matematykaszkolna.pl
? kylie: prosze o sprawdzenie takiego przykładu tresc zadania skróc ułamek
3x12   3x2 

=

6x8  22  
10 sty 15:39
kylie: i tu jeszcze jeden przykład
x2−2x+1   2(x2+1) 

=

x−1   x−1  
10 sty 15:44
kylie: zerknie ktos chociaz na to bo zalerzy mi
10 sty 15:53
luk18: w tym pierwszym to nie za bardzo rozumiem co zrobiłeś. a w drugim źle jest. Nie ma takiego wzoru, jaki zastosowałeś/łaś w liczniku a2−2ab+b=(a−b)2 <− takiego trzeba użyć
10 sty 15:55
kylie: czyli jak to powinno byc
10 sty 15:59
luk18:
x2−2x+1 (x−1)2 

=

x−1 x−1 
10 sty 16:01
luk18: I teraz skracasz
10 sty 16:01
kylie: uu to jak sie skróci =x2
10 sty 16:03
kylie:
  3x12  
yhm a ten pierwszy przykład bo tam te znaki nie wyszły

  6x8 
10 sty 16:04
luk18:
 (x−1)(x−1) 
Nie... (x−1)2 można zapisać jako iloczyn (x−1)(x−1) i teraz otrzymujesz

 x−1 
teraz skracasz jeden nawias z mianownikiem i otrzymujesz x−1
10 sty 16:06
kylie: a no dokładnie tak
10 sty 16:07
luk18: jeśli masz coś w potędze to znaczy że tyle razy musisz to wymnożyć przez siebie ile masz w
 3*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x*x 
potędze, jeśli masz x12 czyli masz

(tylko
 6*x*x*x*x*x*x*x*x 
tak oczywiście się tego nie zapisuje, rozpisałem żeby ci to wytłumaczyć) i teraz skracasz tyle x ile się da, jeden x na górze to i jeden na dole, na dodatek da się skrócić 3 i 6
10 sty 16:09
kylie: no da wyjdzie 2
10 sty 16:14
luk18: To napisz w jakiej postaci po skróceniu wygląda ten ułamek
10 sty 16:14
inna:
23  

=yhm
24  
10 sty 16:18
luk18: Nie.. Spróbuj jeszcze raz, w ogóle to w której jesteś klasie?
10 sty 16:27
henio: 12 klasie człowieku ile to mozna skrócic jak sie mi to nadal miesza
10 sty 16:30
henio: zaraz to oblicze
10 sty 16:30
Basiek: <wtrąca się> emotka
10 sty 16:33
henio: no i ile wam wychodzi wole geografie
10 sty 16:42