matematykaszkolna.pl
całka greg:1+x dx − ograniczona przedziałem od 1 do 0 ( piszę tak bo nie wiem jak to wstawić do wzoru ) proszę o pomoc, jak to rozwiązać ?
23 mar 19:56
Artur z miasta Neptuna:
 2 2 
1+x dx =

(1+x)3|01 =

((1+1)3 − (1+0)3) = ...
 3 3 
23 mar 19:58
greg: dzięki wielkie za pomoc. ale mógłbyś wytłumaczyć skąd te 2/3 ? z powodu choroby opuscilem 2 wykłady i nie bardzo to jeszczxe czaję. dzieki.
23 mar 20:05
Krzysiek: korzystasz z podstawowego wzoru: ∫xa dx =... https://matematykaszkolna.pl/strona/2110.html
23 mar 20:09
greg: zrobiłem to dwa razy i jakoś mi tak nie wychodzi. przyznam się że od razu kombinowalem z tym wzorem ale dochodzę do momentu x 3/2 / 3/2 + 1 / 3/2 i .........
23 mar 20:38
Artur z miasta Neptuna:
 (1+x)1/2+1 (1+x)3/2 
1+x = ∫(1+x)1/2 dx =

=

=
 1/2 + 1 3/2 
 (x+1)3 2 
=

=

(x+1)3
 
3 

2 
 3 
23 mar 20:41
Artur z miasta Neptuna: greg ... to Ciebie nie było na większej ilości jak dwa wykłady skoro nawet całek nieoznaczonych nie potrafisz
23 mar 20:42
Krzysiek: Artur zapomniałeś o stałej całkowania,oczywiście ona znika w całce oznaczonej (być może właśnie w jej miejsce wstawia "1 /3/2" )
23 mar 20:44
Artur z miasta Neptuna: Krzysiek −−− przy oznaczonej ... nie ma stałej całkowania ... bo i tak się redukuje
23 mar 20:47
Artur z miasta Neptuna: natomiast autor zrobiła to tak: (1+x)2/3 = 12/3 + x2/3 ... nie wiedzieć jak, po co i dlaczego
23 mar 20:49
Krzysiek: A co wyżej napisałem?...jednak Ty liczyłeś nieoznaczoną(kilka postów wyżej). Wspomniałem o tej stałej ponieważ greg napisał, że otrzymał "x3/2 /(3/2) +1 /(3/2) " i właśnie to 2/3 byc może ma związek ze stałą...
23 mar 20:51
greg: Arturze z Gdańska prawie tak jak piszesz. wykłady dwa ale mamy po 4 godz no i wychodzi na razie jak wychodzi ale muszęto opanować i basta. ta postać na której zostawiłeś to działanie za pierwszym razem może zostać ?
23 mar 20:59