matematykaszkolna.pl
WARTOŚCIĄ WYRAŻENIA JEST LICZBA? NIEUMIEMMATMY: (3−25)2
6 lut 21:23
BLAZEJ_505: skorzystaj ze wzoru (a−b)2=a2−2ab+b2
6 lut 21:26
A ku ku: W tym przypadku wzór zbędny! 25= 5 ⇒(3−5)2= (−2)2= 4
6 lut 21:32
BLAZEJ_505: oj faktycznie nie zauważyłem emotka
6 lut 21:33
Basiek : No właśnie... tylko ja teraz mam raczej idiotyczne pytanie, ale co tam... 25= 5 lub 25= −5 tak? Dlaczego przyjmujemy 25=5 ? ...
6 lut 21:34
BLAZEJ_505: Basiek a skąd ci się wzięło −5?
6 lut 21:36
Basiek : (−5)2= 25 ?
6 lut 21:36
A ku ku: 25= 5 −−− pierwiastek arytmetyczny
6 lut 21:37
Kejt: przecież 52=25 i (−5)2=25
6 lut 21:37
Basiek : No więc właśnie... a my bierzemy pod uwagę jeden... tam powinna być jakaś alternatywa dwóch przypadków, czy co? ...
6 lut 21:38
A ku ku: x2=25 x= 25 =5 v x= −25 =−5 pierwiastek algebraiczny!
6 lut 21:38
6 lut 21:40
Aga1: 25=5 i tylko 5..
6 lut 21:41
Basiek : Ech... dobra. Może. Możliwe. Muszę nad tym pomyśleć. Dziękuję @A ku ku. emotka Już sobie wyobrażam maturę rozszerzoną i działanie 4 =... przy którym polegnę. Im więcej teoretycznie wiem, tym więcej mam dziwnych pytań i śmiesznych wątpliwości.
6 lut 21:41
NIEUMIEMMATMY: ale tzreba skorzystać ze wzoru
6 lut 21:44
Basiek : A po co, kiedy 10x szybciej jest BEZ wzoru?
6 lut 21:44
NIEUMIEMMATMY: ( 3 − \/5| )2 = 32 − 2*3*\/5| + \/5|2 = 9 − 6\/5| + 5 = 14 − 6\/5|
6 lut 21:44
BLAZEJ_505: nie bo 25=5
6 lut 21:44
NIEUMIEMMATMY: a tak podają odp do aksjomatowego zbiorku, ten z krwawiąca okładką
6 lut 21:45
A ku ku: Na której stronie jest to zadanko?
6 lut 21:46
Basiek : Hm, ja mam ten czerwony. Gdzieś leży. Rozsypał się. @Błażej, masz rację, ja wiem... tylko czasem nachodzą mnie takie wątpliwości... dziwne wątpliwości. Po prostu tak mam. Jak klocki wskakują na odpowiednie miejsce, to gdzieniegdzie jest ścisk i niektóre− te mniejsze− muszą "wylecieć". Tak mi się wydaje, to chyba całkiem dobra analogia.
6 lut 21:47
Basiek : Ale tam miałeś nie 5, a 25 , a to jest zasadnicza różnica
6 lut 21:47
NIEUMIEMMATMY: a zad: zestaw 1str 16, zad 4
6 lut 21:48
BLAZEJ_505: lepiej być dociekliwy a niżeli za mało doinformowanym
6 lut 21:48
A ku ku: (3−5)2 = 32−2*3*5+(5)2= .......... = 14−65
6 lut 21:49
Basiek : Tzn. wiesz, ja rozumiem i coś wiem. Aż w pewnym momencie... mam taką właśnie dziwną myśl, jak z tą −5−tką. I ta myśl tak trochę nie daje mi spokoju. Jak już mnie oświeci, to myśl przechodzi i dalej żyję we względnym spokoju.
6 lut 21:50
Kejt: ale im mniej człowiek wie tym jest szczęśliwszy..
6 lut 21:50
NIEUMIEMMATMY: EJ TAM JEDNAK MA BYĆ PIER5 A NIE 25, ZAMIESZAŁEM, WSZYTSKO PRZEZ TEN GŁUPI PRZEDMIOT, NA SZCZEŚCIE NIEDŁUGO USUNIEMY GO ZE SZKOŁ I NASTANIE CZAS SPOKOJU
6 lut 21:50
BLAZEJ_505: względny spokójemotka, z 2 tygodnie będzie ciężko, ja kontra farby pod okiem instruktora
6 lut 21:51
Basiek : I Pani w sklepie będzie Cię okradać, bo nie będziesz wiedział, ile miała Ci wydać reszty!
6 lut 21:51
A ku ku: Spoko są kasy "fiksalne" samoliczące
6 lut 21:53
Basiek : Przynajmniej będziesz robił to, co lubisz. Moje ferie− już od poniedziałku (!) − zaczynają się już w środę popołudniu po napisaniu próbnej matematyki rozszerzonej, potem dwudniowa studniówka i ekhem... pisanie pracy maturalnej+ zakuwanie. Jak mnie tu zobaczycie w tym czasie, to skopcie mi tyłek
6 lut 21:53
Kejt: farby? malujesz?
6 lut 21:56
BLAZEJ_505: właśnie nie tylko rysuję emotka więc jestem ciekaw co z tego wyjdzie
6 lut 21:58
Kejt: nienawidzę..jak ja szczerze nienawidzę malarstwa.. a jakaś szkoła plastyczna? pytam..bo może jesteś moim kolegą po fachu..
6 lut 22:00
BLAZEJ_505: niestety nie, żadnej szkoły plastycznej nie ukończyłem, być może w przyszłości emotka ja też nie lubię malarstwa więc w tym tygodniu odświeżę swoje pastele
6 lut 22:04
Kejt: powiem Ci..nic straconego..sama szkoła może i jest całkiem fajna..ale egzaminy potem to istna katorga..właśnie opracowuje sobie zagadnienia do egzaminu dyplomowego z historii sztuki..i jest tego więcej niż w uj..co lepsze nie znajdziesz sobie tego od tak w podręczniku czy internecie..
6 lut 22:06
BLAZEJ_505: powodzenia ci życzę
6 lut 22:07