matematykaszkolna.pl
Małe co nieco z trygonometrii. Basiek: Małe co nieco z trygonometrii. To tak, żeby nie śmiecić. emotka
25 sty 19:20
krystek: Basiek jestem ,ale wolno otwiera sie strona.
25 sty 19:27
Basiek: czyli tak
 3 
a) sinx=

 2 
 2 
b) sinx=

 2 
 3 
c) sinx= −

 2 
 1 
d) cosx=

 2 
 3 
e) cosx=

 2 
 1 
f) cosx= −

 2 
g) sinx= 0 h) cosx=−1
25 sty 19:28
Basiek: Moje wyspane ja sentencjonalnie mówi "Spokojnie, nie ma się gdzie spieszyć" emotka Jakby nie patrzeć, mam się tego nauczyć do matury, a nie na jutro emotka
25 sty 19:33
krystek: sinx=sin60 ćwiartka I i II tam sin jest dodatni sinx=sin60 LUB sinx=sin(180−60) x=60+k*360 LUB x=120+k8360 anal b) tylko x=45+k*360 lub x=180−45 + k*360 Basiu podawać w radianach czy szybko przeliczysz?
25 sty 19:33
Basiek: Zamienianie na radiany to już nie jest problem, spokojnie.
25 sty 19:35
krystek: Nic nie masz się uczyś na pamięć.
 3 
sinx=−

 2 
sinx=−sin60 ćwiartka III i IV sinx=sin(180+60) lub sinx=sin(360−60)
25 sty 19:37
krystek: cosx=U{1}[2} cosx=cos60 a dodatni jest w I i IV ćwiartce cosx=cos60 LUB cosx=cos(360−60) x=60+k*360 lub x=300+k*360 I w tym miejscu musze Tobie wyjaśnić ,że może być x=−60+k*360(jest parzysta )Popatrz na wykres cosinusa. jak nie rozumiesz pytaj.
25 sty 19:42
Basiek: Z tą parzystością rozumiem emotka mimo wszystko drugą serię biorę tak samo, lub też korzystam z parzystości i dodaję minus? emotka
25 sty 19:46
krystek:
 3 
cosx=

}
 2 
cosx=cos30 ćwiartka I i IV cosx=cos30 LUB cosx=(cos360−30) x=30+k*360 LUB x=330+k*360 (inaczej x=−30+k*360− jak za k wstawisz 1 to otrzymasz to samo)
 1 
cosx=−

 2 
cosx=−cos60 ćwiartka II i III cosx=cos(180−60) lub cosx=cos(180+60) x=120+k*360 lub x=240+k*360
25 sty 19:50
krystek: Basiu, cos60 = cos(−60) cos(−30)=cos30 itd Mam pytanie czy umiesz szybko określać znak funkcji w poszczególnych ćwiartkach −nie uczyąc sie na pamięc?
25 sty 19:54
Basiek: Oczywiście. Znam wierszyk emotka "W pierwszej wszystkie są dodatnie, w drugiej tylko sinus, w trzeciej tanges i cotanges, a w czwartej cosinus!"
25 sty 19:56
krystek: a bez wierszyka?
25 sty 19:59
Basiek: Podejrzewam, że musiałabym sobie uświadomić, jak wygląda dana funkcja i czy leży nad, czy pod osią OX. Mimo wszystko wolę wierszyk, bo mam pewne (ogromne) zdolności w myleniu f. cos z sin. emotka
25 sty 20:00
krystek: sinx=0
 y 
sinx=

 r 
sinx=sin 0st lub sinx=(sin180−0st) i mamy x=0+k*360 lub x=180+k*360 ____________________ i mamy jedna odp x=0+k*360⇒x=k*360
25 sty 20:04
Basiek:
 y 
A możesz mi powiedzieć, co dało CI rozpisanie z def. sinx=

