwi 23:47
Godzio: No duża Wg, Ciebie f(x) = x + 1 dzieli się przez (x + 1)2 emotka
6 kwi 23:48
ZKS: To za mało bo pokazujesz tylko że dzieli się przez dwumian a nie trójmian.
6 kwi 23:48
Baś: Wiem właśnie. Ale google nie wskazują, żeby był jakiś cudowny sposób zrobienia tego samego bez wcześniejszego podzielenia całego wielomianu przez ten trójmian. Podłe życie.
6 kwi 23:50
ZKS: Pamiętam robiłem to zadanie tylko że długim sposobem ale jest też bardzo krótki.
6 kwi 23:52
Baś: Oczywiście, że jest. Zawsze jest, ale nigdy go nie widzę.
6 kwi 23:54
Godzio: Można przez pochodną (nie wiem czy o to Ci chodzi), ale jest też prosty na poziomie LO emotka
6 kwi 23:54
Baś: Ejjj! Sio do własnych zadań.
6 kwi 23:56
ZKS: Właśnie przez pochodna i od razu pokazujemy że −1 jest dwukrotnym pierwiastkiem. emotka A jaki ten prosty na poziomie LO? emotka
6 kwi 23:57
Godzio: Basiek nam niedługo powie emotka
6 kwi 23:58
Baś: Basiek tu wszystko przez wszystko zaraz przemnoży i obalę system !
7 kwi 00:00
Baś: No dobra, albo system obali ją Jakaś podpowiedź na "prostszy" sposób? Z moimi zdolnościami to przecież zawsze coś zgubię.
7 kwi 00:06
Godzio: Hmmm, wzory skróconego mnożenia
7 kwi 00:06
ZKS: Godzio musisz mi wybaczyć ale jestem zmęczony i będę musiał was opuścić za chwilkę. emotka Te zadanie 3 to jest jakiś kosmos nawet nie wiem jak się za nie zabrać.
7 kwi 00:07
Baś: Szukałam w tym czymś wzorów skróconego mnożenia z kartą wzorów. Bardzo możliwe, że już do końca oślepłam
7 kwi 00:07
Godzio: Dobra, 3 wymaga sposobu . Pisać rozwiązanie ? (może spróbujesz 2 )
7 kwi 00:08
Eta: emotka
7 kwi 00:09
ZKS: Tego 3. to nigdy w życiu nie zrobię 2. też raczej nie ale będę myślał nad nim więc go na razie nie rozwiązuj ale o rozwiązanie 3. poproszę.
7 kwi 00:10
Godzio:
 exf(x)  
limx→f(x) = limx→

