matematykaszkolna.pl
Mission Impossible Kolejny taki nick.: Mission Impossible Muszę koniecznie nauczyć się do przyszłej środy stereometrii na poziomie rozszerzonym. Chwilowo moja wiedza nie przekracza podstawówki. Dałoby się coś z tym zrobić? W sensie− czy pomożecie? emotka
30 sty 21:50
ICSP: ależ oczywiście że pomożemy emotka My jesteśmy bardzo mili emotka
30 sty 21:51
Też chcę inny nick!: ICSP Jak się zdenerwuję, ze to będę Cię maltretować dzieeeń i noc, noooc i dzień... Tak, to jest groźba emotka
30 sty 21:56
ICSP: Dobra już sie nie wypowiadam w tym temacie emotka
30 sty 21:57
Eta: Wypijcie na zgodę
30 sty 21:59
Też chcę inny nick!: Widzisz, umiem dochodzić do kompromisów emotka
30 sty 21:59
Też chcę inny nick!: Zadanie 1 ( 8 pkt. ) W stożku tworząca o długości 16 jest nachylona do powierzchni podstawy pod kątem,
 4 
którego tangens jest równy

.Oblicz stosunek pola powierzchni bocznej do pola podstawy
 3 
tego stożka. Zadanie 2 ( 3 pkt. ) Prostokątny arkusz blachy o wymiarach 40 cm na 60 cm jest rozwinięciem powierzchni bocznej walca. Oblicz objętość walca, którego wysokość jest równa krótszemu bokowi prostokąta. Zadanie 3 ( 7 pkt. ) Objętość prostopadłościanu, którego wysokość ma długość 10 cm, równa się 480 cm3. Stosunek długości krawędzi podstawy wynosi 3 : 4. Wyznacz miarę kąta nachylenia przekątnej prostopadłościanu do płaszczyzny podstawy. Sporządź rysunek prostopadłościanu i zaznacz szukany kąt. Ku pamięci− na jutro.
30 sty 22:10
Aga1: To TY Basiek?
30 sty 22:15
Też chcę inny nick!: No tak Witaj Aga emotka
30 sty 22:18
Eta:
30 sty 22:18
Aga1: Na jutro te zadanka?
30 sty 22:20
Też chcę inny nick!: No tak sobie powtarzam... dziś mój mózg chyba już nie działa. A muszę się nauczyć do przyszłej środy, więc... dam radę !
30 sty 22:21
Aga1: Na pewno .
30 sty 22:23
Też chcę inny nick!: Ktoś sobie wymyślił maturę rozszerzoną na lekcjach pisać... Tylko problem w tym, że moja wiedza z gimnazjum nt stereometrii dotyczy tylko sześcianu. Nie wiem, dlaczego ktoś zakłada, że "to było i mamy umieć"...
30 sty 22:24
Godzio: Mogę tylko powiedzieć powodzenia Ja mam ferie 2 tygodnie
30 sty 22:36
Też chcę inny nick!: A jak jak będę mieć ferie, to niektórzy... no cóż.emotka A w ogóle, to moje ferie zaczynają się zaraz po tej maturze, w przyszły tyg, w środę, więc przeżyję !
30 sty 22:38
Eta: Hej Godzio emotka Jaką masz średnią ? ( maxa? emotka
30 sty 22:40
elpe: róbcie róbcie tą stereometrie to i mi sie przyda mam podobny dylemat emotka
30 sty 22:44
Godzio: Eta dzisiaj wyniki z analizy i algebry ... porażka Ogólnie mam tak: Psychologia: 4,5 Filozofia: 4 Logika: 3 Analiza: 4,5 (jutro bede oglądać prace z egz, − 18,5 / 24 −− brakuje mi 0,5 pkt do 5 bo z ćwiczeń miałem 5 więc zobaczymy) Algebra: 4,5 (tu mogę się pochwalić, napisałem egzamin najlepiej na kierunku, uff udało się )
30 sty 23:05
Kasia: gratuluję takich wyników, oby tak dalej! emotka
30 sty 23:07
Godzio: No i programowanie: 4 (dzięki Trivialowi ! emotka )
30 sty 23:08
Godzio: Dziękiemotka
30 sty 23:09
Też chcę inny nick!: O, gratki Godzio Jej, w koło sami mądrzy ludzie
30 sty 23:10
Eta: No pięknie! Gratulacje i tak trzymaj emotka ( echch ta logika !
30 sty 23:10
elpe: a na jakiej to uczelni, odbywa się to wszystko?
30 sty 23:11
Eta: Takich będziemy mieć przyszłych matematyków
30 sty 23:13
Godzio: Logika jest najgorsza, dzisiaj byłem (po egzaminie) na weryfikacji oceny i odpytka była, ale odpowiedziałem na wszystko więc jest ok emotka No ale trudno
30 sty 23:13
Godzio: PWr
30 sty 23:14
Eta: Ja najbardziej lubiłam analizę emotka
30 sty 23:16
Godzio: Ja też emotka
30 sty 23:20
Też chcę inny nick!: Okej. To ja utknęłam przy pierwszym, gdzie Z JAKIEGOŚ NIEWYJAŚNIONEGO powodu wychodzi mi źle. Pomocy?
Pb πrl l 16 