? znaczy, stąd można
 r 
wywnioskować, że y=0 ?
25 sty 20:06
krystek: rysunek musisz znać def funkcji tryg dowolnego kąta Narysuję Tobie! I teraz
 y 
sinα=

 r 
 x 
cosα=

 r 
 y 
tgα=

 x 
ctg=U[x}{y}
25 sty 20:10
kylo1303: a czy wzory redukcyjne sa w tablicach na maturze? Ja wierszyk mam daleko w powazaniu, wole sobie wyobrazic uklad wspolrzednych i "wyprowadzic" odpowiednie znaki przy funkcjach. W takim wierszyku latwo sie pomylic xD
25 sty 20:10
Basiek: Nie ma, masz wykresy i tabelkę z niektórymi wartościami. Jestem przywiązana do tego wierszyka! Po prawdzie to jest jedyny wiersz, który znam i bardzo go lubię! Nie wolno obrażać.
25 sty 20:13
krystek:
 y 
odnośnie zera sinα=0 a sinα=

promień wodzący nie może być zerem więc y=0 czyli ramie
 r 
wodzące kąta pokrywa sie z osia OX, bo tam y=0. stąd kąt 0 stopni lub 180 lub 360itd i mówimy dla α =k*180 (kπ)
25 sty 20:18
krystek:
 x 
cosα=0 wiemy ,że cosα=

i analog r nie może byc zerem i xmusi być zerem .ramie wodzące
 r 
kata pokrywa sie z osia OY czyli kąt 90 lub 270 stopni Czyli dla α=90+k*180
25 sty 20:21
Basiek: Brzmi mądrze, logicznie i prawdziwie.
25 sty 20:22
krystek: cosx=−1 cosx=−cos0 ujemny w II i III ćwiartce cosx=cos(180−0) LUB cosx=cos(180+0) x=180+k*360 I tu widać ,że w swoim okresie cosinus tylko raz przyjmuje wartość równą −1!
25 sty 20:26
Basiek: Hm, a skąd cosx=−cos0 ? dlaczego nie cosx=−cos180 jak wynikałoby z wykresu?
25 sty 20:30
krystek: aby wyjaśnić ,że cosx=1
 x 
cosα=

aby było 1 to x=r ,czyli promień wodzący leży w dodatnie stronie osi OX i mamy
 r 
kąt 0 stopni narysuj sobie cosα=−1 to x=−r czyli leży promień wodzący po" drugiej stronie" i mamy kat 180
25 sty 20:31
Basiek: Łapię emotka Okej. Sądzę, że już dłużej nie będę Cię męczyć, genialnie to wytłumaczyłeś, w sumie trzeci rok tego pojąć nie mogłam. Przepraszam, że zajęłam Ci tyle czasu, mam nadzieję, że jednak nie był to czas stracony. Ogromne podziękowania, Krystek emotka emotka
25 sty 20:36
kylo1303: Tak pomijajac to, gdyby jakims sposobem Ci sie zapomnialo, zawsze mozesz odczytywac z wykresow.
25 sty 20:38
krystek: Obecnie tryg uczy sie bez zrozumienia!
25 sty 20:38
krystek: Powodzenia!
25 sty 20:40
Basiek: Kylo moje odczytywanie tego z wykresów kończy się każdorazowo złym odczytaniem drugiej serii. (Też nie wiem, jak ja to robię) emotka Jeszcze raz dziękuję Krystek
25 sty 20:44
DZIADZIA: kłaniam sięemotka
25 sty 20:52
Basiek: Hej emotka Maltretujemy dalej ciągi?
25 sty 20:53
DZIADZIA: wiadomixemotka
25 sty 20:54
DZIADZIA: pamietasz to −652=a1*−6516 to mi wyszło ze a1=12 a prawidłowa odp to a1=8
25 sty 20:56
DZIADZIA: nie nie 45516o tak mi wyszło
25 sty 20:58
Basiek: Bo ktoś tu chyba nie umie liczyć emotka
−65 −65 