= [

] H =
 ex  
 
 1 
ex *

f(x) + exf'(x)
 2x 
 
= limx→

=
 
 1 
ex *

 2x 
 
= limx→(f(x) + 2xf'(x) ) co kończy dowódemotka
7 kwi 00:11
Baś: Dzięki Godzio za ból głowy. Nie ma to jak cudowne zakończenie/ rozpoczęcie dnia.
7 kwi 00:13
Przewiduje pokój: Godziu przesadziłeś troszkę z tym zadaniem dla Basi Ja znam się dobrze na wielomianach to zrobiłem ale ona ...
7 kwi 00:13
Godzio: Jest banalne
7 kwi 00:13
Baś: Godzio takich słów się nie używa
7 kwi 00:14
ZKS: Chciałbym też tak umieć je zrobić.
7 kwi 00:16
Przewiduje pokój: ZKS zrób to zadanie dla mnie... wtf...
7 kwi 00:20
ZKS:
7 kwi 00:23
Baś: (x2 + x + 1)3 − x6 − x3 − 1=(x2 + x + 1)3−( x6 + x3 + 1)=(x2 + x + 1)3−( x6 + 2x3+1−x3 )= (x2 + x + 1)3+x3−(x3+1)2= (x2 + x + 1)(x4−x3+2x2+x)−(x3+1)2 Jako, że oba składniki są podzielne przez (x+1)2, to calośc też jest podzielna. cnu
7 kwi 00:25
Grzesiu: Jestem nowy, ale Zad. 1 Po rozłożeniu (x2 + x + 1)3 −x6 − x3 −1 = 3x5 + 6x4 + 6x3 + 6x2 + 3x = 3x5 + 6x4 + 3x5 + 3x5 + 6x2 + 3x = 3x3 (x2 + 2x +1) + 3x(x2 + 2x +1) = (3x3 + 3x)(x2 + 2x +1) = (3x3 + 3x)(x+1)2 Mam nadzieje że ulży wam ^^ Jeżli chodzi o mnie czy mógłby teraz ktoś dla mnie zadanie zrobić ^^ będe wdzięczny a+2a2+3a3+4a4+...+ 30a30[= a(30a31 − 31a30 +1 ):(1−a)2
7 kwi 00:26
Baś: Jeśli powiesz, że tu gdzieś jest błąd... to wsiadam do najbliższego pociągu do Wrocławia, kupuję broń i będę Cię szukać!
7 kwi 00:26
Grzesiu: aha i jest to równość, a treść to uzasadnij że równość jest prawdziwa dla a różnego od 1
7 kwi 00:28
Grzesiu: nisetety basiu ale masz błąd nie możesz x3 wsadzić do nnawiasu bez pomnożenia i opuszczenia go ^^
7 kwi 00:29
Przewiduje pokój: Godzio ci to zrobi
7 kwi 00:29
Baś: I zgubiłam dwa oczywiście. Ale uwzględnijmy, że poprawiłam się.
7 kwi 00:29
Godzio: No dobra, ale gdzie tu jest uzasadnienie dlaczego to jest podzielne przez (x + 1)2 ? Ten drugi składnik wiadomo, ale pierwszy ?
7 kwi 00:29
Przewiduje pokój: nie ma błędu a3 + b3 gdzie b = x to b3 = x3 wszystko pasuje.
7 kwi 00:30
Godzio: Grzesiu załóż osobny temat, to pomogę emotka
7 kwi 00:30
Godzio: A dobra, źle napisałaś, ale ogólnie jest ok emotka (x2 + 2x + 1)(...) emotka
7 kwi 00:33
Grzesiu: Godzio baranie zmieniłem wartość wyrażenia na mnożenie. Jak masz liczbe np. 27 i rozłożysz ją na 9x3 to wiesz że jest podzielna przez 9 lub 3 tak samo zrobiłem mój wielomian. Wytłumaczcie mu jak dalej nie rozumie xD
7 kwi 00:33
Grzesiu: Mam tam także napisane jak ty tylko z tyłu jest ten nawias
7 kwi 00:34
Baś: Godzio naprawdę, miałam cudowny, przepiękny dzień. Z naciskiem na czas przeszły dokonany.
7 kwi 00:34
Grzesiu: Basiu jak założyć osobny temat z zadaniem
7 kwi 00:36
7 kwi 00:36
Godzio: " Godzio baranie " zapomnij o jakiejkolwiek pomocy
7 kwi 00:38
ZKS: Fajne zadanie Grzesia i sobie zrobię.
7 kwi 00:39
Godzio: Nic specjalnego, sumowanie sum ...
7 kwi 00:41
Grzesiu: wybacz godzio ale już zaspany jestem i troche się zdenerwowałem xD, że tego nie zauważyłeś ^^ wybacz kolego
7 kwi 00:41
Godzio: Czego nie zauważyłem ?
7 kwi 00:42
Godzio: Gdybym się tak denerwował jak Ty to byś miała bana na 2 dni już
7 kwi 00:42