=

=

=

Pp πr2 r r 
{H2+r2=162
 H 4 4 
{tgα=

=

=> H=

r
 r 3 3 
.... tu sobie dodaję/ mnożę etc. r2=92,16 r=9,6
 Pb 16 5 
Czyli powrót do wcześniejszego....

=

=

 Pp 9,6 3 
Co NIE ZGADZA się z odpowiedziami...
31 sty 13:49
Aga1: Popraw tylko obliczenia 25r2=162*9
 Pb 20 
Odp.

=

 Pp 3 
31 sty 13:55
Też chcę inny nick!: No ale.... 25r2= 256*9 25r2=2304 / :25 r2=92,16 r=92,16=9,6 żeby już tak łopatologicznie... obawiam się, że nie rozumiememotka
31 sty 13:58
Aga1: Masz dobrze, ja wzięłam 16 zamiast 162
31 sty 14:04
Godzio:
 33 
Wynik to

?
 8 
31 sty 14:06
Też chcę inny nick!: Właśnie! Wydawałoby się, że jest ok, ale po wyliczeniu wszystkiego... http://www.lo.olecko.pl/matematyka/pdf/stereometria.pdf Tu są odpowiedzi. Widzisz, po przeliczeniu obu pól, stosunek wyjdzie inny. Tak jakbym ja zamieniła H i r. Rozumiesz może, co tu się podziało?
31 sty 14:07
Też chcę inny nick!:
5 

4 
Póki co, jestem najbliżej wyniku
31 sty 14:07
Godzio: Nie wychodzi mi tak jak im W każdym razie w dodawaniu się pomyliłem
31 sty 14:09
Godzio:
 8 
Mi już

wyszło
 3 
31 sty 14:10
Też chcę inny nick!: Moja odp ≈1,7 Godzia odp≈ 2,7 Prawidłowa =1,25 ;>
31 sty 14:11
Godzio: 162 = (4x)2 + (3x)2 = 25x2 16 = 5x
 16 
x =

 5 
 48 
r =

 5 
Pb πrl l 16 * 5 5 

=

=

=

=

Pp πr2 r 48 4 
Dla mnie pole boczne = πr2 + πrl
31 sty 14:13
Też chcę inny nick!: Ok, już wiem !
 4 
Jest dobrze, po prostu przepisałam

i liczyłam stąd....
 3 
 3 
a w tamtym pdfie tg=

co fakt faktem zamienia H z r. I zagadka rozwiązana.
 4 
31 sty 14:14
Aga!.: JUŻ WIDZĘ
 3 4 
tgα=

