matematykaszkolna.pl
Zbiory prosze o pomoc! Ewelina: wyznacz zbiory A,B A sumie B A iloczynowi B A \ B B \ A jezeli a A= { x € N : x≤(2+2) (4-2) } B={x € C : x<5 } b A=(-∞,4> B=(0,6)
20 mar 21:07
tim: Ewelina: A = {x ∈ N : x ≤ (2+2)(4-2) Trzeba pozbyć się nawiasów: (2+2)(4-2) = 8 - 22 +42 - 2 = 6 + 22 ≈ 8,82, więc: x ≤ 8,82, a że x ∈ N, to: A = {0,1,2,3,4,5,6,7,8} B = {x ∈ C : x ≤ 5} B = {..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5} Więc dalej: A, B - rozpisane wyżej A U B - suma oznacza wszystkie możliwe liczby w zbiorach, więc (-, 8> A iloczynowi B - inaczej część wspólna - poradzisz sobie A \ B - co jest w A, ale B nie ma B \ A - co jest w B, ale w A nie występuje b) Powinnaś sobie poradzić. Jakby jakieś problemy to pisz.
21 mar 11:35
Bogdan: Wtrącę się. (2+√2)(4-√2) = 8 - 2√2 +4√2 - 2 = 6 + 2√2 ≈ 8,82, więc: x ≤ 8,82 ten zapis nie jest prawdą, bo x ≤ 6 + 22 Nie można stosować przybliżeń w rozwiązaniach, jeśli w zadaniu nie ma wyraźnego polecenia o podaniu rozwiązania z określoną dokładnością
21 mar 11:43
tim: Dobrze, na przyszłość będę wiedział emotikonka.
21 mar 11:45
Bogdan: Druga uwaga: B={x € C: x < 5}, czyli B = {..., -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4}, nie ma w tym zbiorze liczby 5, bo przedział x < 5 jest prawostronnie otwarty
21 mar 11:55
tim: I od tego Bogdan jesteś emotikonka
21 mar 11:58
Bogdan: to znaczy od czego?
21 mar 11:58
tim: Żeby poprawiać innych. emotikonka
21 mar 12:08
Bogdan: tim, mam duże uznanie i podziw dla Ciebie, ucznia II klasy gimnazjum, jak sam to kiedyś o sobie powiedziałeś, wielu maturzystów może pozazdrościć Ci wiedzy. Mam nadzieję, że z życzliwościa przyjmujesz uwagi dotyczące zamieszczanych tu zadań, bo przecież i Tobie i mnie i wszystkim pomagającym zależy na poprawności zamieszczanych rozwiązań, ale nikt tutaj nie ma przypisanej określonej roli. A przy okazji - który kalkulator wybrałeś, sugerowałem Ci zainteresowanie się kalkulatorem graficznym. Pozdrawiam emotikonka
21 mar 12:24
tim: Aż się zawstydziłem.. emotikonka. Dzięki bardzo. A kalkulator myślę nad graficznym, ale mam problem: kolorowy, czy z naturalnym zapisem ^^. A co do uwag to jasne.. i o to tu chodzi, żeby jak najwięcej się nauczyć, ale przynajmniej pomoc innym [szczególnie dorosłym ] mnie cieszy emotikonka.
21 mar 12:27
tim: Bogdan sprawdź to zadanii z okręgiem, dzieki :
21 mar 12:29
tim: To króry lepszy, jak myślisz? Ten kolorowy, czy z naturalnym zapisem? ^^
21 mar 12:38
Bogdan: Ja mam kolorowy, fajniej się pracuje z takim. A kupiłbyś dzisiaj czarno-biały telewizor, albo komórkę, która nie widzi kolorów? Świat jest kolorowy, matematyka też. Zaraz zajrzę do zadania z okręgiem.
21 mar 12:51
tim: No nie kupiłbym czarno-białego tv, nie wiadomo czy są, no masz racje.
21 mar 12:52
Bogdan: Mój pierwszy telewizor i komórka nie widziały kolorów, nie było to tak dawno
21 mar 13:31