Prawdopodobieństwo
Kaznodzieja: Rzucamy 4 razy symetryczną monetą. Oblicz prawdopodobieństwo, że:
a) wypadną same reszki;
b) za każdym razem moneta spadnie na tę samą stronę;
c) orzeł wypadnie co najwyżej 3 razy;
d) reszka wypadnie co najmniej 3 razy;
e) orzeł wypadnie co najmniej 2 razy.
Wyszła mi tylko omega, która równa jest 16 ?
Reszty nie mam pojęcia jak zrobić. Proszę o pomoc.
8 sty 11:00
krystek: a) same reszki (r,r,r,r,)
b)same reszki lub same orły(...) lub(....)
c)może raz lub dwa lub trzy razy. Przeciwne to cztery razy I wówczas P(A)=1−P(A')
Zrób sobie "drzewko " dla tego doświadczenia jeżeli nie rozumiesz.
8 sty 11:14
Kaznodzieja: Drzewko to dopiero czarna magia. Nie lepiej to zrobić z zastosowaniem kombinatoryki?
8 sty 13:11
krystek: To rób! Wypisuj mozliwości!
8 sty 13:12
Kaznodzieja: Jakbym wiedział jak to bym to uczynił, ale niestety nie wiem. Dlatego też proszę o pomoc.
8 sty 17:47
Kaznodzieja: a) P(A)=116
b) P(B)=216
c) P(C')=116 czyli P(C)=1−P(C')=1516
d) P(D)=516
e) P(E')=516 czyli P(E)=1116
Czy tak powinno wyjść?
8 sty 22:09
Kaznodzieja: Sprawdzi ktoś?
8 sty 23:25
Gustlik: Kaznodziejo masz dobrze
!
Krystku, błagam, tylko nie krzakoterapia dla takiego prostego zadania
! Zapisałeś się do
Partii Zielonych czy do Greenpeace, czy co
? Nie rób gosciowi wody z mózgu
! To zadanie na
regułę mnożenia
!
|Ω|=2*2*2*2=16
b) (RRRR, OOOO)
c) C' − orzeł wypadnie 4 razy OOOO − 1 możliwość
|C|=15 możliwości
d) RRRO, RROR, RORR, ORRR, RRRR
|D|=5
e) E − orzeł wypadnie co najmniej 2 razy
E' − orzeł wypadnie co najwyżej 1 raz → patrz D
1000 000 razy szybciej niż krzakiem
9 sty 00:36
rumpek: Szczerze ?
Gustliku to idąc za Twoimi radami, nim zacząłem uczyć się kombinatoryki i
prawdopodobieństwa to zwracałem uwagę na same wzory itp. co za tym idzie − w ogóle nie umiem
narysować drzewka
Mam nadzieję, że takiego zadania nie będzie na maturze rozszerzonej gdzie
trzeba będzie zasadzić drzewko
.
9 sty 00:41
9 sty 02:00
Basiek: Gustlik jesteś prawdziwym anty−zielonym.
9 sty 02:06
Gustlik: Basiek, ja po prostu staram się do każdego zadania dobierać możliwie najprostsze metody.
Gdzie lepsza jest kombinatoryka, stosuję kombinatorykę. Gdzie dobre są drzewka, stosuje
drzewka. Po prostu − jak mam zabić muche − stosuję packę, jak mam zabić słonia − stosuję
armatę. Pozdrawiam.
9 sty 02:18
Basiek: Ja nie krytykuję.
Nie lubię krzaczków. Popieram
9 sty 02:35
Gustlik: Basiek, ja wiem, że nie krytykujesz. Ja też nie lubię krzaczków, tam gdzie zamiast
upraszczać − gmatwają zadanie. Ale są zadania, gdzie ułatwiają i tam krzaczki stosuję. Ale
przy obecnym programie nauczania krzaczki są potrzebne w zasadzie tylko na rozszerzeniu, bo
tylko tam jest prawdopodobieństwo całkowite. Natomiast kombinatoryka jest niezbędna na
podstawach, a jej nie ma. Metodyka nauczania matematyki jest do bani, taka jest prawda.
Pozdrawiam
9 sty 02:45
Kaznodzieja: Kurde, dzieki wielkie. Nie sądziłem że aż taki zdolny jestem xD Nie no żart oczywiście. W
każdym razie nie spodziewałem się poprawnych wyników. Dzięki raz jeszcze.
9 sty 10:45