Grzesiu: że udowodniłem że wielomian jest podzielny przez (x−1)2 chyba, że atrzyłes na rozwiązanie basi to wybacz
7 kwi 00:43
Godzio: Mówiłem o rozwiązaniu Basi ... Źle napisała (literówka) stąd mój komentarz
7 kwi 00:44
Grzesiu: ^^ a to wybacz, społeczność matematyków musi się rozumieć ^^ i przepraszać za pomyłki a ja sie pomyliłem ^^
7 kwi 00:45
Baś: Literówka Dobrze, Godzio, uczysz się poprawności politycznej. emotka Tymczasem, Grzesiu, bo tu chodzi o to, że.... to było jakby zadanie dla mnie, takie żebym ja się pomęczyła, popłakała nad tym i się po...denerwowała. Nie ktoś inny. Tu w sumie nie chodziło, żebyś to rozwiązywał. No chyba, że sobie na kartce.
7 kwi 00:45
Grzesiu: ^^ Basiu wybacz ale w zamian dałem ci bardzo atrakcyjne zadanko na udowadnianie xD
7 kwi 00:47
Baś: Takich atrakcji na dziś i przyszłe 10 lat, to ja mam w nadmiarze. Dzięki za troskę
7 kwi 00:47
Grzesiu: Nie ma problemu jak chcesz moge jeszcze jakieś dać, bo ucze się na mature rozszerzonom (i musze wszystko sam przerobić bo na ekonomii nie ma rozszerzonej maty) no i czasmi czegoś nie kapuje to wiesz xd
7 kwi 00:48
ZKS: emotka dla Ciebie Godzio.
7 kwi 00:49
Baś: A polskiego podstawowego czasem nie zdajesz? emotka
7 kwi 00:49
Grzesiu: ehh, rozumiem że masz na myśli moją składnie zdań. xD Po pierwsze bedąc dobrym z maty, jest noga z polaka, a po drugie zmęczony jestem, ^^
7 kwi 00:50
Grzesiu: no i machłem literówkę pisząc rozszerzonom ( miało być rozszerzoną)
7 kwi 00:51
Godzio: Pozostało zadanie 2 emotka
7 kwi 00:51
Baś: Niedbalstwo językowe doprowadza mnie do skraju załamania nerwowego. Nie wiem, czy tylko wybranym błędy podkreślają się na czerwono? Swoją drogą− powodzenia na maturze.
7 kwi 00:51
Grzesiu: ^^ no o polski sie troche martwię. Ale jak narazie matematyka 90−100% na próbnych. A swoją drogą ty już jesteś na studiach czy przedzierasz się przez zakamarki szkóły średniej xD
7 kwi 00:53
Baś: * na skraj− moralizowała taka Baśka. Przedzieram się.
7 kwi 00:54
Grzesiu: która klasa i jaki profil?
7 kwi 00:54
Godzio: Grzesiu rozwiązanie masz w swoim temacie
7 kwi 00:55
Grzesiu: ^^ o bardzo dziękuje Godzio i wybacz jeszcze raz za tamto
7 kwi 00:55
Baś: 3−ci matfiz.
7 kwi 00:56
Grzesiu: chociaż masz rozszerzoną matematykę. A ja no cóż w 2 miesiące muszę całe 3 klasy przerobić z rozszerzenia. No i narazie jakoś leci ale stanąłem przy granicach.
7 kwi 00:59
Grzesiu: Godzio kolego mógłbyś mi wyjasnij co oznacza S?
7 kwi 01:00
ZKS: Zmierzyć będę musiał się innym razem z 2. Dobranoc. emotka
7 kwi 01:00
Baś: Granic nie ma na maturze. Prócz tego, my się nawet do podstawowej matury nie przygotowujemy. A tempo pracy, dla przykładu− ostatnie 2 lekcje matematyki: 1.5 zadania I mam niecały miesiąc, żeby nauczyć się ang. , a siedzę nad matematyką...
7 kwi 01:01
ZKS: Zapewne S oznacza sumę.
7 kwi 01:01
kylo1303: A wy widze juz trzepiecie zadanka... Ja to dzisiaj chyba ambitnie sobie odpuszcze xD Jesli sie nie myle to S moze oznaczac "sume" emotka to widze ambitny jestes, prawie tak jak Baś
7 kwi 01:01
Przewiduje pokój: Zad2 na1*a2*...*an → a gdy an → a wychodzimy od tego że:
1 

