matematykaszkolna.pl
zmienna losowa, rozkłąd, wartość oczekwana Samick: Ruletka. Tarcza koła jest podzielona na 37 równych sektorów, nuperowanych od 0 do 36. Gracz stawia na dowolny numer 1 zł, a następnie krupier puszcza na tarczę kulkę.Jeśli kulka zatrzyma się na numerze obstawionym przez gracza, to gracz otrzymuje swoją stawkę pomnożoną przez 36, tj. 36 zł;jeśli kulka zatrzyma się w jakimkolwiek innym sektorze, to gracz traci swoją stawkę. Opisać zmieną losową. Wyznaczyć jej rozkład oraz obliczyć wartość oczekiwaną wygranej gracza. Proszę o szybką pomoc a najlepiej całe rozwiązanie. Będę bardzo wdzięczny.
14 mar 20:57
Artur z miasta Neptuna: ważny warunek −−− gracz nie może obstawić pola '0'
14 mar 21:00
Artur z miasta Neptuna: a może jeszcze pójść za Ciebie na koło/egzamin
14 mar 21:00
Samick: w treści zadania nie ma nic na temat tego że nie można. Zadanie nie jest na kolosa ani na egzamin. Nie jestem specjalnie uzdolniony z matmy dlatego zwracam się do was o pomoc. Myślałem że od tego jest to forum ale może się mylę. Pomoże ktoś?
14 mar 21:06
Artur z miasta Neptuna: to forum jest od pomocy, a nie od robienia zadań może nie być w treści zadania ... ale to nie oznacza, że tak nie jest (a tak właśnie działa ruletka emotka
14 mar 21:08
Samick: Nie znam się na ruletce i wątpię żeby osoba układająca to zadanie znała się na niej. Czyli zostańmy na tym że to forum jest od pomocy i nie zrobisz mi tego zadania. W takim razie czy mógłbyś mnie jakoś nakierować na to w jaki sposób to zadanie rozwiązać?
14 mar 21:14
Samick: Jeżeli dobrze rozumiem to zmienną losową X będą w tym przypadku wszystkie możliwe liczby mogące być wylosowane, tak?
14 mar 21:18
Artur z miasta Neptuna: oczywiście zmienna losowa X może przyjąć jedną wartość ze zbioru {0,1,...,36} rozkład będzie wielo−(dokładnie 37)−punktowy.a dokładniej nazywając ... będzie to rozkład WIELOMIANOWY
14 mar 21:39
Artur z miasta Neptuna: można też by było zdefiniować zmienną losową X jako 'wygrana'/'przegrana' Wtedy rozkładem zmiennej losowej X byłby rozkład dwupunktowy. Jeżeli przyjmuje się, że gracz tylko raz gra w ruletkę.
14 mar 21:45
Samick: x1=przegrana(−1) p1=0.973 a dla x2=wygrana(36) p2=0.027 Czyli wartość oczekiwana E(x)=0, tak?
14 mar 21:54