, a nie jak napisałaś

 4 3 
31 sty 14:14
Też chcę inny nick!: No po prostu, to jest dla mnie całkiem naturalne... I fakt faktem dla mnie pole boczne to chyba powinno być całe pole powierzchni bocznej..., ale nie będę się sprzeczać. Wychodzi. Dziękuję !
31 sty 14:16
Aga1: Pole boczne = pole powierzchni bocznej, a nie pole powierzchni. Pole powierzchni= pole powierzchni całkowitej.
31 sty 14:19
Też chcę inny nick!: Zad. 2 i Zad.3 − zrobione. Chyba nie muszę przedstawiać? To do zrobienia na potem− tj. ma za jakieś 2h? Zadanie 4 ( 6 pkt. ) Asia chce rozlać 8 l soku malinowego do słoiczków w kształcie graniastosłupa prawidłowego sześciokątnego, których wysokość jest równa dłuższej przekątnej podstawy. Wykonaj odpowiednie obliczenia i odpowiedz, czy wystarczy jej 26 słoiczków, jeśli wysokość każdego z nich jest równa 0,8 dm? Zadanie 5 ( 5 pkt. ) Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego ma długość 6 cm. Pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa jest równe 108 cm2. Wyznacz miarę kąta nachylenia ściany bocznej do płaszczyzny podstawy. Sporządź rysunek ostrosłupa i zaznacz szukany kąt. Zadanie 6 ( 6 pkt. ) Dach pewnej budowli ma kształt ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego. Krawędź boczna tego ostrosłupa ma długość b, a miara kąta nachylenia tej krawędzi do płaszczyzny podstawy wynosi α . Wyznacz objętość tego ostrosłupa i tangens kąta dwuściennego między ścianą boczną a płaszczyzną podstawy. Zadanie 7 ( 4 pkt. ) Agnieszka, planując wycieczkę za miasto, postanowiła kupić termos. W sklepie były dwa rodzaje termosów: białe i czerwone. Biały termos miał średnicę dwa razy większą niż czerwony, ale za to był dwa razy niższy. a) Który z termosów ma większą pojemność? Odpowiedź uzasadnij. b) Pojemność czerwonego termosu jest równa 0,75 litra. Jaka jest pojemność białego termosu
31 sty 14:21
Basiek : Pytanie do zad. 6−tego. Jak wygląda/ jaki to kąt "dwuścienny między ścianą boczną a płaszczyzną podstawy"? Wystarczy, że ktoś mnie powiadomi, co wyznacza ten kąt emotka
31 sty 17:47
Aga1: Kąt między wysokością ściany bocznej a wysokością trójkąta równobocznego ( bo sześciokąt foremny można podzielić na trójkąty równoboczne.)
31 sty 17:56
Basiek : Dziękuję ogromnie <kwiaty> Czyli wszystkie zad. z poziomu podstawowego skończone emotka
31 sty 18:02
Basiek : W ogóle, jest jakiś przepis na to wyznaczanie właściwych kątów w stereometrii? Bo właśnie tego nie umiem,a przynajmniej w największym stopniu.
31 sty 18:05
Aga1: Zaznaczenie prawidłowo kąta to podstawa.
31 sty 21:51
Basiek : Właśnie wiem, a ja ich za nic zaznaczyć nie mogęemotka Nie umiem,
31 sty 21:57
Aga1: Podaj konkretne zadanie.
31 sty 21:59
krystek: rysunekten czerwony to kat między ściana boczna a pł podst.
31 sty 22:04
Basiek : Dla przykładu: (Ale prostszych też nie umiem ): 1) Płaszczyzna przekroju nachylona jest do płaszczyzny podstawy 2) Przekątna przekroju osiowego walca ma długość d i jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem α . 3) sinus kąta nachylenia przekroju prostopadłościanu wyznaczonego przez te przekątne do podstawy tego prostopadłościanu No jak po chińsku dla mnie.
31 sty 22:05
Basiek : Czyli jeśli mam coś ze ścianą boczną, to najprawdopodobniej szukam jej wysokości i to jeszcze na środku, tak? A potem od tego mam rysować jakąś prostą na podstawie i liczyć, że to będzie to?
31 sty 22:06
krystek: a zielony to kąt nachylenia krawędzi bocznej do płaszczyzny podstawy (bazgroły zbędne)
31 sty 22:07
Basiek : Płaszczyznę ściany bocznej zawsze wyznacza jej wysokość?
31 sty 22:09
Aga1: rysunek2)Przekrój osiowy walca jest prostokątem o wymiarach h na 2r. Przekątna przekroju, to przekątna prostokąta
31 sty 22:10
krystek: mamy kąty dwuścienne ,między dwoma ścianami i mierzymy kątem liniowym ,tak jak napisałaś o 22;06(prostopadle do ich wspólnej krawędzi) .
