matematykaszkolna.pl
Liczby zespolone postać trygonometryczna Jaaa: Witam. Potrzebuje pomocy w problemie matematycznym mianowicie : zamiany liczby zespolonej na postać trygonometryczną, ogólnie wiem jak to zrobić tyle że program pisze w C++ i tam nie jest tak łatwo przełożyć zasady matematyczne na informatyczne znalazłem przykład w którym ktoś wykorzystuję własności arctg do wylicznia wartości "fii" (tak mi się wydaje bo nie jestem pewny ) Z=a+bi r=|Z| Pi1=atan(cos(a/r)); Pi2=atan(sin(b/r)); Pi3=atan(Pi1/Pi2); i potem wychodzi im z tego postać trygonometryczna = r(cosPi3 + isinPi3) mimo wielu godzin rozkminy nie dałem rady pojąć tego zapisu proszę o jakieś wskazówki pozdrawiam
25 gru 23:50
Sławek: Poszukaj o wzorze de Moivre'a
26 gru 16:59