matematykaszkolna.pl
obliczenie edek: 48÷2(9+3)= 288 czy 2 ? Ile powinno wyjść? Chyba 288. Ile wam wychodzi?
6 lut 14:39
Artur z miasta Neptuna: ... =
 48 
=

*(9+3) = 24*12=288
 2 
−−−− kolejność działań emotka
6 lut 14:42
Eta:
48 24 

=

= 2
2(9+3) 12 
6 lut 14:46
Eta: Kolejność działań: 1/ działanie w nawiasie 2/ mnożenie 3/ dzielenie
6 lut 14:48
Mila: Eta, mylisz się. Jest tak, jak napisał Artur.
6 lut 14:50
6 lut 14:56
edek: kalkulator pokazuje mi 2 to chyba zależy od tego czy sie zapisze z przodu " * "− znak mnożenia 48÷2(9+3)=2 48÷2*(9+3)=288
6 lut 14:56
ICSP: Eta
6 lut 14:57
edek: Tu jest dyskusja na ten temat: http://www.wykop.pl/link/705109/48-2-9-3-proste-okazuje-sie-ze-nie-dla-wszystkich-55-to-matoly/ Trzeba zapytać jakiegoś nauczyciela od matmy
6 lut 14:58
Eta: Gdyby było zapisane tak: (48:2)*(9+3)= 288 jest zapisane tak: 48:2(9+3)= 2
6 lut 14:59
edek: ale chyba zawsze jak nie ma znaku przed nawiasem to się mnoży
6 lut 15:01
Eta: Najpierw mnóż! później dziel ! (jak w życiu codziennym ... pomnóżmy i dzielmy się
6 lut 15:03
Eta: I co na to Mila ? emotka
6 lut 15:03
edek: a może ICSP albo Godzio wypowiedzą się na ten temat emotka
6 lut 15:07
Artur z miasta Neptuna: Eta, jak już to: http://www.wolframalpha.com/input/?i=48%2F2%289%2B3%29%3D bo dla wolframa ':' oznacza proporcję, a nie dzielenie
6 lut 15:08
Artur z miasta Neptuna: to może inaczej: ile to jest 2/4(7−3)4/2
6 lut 15:10
ICSP: Ja mówię 2.
6 lut 15:11
Eta: Na bank : 2
6 lut 15:14
edek: emotka
6 lut 15:14
Artur z miasta Neptuna: ICSP −−− to w klikaj takie coś do dowolnego programiku − zobacz co Ci przeczyta.
6 lut 15:14
wmboczek: Działania są 2: dodawanie i mnożenie. Mnożenie ma pierwszeństwo
 1 
48*

*12=288
 2 
Albo inaczej przez analogię do zmiany znaku jak przed nawiasem jest minus 2−(5+7)=2−5−7=−10≠2−5+7=4 W naszym przypadku nie dzieliliśmy przez wynik mnożenia tylko przez jeden z czynników
6 lut 15:14
edek: jedni upierają sie ze 2 a inni 288
6 lut 15:15
Eta: @Artura
 48 
To zupełnie co innego:

*(9+3) od 48: 2*(9+3)
 2 
mnożenie jest działaniem "silniejszym" niż dzielenie!
6 lut 15:16
AC: Gdzie jest napisane, że mnożenie jest działaniem "silniejszym"? Działania wykonujemy od lewej strony do prawej i tylko nawiasy zmieniają kolejność. Mnożenie i dzielenie mają taki sam priorytet
6 lut 15:22
AC: Na bank jest 288
6 lut 15:23
wmboczek: @Eta Może to zabrzmi dziwnie ale jeszcze raz powtórzę: NIE MA TAKIEGO DZIAŁANIA JAK DZIELENIE W ciele liczb R określone są dodawanie i mnożenie. Operacja dzielenia określona jest mnożeniem przez odwrotność, a więc ma ten sam priorytet
6 lut 15:23
Mila: 4:2*5 =2*5 =10 działania te wykonujemy po kolei! 2*4 +3*5 najpierw mnożenie potem dodawanie 2 − 4+5 po kolei
6 lut 15:26
Eta: Stawiam Wam ... 2
6 lut 15:28
Artur z miasta Neptuna: Eta ... w pierwszym poście masz symbol '÷' który oznacza funkcję odwrotną do mnożenia (tzw. dzielenie) symbolem, który oznacza 'dzielenie' w programowaniu (i mathematice) jest symbol '/' natomiast symbol ':' w mathematice oznacza proporcję jakie 'silniejsze' ? są to działa RÓWNOZNACZNE jednak kolejność działań nie jest przemienna (jak przy dodawaniu i odejmowaniu).
6 lut 15:29
Artur z miasta Neptuna: wmboczek −−− aby być upierdliwym ... 'odejmowanie' też nie jest zdefiniowane jako osobne działanie, tylko jako sumę elementu z elementem odwrotnym. Ale dajmy spokój Algebrze. Ten problem jest na poziomie podstawówki/gimnazium = jaka jest kolejność wykonywania działań.
6 lut 15:31
Mila: Eta popełniasz błąd .
6 lut 15:33
Eta:
 48 48 
dzielimy na (coś) =

=

= 2
 coś 2*(9+3) 
koniec tematu ............
6 lut 15:33
Artur z miasta Neptuna: Eta −−− http://www.math.edu.pl/kolejnosc-wykonywania-dzialan i to by było na tyle emotka
6 lut 15:35
Mila: Artur jesteś wielki! emotka
6 lut 15:38
Bizon: Ustąp Ata ... −emotka Tym razem wyjątkowo nie masz racji −emotka Dzielenie i mnożenie są "tej samej wagi" ... i w takich działaniach należy je wykonywać w kolejności od lewej do prawej ( w kolejności zapisania)
6 lut 15:40
Eta: I ciesz się "malutka" Mila
6 lut 15:40
edek: emotka
6 lut 15:41
Artur z miasta Neptuna: Eta w takim razie: 40÷2*2 = 10 Treść do tego równania − Jacek nie miał żadnych pieniędzy, znalazł 40 PLN, połowę dodał siostrze, a resztę postawił w gonitwie po kursie 2.0 i wygrał. Ile pieniędzy ma Jacek na koniec dnia?
6 lut 15:42
Eta: Zapytaj Jacka
6 lut 15:43
Bizon: Basta ... To ne może być Eta ... to jakiś podszywający się nędzny ... malutki ... trolik ...
6 lut 15:43
Eta: emotka
6 lut 15:45
edek: egh
6 lut 15:55
edek: niby proste a tyle sporów
6 lut 15:56
Artur z miasta Neptuna: ojj bo tu Eta 'nową' matematykę wprowadza emotka
6 lut 16:00
Godzio: Już była kiedyś dyskusja na ten temat emotka
6 lut 16:04
Aga1: 4−2+2=2+2 =4wykonujemy od lewej do prawej po kolei, podobnie 4:2*4=2*4=8
6 lut 16:07
edek: a ci godziu ile wychodzi?
6 lut 16:08
edek: ...
6 lut 17:16