31 sty 22:12
krystek: w zad 1 napisz czego dotyczy ta pł przekroju to narysuje Tobie!
31 sty 22:16
Aga1: 1) i 3) wyrwane z kontekstu. Jeśli w ostrosłupie masz powiedziane , że krawędź boczna jest nachylona do płaszczyzny podstawy pod kątem α. to rysujesz trójkąt prostokątny zaczynając od spodka wysokości do wierzchołka, potem schodzisz w dół po krawędzi i dochodzisz do spodka . W utworzonym trójkącie ZAWSZE między wysokością ostrosłupa , a każdym odcinkiem w podstawie jest kąt prosty.
31 sty 22:16
Basiek : Widzę światełko w tunelu! Wcześniej nie wiedziałam, że jest jakaś różnica między dwuściennymi i liniowymi... w ogóle nie wiedziałam, ze jest takie rozróżnienie! Czy hm... jeśli jest to kąt dwuścienny to zawsze jest napisane "kąt dwuścienny między bla bla" , czy jest jakiś haczyk, dzięki któremu powinnam te dwa rodzaje odróżniać?
31 sty 22:17
krystek: rysunek
31 sty 22:19
Basiek : Przykłady: http://www.lo.olecko.pl/matematyka/pdf/stereometria.pdf − poziom rozszerzony 1 mój przykłąd z tego pierwszego zadania 3 przykład z zadania 6−tego z tego linku emotka
31 sty 22:21
Aga1: Kąt dwuścienny to jak sama nazwa wskazuje kąt miedzy dwiema ścianami bocznymi , między ścianą boczną a podstawą( która też jest ścianą)
31 sty 22:22
krystek: Ponieważ nie wytłumaczono t Tobie co to jest kąt dwuścienny −⇒to kąt utworzony przez dwie płaszczyzny o wspólnej krawędzi. Mierzymy go kątem liniowym przecinajac prostopadlą płaszczyzna do ich wspólnej krawędzi . Weź kartke zegnij ja pod pewnym kątem . Następnie weź drugą i jak żyletka przetnij prostopadle do linii zgjęcia, wejdzie ona miedzy nie i to jest kąt liniowy kąta dwuściennego.
31 sty 22:26
Basiek : Prawdę mówiąc temat kątów w figurach przestrzennych w gimnazjum w ogóle nie był poruszany. Wzór na objętość graniastosłupa i ew. ostrosłupa i to wszystko.
31 sty 22:27
krystek: rysunekw zad masz tworzącą do pł podstawy a czerwony to kąt nachylenia tworzącej do pł podstawy!
31 sty 22:30
krystek: to teraz rozumiesz?Basiek z Podlasia?
31 sty 22:33
jarkoski: https://matematykaszkolna.pl/forum/124897.html pomozcie mi z ty mzadaniem !emotka
31 sty 22:33
Basiek : Wybacz, bawiłam się kartkami Tak, dużo, dużo lepiej emotka Jeszcze na pewno będę musiała jakoś te dwuścienne sobie no... dopracować, ale lepiej− o niebo. Dziękuję emotka. Oboje z Agą mi zawsze tyłek ratujecie. Jestem ogromnie wdzięczna. I nie, nie z Podlasia, z Małopolski emotka
31 sty 22:36
Aga1: rysunekZaznaczę Ci kąt dwuścienny między dwiema ścianami bocznymi w ostrosłupie prawidłowym czworokątnym
31 sty 22:37
Basiek : Mhm, tu rozumiem powyżej. Tylko jedno pytanie− on jakby wychodzi z połowy tej krawędzi , tak? Zawsze jakieś charakterystyczne punkty? emotka
31 sty 22:40
krystek: ponieważ zestaw zad był z Olecka stąd ta sugestia . Pozdrawiam ! I do jutra emotka jestem
31 sty 22:40
Basiek : Zestaw wygooglowałam emotka Miał odpowiedzi, opisany poziom... więc robię. Dobranoc Krystek, jeszcze raz dziękuję emotka
31 sty 22:42
Basiek : Zestaw wygooglowałam emotka Miał odpowiedzi, opisany poziom... więc robię. Dobranoc Krystek, jeszcze raz dziękuję emotka
31 sty 22:42
krystek: ramiona tego kąta (niebieskie) sa prostopadłe do krawędzi bocznej(czerwonej ) i wybieramy te które natrafiły na wierzchołki przy podstawie .( mozna by ich kreślić nieskończenie wiele)
31 sty 22:45
Basiek : Jak to nieskończenie wiele ?
31 sty 22:51
Aga1: Dla celów obliczeniowych wystarczy tylko jeden, a te wysokości niebieskie to raczej nie są w połowie czerwonej krawędzi .. Można narysować jeszcze samą ścianę boczną i wysokość poprowadzoną do ramienia tego trójkąta.
31 sty 22:57
Basiek : Okej, dziękuję Ci bardzo Aga, za jakiś czas (tj. jutro lub pojutrze) zaczniemy już robić całą stereometrię, więc będę mogła to wykorzystać w praktyce emotka Mam nadzieję, że będzie dobrze. W razie czego mogę biec do Ciebie po pomoc? emotka
