matematykaszkolna.pl
mógłby ktoś rozwiązać obydwie wersje podanych ponizej sprawdzianow? Michał: mógłby ktoś rozwiązać obydwie wersje podanych ponizej sprawdzianow? link do 1 spr: http://wstaw.org/m/2012/03/30/gr_a.jpg link do 2 spr: http://wstaw.org/m/2012/03/30/gr_b.jpg bardzo prosze o pomoc
30 mar 22:20
ewa: wersja A
 4 
1) a) zał x≠−2 oraz 4−5x≥0 ⇒ x≤

 5 
 4 
Df=(− ,−2)∪(−2,

]
 5 
b) (podstaw za x zero do wzoru)
 3 
f(0)=2+

=3,5
 2 
30 mar 22:31
ewa:
 1 
1b) czyli punkt ma współrzędne (0, 3

)
 2 
30 mar 22:36
Michał: zalezy mi szczegolnie na rozwiazaniu 2 i 3 zadania z obydwu grup prosze o pomoc
30 mar 22:36
ewa: 2) a)f(−3)=0 f(7)=1 f(−3)−2f(7)=0−2*1=−2 b) wartośc 1 funkcja przyjmuje dla argumentów: −2, 0, 7 c) f. rosnąca w przedziale [2,7] oraz w zbiorze { −4,−3,−2}
30 mar 22:42
ewa: 3a) różnowartościowa ( różnym x odpowiadają różne wartości, każda wartośc przyjmowana jest tylko raz) b) monotoniczna ale w przedziałach nie w całej dziedzinie malejąca w przedziale (−,0) oraz w przedziale (0, +), c) nie ma miejsca zerowego ( nie przyjmuje wartości zero)
 1 
d) f(x)=

( przyporządkowuje liczbie jej odwrotność)
 x 
30 mar 22:51
ewa: 4) −3x+5>2 −3x>−3 x<1 Dla x<1
30 mar 22:53
ewa: wersja B 1) a) x≠1 3−2x≥0
 3 
Df=(−,1)∪(1,

)
 2 
b) (0, −3)
30 mar 22:57
ewa: 2) a) f(−4)=−2 f(1)=0 f(−4)−2f(1)=−2−2*0=−2 b) wartość funkcji równa 1 dla argumentów: −3, 2 c) f. rosnąca w przedziale [−4,−3] oraz w zbiorze {0,1,2,3}
30 mar 23:02
ewa: 3) a) Nie jest różnowartościowa ( bo np wartośc 9 osiąga dla x=−3 i x=3) b) ogólnie nie (można jednak wskazać przedziały gdzie rośnie, a gdzie maleje) c) tu się zastanawiam, bo jesli f określona tylko dla argumentów z tabelki to nie ma miejsca zerowego ) Natomiast jeśli rozważamy funkcję f(x)=x2 (bo taki jest jej wzór w całej dziedzinie to ma miejsce zerowe x=0 d) f(x)=x2
30 mar 23:08
ewa: 4) −2x+1>2x 4x<1
 1 
x<

 4 
30 mar 23:10