=a1 *

/emotka−65)
2 16 
1 1 

=a1*

/*16
2 16 
a1=8
25 sty 21:00
DZIADZIA: ach tam lecimy dalejemotka Którym wyrazem ciągu o wz an=(−1)n+1*2n+7n+2 jest liczba −2,3
25 sty 21:10
DZIADZIA: poctawiam wszedzie z n −2,3 i wychodzi mi jakaś masakra
25 sty 21:11
Basiek: Nie do końca ogarniam zapis, mógłbyś zapisać to za pomocą dużego U {coś}{coś}
25 sty 21:13
Uczen pani Białek: Co ja pacze. Ps; z trygonometrii wynioslem tylko ten wierszyk
25 sty 21:16
DZIADZIA:
 2n+7 
an=(−1)n+1*

 n+2 
25 sty 21:16
Basiek: Paczysz na mądrze rzeczy! A z tym wierszykiem mam podobnie, to zdecydowanie mój ulubiony.
25 sty 21:17
Basiek: No wreszcie ładny zapis <3 Teraz jeszcze pytanie, czy to jest zadanie, gdzie n=−2,3 , czy to są 2 liczby i trzeba je zbadać? emotka
25 sty 21:18
DZIADZIA: tresc: Którym wyrazem ciągu o wzorze ogólnym an=....... jest liczba −2,3? tak jest to zapisane
25 sty 21:20
DZIADZIA: odpowiedzi A 7 B 8 C 10 D 12
25 sty 21:21
Basiek: Świetnie, zaraz zrobimy n≥1
 2n+7 
an= (−1)n *(−1)*

/:(−1)
 n+2 
 2n+7 
2,3= (−1)n*

 n+2 
 2n+4+3 
2,3= (−1)n*

 n+2 
 3 
2,3=(−1)n+2+

 n+2 
 3 
0,3−

= (−1)n
 n+2 
0,3n+0,6−3 

= (−1)n
n+2 
0,3n−2,4 

=(−1)n
n+2 
 1−0,8n 
0,3

=(−1)n
 n+2 
I teraz to ja już nie wiem.... wyszłabym z takim założeniem, że (−1)n = 1 lub −1 No i bym zwyczajnie postawiła to...
25 sty 21:29
DZIADZIA: no i masz wydawnictwo szkolne Omega zadania maaturalne jak takiego typu będą w maju to ja dziękuję
25 sty 21:31
Basiek: Pomijając to, ze mi nie wyszło... Mogłeś wcześniej powiedzieć, że masz do tego odpowiedzi... zwyczajnie PODSTAWIASZ pod n....
25 sty 21:32
DZIADZIA: odpowiedz mam że B 8 emotka
25 sty 21:34
Basiek: Nawet nie musisz wszystkiego podstawiać... normalnie mam ochotę CIę udusić Patrz: po lewej masz mieć −2,3 (ujemne) po prawej masz ułamek, który po podstawieniu liczby dodatniej daje Ci DODATNIĄ oraz masz −1 podniesione do potęgi . Iloczyn po prawej masz mieć ujemny (lewa= prawej) i będzie ujemny tylko i wyłącznie wtedy, gdy (−1)n= −1 a to będzie równe −1 wtedy i tylko wtedy, kiedy n będzie nieparzysta. Jedyna taka odp. to A= 7.
25 sty 21:35
DZIADZIA: kurde to są zadania za 1p!
25 sty 21:36
Basiek: Ech, wróć Tam masz (−1)n+1 czyli n+1 ma być nieparzyste => n ma być parzyste, czyli A Ci odpada. (źle popatrzyłam na wyjściowe równanie) No i zwyczajnie podstawiasz sobie..., co w tym trudnego? dla b=8
 2*8+7 
an= (−1)9*