(a1 + a2 + ... + an} → a
n 
to i
1 

ln(a1 + a2 + ... + an} → ln a
n 
zatem :
1 

ln(a1*a2*...*an} → ln a
n 
czyli ln na1*a2*..*an → ln a c.n.u. Dobrze?
7 kwi 01:01
Godzio: Pewnie sumę emotka
7 kwi 01:02
Grzesiu: Ehh, ja to matematyki się nie boje lecz z roszerzoną bd ciężko, a już wybrałem i nie można anulować tego. A z polskim to nie wiem czy ogarne
7 kwi 01:02
Grzesiu: No tak ale ja głupi ^^
7 kwi 01:02
Godzio: Dobrze, trochę mało formalnie, ale ok
7 kwi 01:03
kylo1303: Baś tak jest chyba w kazdej szkole na matmie. U mnie jest podobnie, jak wezmie jeszcze kogos do tablicy "niechetnego" to jedno, niekiedy proste zadanie, robimy przez cala lekcje i czesto nie konczymy. Dlatego ja na matme biore jakies wlasne zbiory i sam robie zadania, bo jakbym mial czekac na klase to bym umarl− nie wiem tylko czy ze starosci czy z nudow.
7 kwi 01:03
Baś: Ja to ambitna.... byłam. Kiedyś. Staczam się Mogę już iść spać? Jak znów wstanę o 14:30 to popełnię samobójstwo z premedytacją, o ile to jest technicznie możliwe.
7 kwi 01:03
kylo1303: Grzesiu a nie wspominales cos o wynikach 90−100%? Z takimi wynikami nie ma sie co martwic nawet o rozszerzona. Chyba ze dadza jakies zaskakuajce zadanka. P.S. czy tylko ja musze klikac po 5x "wyslij" zeby poszlo?
7 kwi 01:05
Grzesiu: Godzio a wyjaśnij mi ten zapis co tam umieściłeś bo nagle mi a zniknęło. Miałbym prośbe do cb czy mógłbyś w moim temacie pare wyjaśnień napisać. Byłbym wdzięczny bo sam tego nie ogarne ^^
7 kwi 01:05
Grzesiu: Może masz racje kulo1303 ale ja nie mam przerobionych tematów musze sam to nadrobić
7 kwi 01:06
Baś: Kylo− ale u nas na lekcji TYLKO odpowiadamy przy tablicy. Nic więcej. Średnio 2−4 osób idzie codziennie pod tablicę, odpowiadają..., albo i nie. Ale w zasadzie niczego się nie uczymy. Szczerze mówiąc, gdybym mogła jeszcze raz wybierać, to na pewno wybrałabym inaczej. Sporo robię w domu, więc może ze mną nie jest tak źle. Ale widzę u niektórych osób z klasy, które przyszły takie.... mądre, naprawdę w temacie− taki masakryczny regres
7 kwi 01:09
Grzesiu: ja to śpie na lekcjach bo robimy zadania typu 2+2
7 kwi 01:12
kylo1303: U mnie w klasie wyniki z matur rozszerzonych sa srednio 20−30%. Profil matematyczno−geograficzny. Z osttaniej ja mialem 90, po mnie kolega 56, ze dwie 40stki i potem glownie ponizej 30. Jesli takie wyniki beda na maturze w maju to bedzie to moim zdaniem kompromitacja. Ale upatrywalbym raczej w tym wine uczniow niz nauczyciela.
7 kwi 01:12
Baś: U mnie nie lepiej, operonowska− niektórzy mieli 1, 2 punkty.... Tylko wiesz, znam osoby, które robią niemal wszystkie zadania+ chodzą na lekcje..., ale nie ma cudów. Naprawdę duuużo zależy od zrozumienia tematu i wytłumaczenia. A tu brak. Jeszcze wiesz− są czasem takie akcje, że mamy tam 20 zad. zrobić z jakiegoś działu w domu, a potem np. przez tydzień odpowiadamy z tego samego () przy tablicy. No i... poszłam do kobiety i mówię jej, że nie umiemy jednego zadania (powtórzyłam z 3x, żeby dotarło, że NIKT nie umie i chcemy PRZEROBIĆ), to poszedł kolega do odpowiedzi z tego zadania.
7 kwi 01:17
Godzio: U mnie to nawet nie patrzyłem co się na tablicy dzieje, zawsze robiłem swoje . I teraz mi zostało, z analizy coś piszą, a ja nawet żadnych notatek nie mam bo ciągle robię coś innego
7 kwi 01:20
kylo1303: No to niezla babka. U mnie system jest taki ze mamy prawo zglosic prawie na kazdej lekcji zadanie ktorego nie umiemy. Jesli sa chetni do zrobienia przy tablicy to mozna zarobic ocene, jesli nie to robi nauczyciel. Pyta rzadko, a jak juz pyta to zapowiada ze bedzie i mowi z czego (oczywiscie mowi dzialami, nie zadaniami− choc i tak bywa). Takze na nauczyciela nie narzekam, ale klasa to poza niektorymi osobami tepa sie trafila emotka
7 kwi 01:22
Baś: I wiesz, nic nie poradzisz, bo wychowawczyni. Ogólnie wszyscy żyją w ciągłym lęku. Ja ostatnio poszłam do tablicy do odpowiedzi, tak mnie zestresowałam, że zaczęłam rysować zadanie po przeczytaniu połowy pierwszego zdania, bo zapomniałam, że powinnam przeczytać treść
7 kwi 01:26
Grzesiu: U mnie wygląda to o tyle śmiesznie, że babka zaczynając lekcje zamiast tłumaczyć zadania to zadaje 30 zadań na następną lekcję. Na następnej lekcji sprawdza które zadania zrobimy tylko czytając sobie w głowie no i na końcu lekcji zrobimy 1 zadanie. Ja to żałuje że nie robiłem wtedy rozszerzenia
7 kwi 01:37
Grzesiu: a propo tamtego zadania dzięki godzio i kylo jesteście świetni
7 kwi 01:38
Grzesiu: Dobra koledzy i koleżanko, dzięki wielkie ale Grzesiu jest wykończony i musi iść spać. Do usłyszenia z kolejnym problemem ^^
7 kwi 01:42
Godzio: Dobranoc,
7 kwi 01:43
Baś: Ja też dobranoc Dzięki za ... cierpliwość
7 kwi 01:47