31 sty 23:02
Aga1: Będzie dobrze..
31 sty 23:59
Basiek : Oj, musi być. Szkoda, że stereometria jest taka czasochłonna. Postaram się radzić sobie sama emotka
1 lut 00:01
Basiek : rysunekCzy ktoś może mi powiedzieć, jak nazywa się figura na rysunku? (złożona z dwóch czworościanów foremnych?) emotka
1 lut 19:27
Huckleberry: zdaje sie oktaedr emotka
1 lut 19:43
Aga1: ośmiościan(oktaedr)
1 lut 19:46
krystek: oktaedr to osiem a tutaj mamy sześć −nie znam nazwy od seksty (6) sekstader?
1 lut 19:49
krystek: Ale basiek połaczył dwa czworościany foremne i nie ma nazwy −nie jest pokazany w wielościanach foremnych
1 lut 19:53
Aga1: Nie doczytałam, nie znam nazwy,
1 lut 19:56
Eta: Hej dziewczyny emotka Wytłumaczcie , bo ja nie mam już siły https://matematykaszkolna.pl/forum/124934.html
1 lut 19:57
krystek: ok Eta ,ale jak trudny uczeń to efekt ?
1 lut 20:00
Eta: emotka
1 lut 20:01
krystek: @Eta zobaczymy czy odezwie sie . Pozdrawiamemotka
1 lut 20:15
Eta: hmm .... napisał,że jutro skonfrontuje z korepetytorem
1 lut 20:18
Basiek : Witajcie! Hm, okej Nie było mnie... ale nauczyłam się nowej nazwy − oktaedr. Od razu polubiłam emotka Po skonsultowaniu− pytanie brzmiało dokładnie, dlaczego tej figury powyżej nie można nazwać sześcianem, mimo że ma 6 ścian? emotka
1 lut 20:30
BLAZEJ_505: ja wiem
1 lut 20:31
Basiek : "Wiem, ale nie powiem!" ?
1 lut 20:31
BLAZEJ_505: dlatego że sześcian to figura, która składa się z kwadratów
1 lut 20:32
1 lut 20:34
Basiek : Z ośmiościanem się już poznałam ;> Ale dziękuję. "wielościan foremny o sześciu ścianach w kształcie identycznych kwadratów. Posiada dwanaście krawędzi, osiem wierzchołków i 4 przekątne. " Czyli odpowiedź jest taka, że powyższa figura zwyczajnie nie spełnia żadnego kryterium za wyjątkiem ilości ścian?
1 lut 20:36
Eta: Jaki z tego wniosek ?
1 lut 20:42
Basiek : Nie jest to sześcian, a moim zdaniem... sześciościan foremny? I ten drugi wniosek: lubię dziwne nazwy (?)
1 lut 20:44
Basiek : Witajcie emotka Mam kolejne pytanie: czy przekątną oktaedru wyznaczają wierzchołki dwóch czworościanów foremnych, z których jest jakby złożona (chodzi mi o te dwa leżące naprzeciw siebie...)? No, mam nadzieję, ze mnie rozumiecie.
4 lut 16:23
Godzio: Tak, ale takie rzeczy masz w googlach To jest ośmiościan foremny emotka
4 lut 16:25
Basiek : Wiem, że to jest ośmiościan foremny, ale wolę nazwę "oktaedr" Poza tym wygooglowanie, że d=a2 jest banalne, wygooglowanie jak to obliczyć− też. Ale żeby znaleźć co ją wyznacza, to już nie do końca emotka
4 lut 16:34
Godzio: Jak to nie wiadomo co oznacza ? To chyba logiczne, tam jest tylko jedna główna przekątna emotka
4 lut 16:57
Basiek : Jeśli coś wiem, to o to nie pytam. Jeśli więc zapytałam to... * Ile płaszczyzn symetrii można poprowadzić przez każdy wierzchołek czworościanu foremnego (i dlaczego 3?) emotka Ja, ignorantka, widzę 1... i niestety tylko 1.
4 lut 18:47
Basiek : Dobra, inaczej. W googlach nie znalazłam, nie oczekuję, że ktoś mi to narysuje, ale... Czy to o to chodzi: tak? nie? http://i42.tinypic.com/oh8y7a.jpg Dziękuję
4 lut 18:57
Basiek : Tak? Nie? Nie? Tak? Ekhem...
4 lut 19:17
Basiek : up ?emotka
4 lut 20:31
Basiek : Podstawą graniastosłupa pochyłego jest prostokąt. Każdy kąt, który tworzy krawędź boczna z krawędziami podstawy ma miarę 60 st. Wyznacz kąt między krawędzią boczną, a płaszczyzną podstawy. No i nie umiem... nic, a nic. Mogłabym chociaż jakąś podpowiedź? (wiem, że nikt nie lubi stereometrii)
4 lut 23:55
Eta: rysunek Mam nadzieję,że coś tu rozszyfrujeszemotka
5 lut 01:08
Basiek : Ekhem. Dzięęęękuję emotka Eta Chyba będę rozszyfrowywać, jak już będzie jasno Ale wygląda... przejrzyście. A już na pewno pomysłowo!
5 lut 01:12
Eta: emotka
5 lut 01:17