 8+2 
Czego tu nie wiesz?
25 sty 21:37
Vizer: Mam pytanie nie dotyczące tutejszej dyskusji, a mianowicie jak to się dzieje, że gdy Basiek zakłada nowy temat to liczba postów przekracza normalną ilość
25 sty 21:39
DZIADZIA: taka odp jes ze to 7 ale w rozwiazaniach na koncu tej zasranej książki piszą że to B 8 może się im pokręciło?
25 sty 21:41
krystek: Poniewaz jest konkretna i nie zniechęca się ! Stara sie wszystko zrozumieć lub innym wytłumaczyć!
25 sty 21:41
DZIADZIA: bo BASIEK i ja jesteśmy tu wymiataczamiemotkaczaisz?
25 sty 21:42
Basiek: Vizer też nie wiem, naprawdę! Jestem niewinna. emotka?
25 sty 21:42
Vizer: Nie wątpiłem w Wasze zdolności choćby przez chwilę, matma to czysta przyjemność.
25 sty 21:44
Basiek: Dziadzia poprawiłam się, tracę kontakt z rzeczywistością po próbie przekształcenia tego czegoś. Przepraszam. Będę uważniejsza, co? Teraz po poprawce, rozumiesz? emotka
25 sty 21:44
DZIADZIA: moze założę coś nowego bo widzisz co tu się dziejeemotka
25 sty 21:47
Basiek: Vizer może moje zdolności interpersonalne są nakierowane na zostanie spamerem roku bez chęci spamowania? Do żadnych innych zdolności się nie przyznaję
25 sty 21:47
DZIADZIA: a VIZER proszę cię moje zdolności są na poziomie raczkowania...
25 sty 21:48
DZIADZIA: pierwsze skrzypce należą do kochanej BASIEK Bóg jej w dzieciach....emotka
25 sty 21:50
Basiek: Jak będę zakładać przedszkole... dam Wam znać. Teraz ciągi. emotka
25 sty 21:54
Vizer: Widzę, że pracujecie sobie tu w miłej i owocnej w pomysły matematyczne atmosferze, przepraszam więc za offtop, pracujcie sobie dalej, ja idę dalej przygotowywać się do sesji.
25 sty 21:57
Basiek: Offtopy to moja specjalność. Miłej nauki emotka
25 sty 22:00
DZIADZIA: takie coś 8q6 * q6=2 to pierwsz q w mianowniku jest do q2
25 sty 22:00
Basiek:
q? 

*q6=2
q2 
?
25 sty 22:03
DZIADZIA:
8 

*q6
q2 
25 sty 22:04
ZKS: Przepraszam że przeszkadzam ale Basiek może chcesz jakieś zadanko?
25 sty 22:09
Basiek:
 q6 
to masz coś takiego 8

=2 (wykładniki się odejmują czyli 6−2=4)
 q2 
8q4=2 / :8
 1 
q4=

 4 
 1 
q4=(

)2 / pierwiastkuję
 2 
 1 
q2=

=>
 2 
 2 2 
q=

lub q=−

 2 2 
25 sty 22:10
Basiek: ZKS Uwielbiam Cię, naprawdę, ale nie teraz. Od jakichś 2h powinnam robić angielski, nie mówiąc już o przeczytaniu lektury... znów czeka mnie bezsenna noc
25 sty 22:11
ZKS: Okej. To rób rób ten angielski. emotka
25 sty 22:12
Basiek: Pierwszym krokiem jest− wypić kolejną kawę, drugim znaleźć angielski, a trzecim otworzyć. Ale wiesz co? Mam jutro 2 niemieckie, to możesz mi jakieś jedno zadanko wrzucić, to może coś tam wymyślę emotka
25 sty 22:13
ZKS: Rozwiązać układ równań. emotka x2 + y2 + 2xy = 82x + y = 4
25 sty 22:20
Basiek: Za ruski rok na to wpadnę. Z pewnością. @Dziadzia− jak idą zadania?
25 sty 22:24
ZKS: Nie przesadzaj zrobisz to na pewno raz dwa.
25 sty 22:32
DZIADZIA: idą jak krew z nosa ciąg geometryczny a3=8 a7=2 a12=?
25 sty 22:40
Basiek: {(x+y)2= 128 {x+y=4 {x+y=32 {x+y+2xy=16 32+2xy=16 => 2xy= 16−32 i tu sobie doooliczę, o ile jest ok. Btw. czemu w wolframie nie da się wrzucić układów równań? (a może się da?)
25 sty 22:41
DZIADZIA:
 2 
wyliczyłem już ,a raczej Ty wyliczyłaś q=

