matematykaszkolna.pl
liczby Marti: co jest większe ?
1   1   1   1  

+

+

+ ... +

+
4 * 7   7 * 10   10 * 13   2005 * 2008  
1   1  

czy

2008 * 2011   12  
20 mar 16:18
pigor: ... np. tak : zauważ, że 14*7+17*10+110*13+ ... +12005*2008+12008*2011 = = 13 ( 34*7 + 37*10+310*13+ ... +32005*2008+32008*2011 ) = = 13 ( 1417+17110+110113+ ... + 12005 − −12008+1200812011 )=13( 1412011 )=11216033 , zatem 112 > 11216033 ... i to tyle . ... emotka
20 mar 16:48
vladimirovna:
 1 
Pigor jak rozbiłes

? mozesz to napisać obszerniej, na przykąłdzie tylko jednego
 4*7 
ualmka, bo nie mogę dojśc do tego
20 mar 16:54
vladimirovna: edit: w liczniku 3 emotka
20 mar 16:54
pigor: ... emotka dobre co , a więc z całej sumy wyłączyłem sobie 13 przed nawias , stąd te nawiasy na początku za ułamkiem 13 i na końcu sumy ; w nawiasie masz pary różnic , bo np. 310*13= 110113 − sprawdź sobie sprowadzając te 2 ułamki do wspólnego mianownika to ... emotka sie przekonasz , w ten sposób w ... "środku" nawiasu zredukowało mi się prawie wszystko , oprócz 1−szego i ostatniego ułamka i tyle −−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−−− fajne zadanko i powiem szczerze. że sam się sobie dziwię , jak ja na to wpadłem emotka emotka )))
20 mar 17:15
Marti: Na logikę .
20 mar 17:21
Marti: Ale skąd tą 1/3 ? Dlaczego akurat 1/3 ? emotka
20 mar 17:30
pigor: ... a to już ... emotka "wyższa szkoła jazdy" , bo musisz wiedzieć do czego dążysz i dlaczego te ułamki mają takie, a nie inne iloczyny (... co 3 w mianownikach ) i zadać sobie pytanie w ... emotka swoim RAM−ie (pamięci swojej) co zrobić , aby właśnie tak rozłożyć te ułamki jak zrobiłem i to może tyle ... reszta to mieć też ... nosa . ... emotka pozdrawiam i ja już wszystko mam na ten temat
20 mar 17:41
Marti: Dzięki za wykład emotka
20 mar 17:44
Marti: Kurde, no proste sory za głupie pytanie... Dzieki jeszcze raz!
20 mar 17:47
Mila: Pięknie Pigor. Marti −to są ułamki proste, Inny przykład − łatwiejszy. Oblicz sumę:
1 1 1 1 

+

+

+.................+

4*5 5*6 6*7 11*12 
20 mar 20:29