matematykaszkolna.pl
ciągi liczbowe asdf: @ETA masz jeszcze jakieś zadania z ciągów emotka?
26 mar 22:48
Gustlik: Ciąg to nie funkcja. Tak twierdzi jedna z matematyczek LO w moim mieście. Czyżby nowe twierdzenie z matematyki?
26 mar 22:50
asdf: o co Ci chodzi
26 mar 22:51
Ajtek: Wg mnie, ciąg jest funkcją określoną na N+ i tego się będę trzymał emotka.
26 mar 22:51
asdf: ajtek mnie wyprzedził
26 mar 22:54
Ajtek: asdf jako że władowałeś się nie do swojego wątku mam dla Ciebie zadanko, nie do końca z ciągów Znajdź zależność: liczba wartość 1 4 2 7 3 12 4 19 5 28 ...... ...... 7 ? ..... ........ n−ty ?
26 mar 22:54
krystek: I zamiast pisać f(n) piszemy an
26 mar 22:55
asdf: ,np. f(x) = 3x + 3 ⇔ an = 3n + 3 ⇔ r = 3 f(1) = 6 ⇔ a1 = 6 f(2) = 9 ⇔ a2 = 9
26 mar 22:56
Ajtek: Poziom zadanka 3 klasa gimnazjum, zadanie z gwiazdką/kółeczkiem emotka.
26 mar 22:57
asdf: pomyślę
26 mar 22:58
asdf: 3 gimnazjum...kiedy to było
26 mar 22:58
Eta: Jaki poziom? emotka
26 mar 23:00
Ajtek: Ja zaproponowałem rozwiązanie własnie przy pomocy ciągu . Oczywiście wszystko wytłumaczyłem tak na w miarę dokładnie, aby dziewczę się obroniło przed nauczycielem. Zaznaczyłem, iż w rozwiązaniu pomagała starsza siostra, maturzystka tegoroczna swoją drogą, na wypadek pytania kto to robił .
26 mar 23:02
asdf: 1 + 4 + 2 = 7 3 + 12 + 4 = 19 4 + 19 + 5 = 28
26 mar 23:03
asdf: Eta − za 5 pkt
26 mar 23:03
Ajtek: Znajdź zależność masz napisane w treści
26 mar 23:03
Eta: zad1/ Oblicz sumę wszystkich liczb naturalnych trzycyfrowych, które przy dzieleniu przez 5 dają resztę 2 i są większe od 485 i mniejsze od 758
26 mar 23:05
asdf: widze, tylko nie wiem jak przypisać 'coś' jako wartość i 'coś' jako liczbę
26 mar 23:05
Ajtek: Też miałem ten problem, a zadanie jest banalnie łatwe. Sam się z siebie śmiałem, że nie zauważyłem tego
26 mar 23:07
krystek: podpowiem 1*1+3
26 mar 23:08
asdf: @Ajtek za pomocą ciągu arytmetycznego? @Eta Ty masz książkę jakąś czy z internetu bierzesz te zadania ?
26 mar 23:09
asdf: an = n2 + 3 ?
26 mar 23:10
Ajtek: Masz podpowiedź od krystek. Zauważ, iż to zadanie z 3−ciej gimnazjum. Czy oni słyszeli coś o ciągach?
26 mar 23:11
Ajtek: Tak, dokładniej ta zależność to x2+3
26 mar 23:11
asdf: Ja nie pamiętam co było w 3 gimnazjum emotka W dodatku przez pół roku mnie nie było w tej klasie...
26 mar 23:12
asdf: Ajtek, też patrzałeś/aś na tą zalezność 1 + 4 + 2 = 7 itd.... czy odrazu x2 + 3?
26 mar 23:13
Ajtek: Tej zależności właśnie nie dostrzegłem, zbyt proste to było Zacząłem analizować z ciągów i to mnie "zgubiło". A odpowiedź wyglądała mniej więcej tak: {a1=4 {an+1=an+(2n−1)
26 mar 23:17
krystek: ?
26 mar 23:24
Ajtek: krystek ten "?" to do mojego zapisu?
26 mar 23:31
krystek: Tak, sprawdź
26 mar 23:32
Ajtek: Napisałem przecież mniej więcej, nie pamiętam dokładnie jak to było, a myśleć nie chce mi się teraz emotka.
26 mar 23:33
krystek: Ok. ,więc lepiej nie pisać wzoru rekurencyjnego.
26 mar 23:36
Ajtek: {a1=4 {an=an−1+(2n−1) coś w ten deseń chyba emotka.
26 mar 23:38
krystek: to jest to samo co poprzednie.
26 mar 23:39
Ajtek: krystek zamęczysz mnie . W każdym razie zapisałem to przy pomocy wzoru rekurencyjnego i nauczycielka powiedziała po długim namysle, iż to jest ok. Nie wiem jak to było naprawdę gdyż to relacja uczennicy. Może sobie coś dziewczę dośpiewało po drodze.
26 mar 23:42
krystek: Dobrej nocy życzę!
26 mar 23:43
Ajtek: I ze wzajemnością emotka.
26 mar 23:43