a1=16 tak ja wyliczyłem
 2 
25 sty 22:44
ZKS: Da się tylko trzeba wiedzieć jak i nie powiem.
25 sty 22:44
DZIADZIA: o słonko mnie o to nie pytajemotka
25 sty 22:45
Basiek: https://matematykaszkolna.pl/strona/279.html @Dziadzia− wzór nr 2. Licz emotka Ciągi to samo podstawianie do wzorów, a jak CI nie wychodzą obliczenia, to wrzuca się to do : http://www.wolframalpha.com/ który policzy za Ciebie. Moja moc obliczeniowa jest mniejsza niż moc obliczeniowa kosiarki. ZKS A ja się dowiem sama. Kiedyś A do tego momentu jest chociaż ok? Bo potem to wychodzą takie wiesz, trudne obliczenia z kreską ułamkową znaczy "trudne" dla leniwych
25 sty 22:50
ZKS: Tak chyba powinno być wiesz nawet tego zadania jeszcze nie robiłem. emotka {(x + y)2 + 22xy * x2 + y2 = 128 {x + y + 2xy = 16
25 sty 22:53
Basiek: Boże, co by to było, gdybym dobrze zastosowała wzory skróconego mnożenia... chyba dzień końca świata. W googlowaniu jestem lepsza. Trzeba po prostu wpisać "and"
25 sty 22:55
ZKS: Kurde dowiedziała się.
25 sty 23:01
DZIADZIA: kurde ile to jest 211
25 sty 23:01
Basiek: to jest 211/2 emotka ZKS Wiesz, ja zazwyczaj wiem o wszystkim. Chyba, ze dotyczy to matematyki, to już niekoniecznie Ale ukrywanie czegoś przede mną jest błędem, bo wymaga dużo wysiłku, a ja przecież i tak się dowiem... swoją drogą, zdradzisz mi kiedyś, skąd bierzesz te wszystkie sadystyczne zadania? emotka
25 sty 23:06
DZIADZIA: dobra nie było pytania emotka
25 sty 23:07
ZKS: To kiedyś Bogdan je wrzucił i jest tego więcej. emotka Może będę mieć 3 tygodnie wolnego jak dobrze pójdzie.
25 sty 23:12
Basiek: A ja ponad 4 miesiące... ale to dopiero od czerwca. I tak Ci zazdroszczę Podziel się tygodniem, co?
25 sty 23:18
ZKS: Hmm zastanowię się nad tym. Ale jeszcze nie wiadomo może będę mieć 2 tygodnie lub tylko tydzień. emotka A Ty ferii nie masz? emotka
25 sty 23:21
Basiek: Nie denerwuj mnie... pół ferii to będzie sprzątanie szkoły po studniówce. W ogóle, zapowiada się nauka. (straszna rzecz) emotka No i... sam rozumiesz. Ferie dopiero od 13−tego
25 sty 23:22
ZKS: U mnie to już mają teraz ferie w szkołach na mazowszu. emotka To jeszcze długą droga do tych ferii masz. emotka I z czego w końcu piszesz maturę?
25 sty 23:25
Basiek: Ekhem... właśnie do piątku mam oddać ostateczną, poprawioną deklarację. Mam problem.
25 sty 23:26
DZIADZIA: ej tu się liczy zadania!
25 sty 23:27
Basiek: Zacznijmy od tego, że cały post jest mój emotka więc... nie mów mi, proszę, co się tu robi. Rób sobie zadanka, rób. Przecież nie będę się gapić w czysty ekran i odświeżać co minutę, zeby sprawdzić, czy nie napisałeś jakiegoś zadania. Przemyśl to i rób dalej ciągi!
25 sty 23:29
DZIADZIA:
25 sty 23:32
DZIADZIA: muszę zakonczyć na dziś jutro jesteś?
25 sty 23:33
ZKS: To jeszcze nie podjęłaś ostatecznej decyzji? emotka
25 sty 23:33
Basiek: Jutro nie, pojutrze owszem. ZKS jestem w rozsypce, bo NIE umiem, nie jestem przygotowana, wiem, że nie dostanę się z takimi wynikami tam, gdzie chcę, a nigdzie indziej nie chcę... skomplikowane, prawda?
25 sty 23:35
DZIADZIA: pa BASIEK emotka to dla Ciebie
25 sty 23:35
Basiek: A dzięki emotka Dobranoc
25 sty 23:38
ZKS: No nie za bardzo bo jeżeli naprawdę się przyłożysz do nauki to i Oxford Cię przyjmie więc uwierz tylko w siebie.
25 sty 23:38
Basiek: Ale kiedy ja muszę zdawać 2 przedmioty, z których jestem słaba zwyczajnie. Ale co? Idziemy na żywioł i wpisujemy ang i matmę , nic więcej i liczymy na szczęście?
25 sty 23:42
ZKS: A z czego jesteś lepsza z niemieckiego czy angielskiego? emotka Bo o matematykę to się nie bój jeżeli przerabiasz dużo zadań. emotka
25 sty 23:46
Basiek: Nie przerabiam. Ja już nic nie robię. Ujmę to tak− niemieckiego uczę się na poziomie rozsz., "żenibyże" , a w ogóle to od 4 klasy podstawówki. Angielskiego z kolei uczę się na poziomie podstawowym od LO. emotka Z tym, że niem. uczyłam się w 1 klasie LO jeszcze, a ang. nie uczyłam się nigdy, bo jakoś nie było potrzeby. Za 3 miesiące zdaję rozsz. maturę z ang. (hura!)
25 sty 23:49
ZKS: Ja też tak miałem że angielski miałem tylko w liceum a tak to cały czas niemiecki. emotka A to aż tak dużo punktów Ci daje język obcy na kierunku?
25 sty 23:52
Basiek: Tak. Liczą się 2 przedmioty. Każdy % na rozszerzeniu to 1pkt. , podstawa przeliczana jest jako 0,6.
25 sty 23:53
ZKS:
 1 
U mnie był język rozszerzony liczony jako

