matematykaszkolna.pl
Da radę obliczyć nie za pomocą wektorów? NICE: Trójkąt o wierzchołkach A=(0,0), B=(1,4), C=(5,2) ma pole? ma wyjść 9. Da się może to zadanie obliczyć jakoś inaczej niż przez wektory?
14 lut 20:57
rumpek: No pewnie, jest taki fajny wzór w tablicach matematycznych. emotka
14 lut 20:58
rumpek:
 1 
P =

|(xb − xa)(yc − ya) − (yb − ya)(xc − xa)|
 2 
14 lut 20:59
NICE: O super emotka Nie wiedziałam Dzięki wielkie
14 lut 21:03
Mila: Możesz narysować w układzie wsp. obliczyć: 5*4−(0,5*1*4+0,5*5*2+0,5*2*4 )=20−11=9 poziom gimnazjum.
14 lut 21:41
krystek: Wzorem Herona , obliczając długości każdego boku.
14 lut 22:07
14 lut 22:07
Gustlik: rysunekRumpek, ten wzór wywodzi się z wyznacznika wektorów i w tej postaci jest nieprzejrzysty i w dodatku trudny do ogarnięcia tasiemiec. Lepiej wyznacznikiem wektorów to policzyć − w zasadzie ten sam wzór, tylko bardziej obrazowy sposób − wyjaśnienie tej metody tutaj : A=(0,0), B=(1,4), C=(5,2) Liczę współrzędne wektorów AB=B−A=[1−0, 4−0]=[1, 4] AC=C−A=[5−0, 2−0]=[5, 2] Wyznacznik wektorów: d(AB, AC)= | 1 4 | | 5 2 | =1*2−4*5=2−20=−18
 1 
Pole =

|d(AB, AC)|
 2 
 1 
Pole =

*|−18|=9
 2 
15 lut 00:03
Gustlik: Tu wyjaśniam wyznacznikową metodę obliczania pól: https://matematykaszkolna.pl/forum/forum.py?komentarzdo=i18 .
15 lut 00:06