to rzeczywiście trochę punktów można zdobyć
 4 
za język u Ciebie.
25 sty 23:56
Basiek: POŁOWĘ. Normalnie... czuję się z tym moim niezdecydowaniem fatalnie. Ale wiesz, za rok też będzie rekrutacja
25 sty 23:58
ZKS: To musisz w końcu podjąć decyzję i już będzie po kłopocie.
26 sty 00:01
Basiek: Oj, wiem, do piątku będę musiała. A kłopot, uwierz mi, pozostanie. Może zdecyduj za mnie? Nie lubię podejmować decyzji.
26 sty 00:08
ZKS: Masz już 18 latek więc sama teraz możesz zadecydować. Ja bym polecał na pewno matematykę rozszerzoną. emotka
26 sty 00:22
Tragos: powiem tak, ja dzisiaj żałuję, że nie zdecydowałem się rok temu pisać rozszerzonego anglika, też się obawiałem, że nie zdążę, ale na pewno dałoby radę; zresztą wystarczyłoby mi z 30% z rozszerzenia z anglika, a dzisiaj byłbym na wydziale samogłosek na agh, a tak się użeram na pk
26 sty 00:27
Basiek: Tragos pocieszające wieści głosisz. Gdzieś to taki wysoki próg na AGH−u jest? A ten angielski... pewnie, że dałabym radę się nauczyć, ale nie mam motywacji. Najgorsze co jest w życiu. Ale chyba się zdecyduję na ang. i matmę rozsz. Tylko jak zawalę te 2, a żadnego pewna nie jestem, to leżę i kwiczę
26 sty 00:42
Vizer: Dokładnie ja tak samo obawiałem się jak Tragos tego anglika rozszerzonego, ale na szczęście dałem się namówić i napisałem na 34% bez żadnego przygotowania (nie ma to jak trochę szczęścia przy strzelaniuemotka ) i nie żałuję tej decyzji, bo też bym się nie dostał na samogłoski, chodź utrzymanie się tam to inna sprawa, na inną dyskusję
26 sty 00:46
Basiek: Z tym, że ja tu nie mówię o 34%, ja tu nawet nie mówię o 50%, bo min. 60% rozsz. COKOLWIEK mi daje. 34% to też bym optymistycznie strzelała w ciemno.
26 sty 00:50
ZKS: Dasz radę jeżeli będziesz nawet po trochu się uczyć tego angielskiego. emotka Ja idę spać. Dobranoc. emotka
26 sty 00:57
Basiek: Mhm, to od jutra Dobranoc, kolorowych emotka
26 sty 00:59