matematykaszkolna.pl
PROCENTY lucas: W pewnej szkole 60% uczniów umie grać w szachy. Wśród uczniów umiejących grać w szachy 30% umie grac w bryżdza, a wśród uczniów nieumiejących grać w szachy tylko 10% umie grać w brydża. Jaka część uczniów potrafiących grać w brydzą umie grać w szachy. Moim sposobem wyszło 22% ale nie wiem czy dobrze. może ktoś policzyc i pokazac jak to zrobił.
22 lis 20:13
lucas: Przyjałem liczbe 100 za licze uczniów i tak: NIE UMIE GRAC W SZACHY 40 − w tym w umie w brydza 4 UMIE GRAC W SZACHY 60 − w tym w brydza 18 18+4=22 można tak czy nie za bardzo?
22 lis 20:20
lucas: sry miało być 18\22?
22 lis 20:22
zosia: 22% uczniów szkoły potrafi grać w brydza pytanie brzmi:Jaka część [P{uczniów potrafiących grać w brydzą umie grać w szachy]]. w brydza i szachy gra 0,3*0,6=0,18=18% uczniów
18% 9 

=

22% 11 
22 lis 20:24
lucas: czyli 1822 czyli około 82%
22 lis 20:24
lucas: czyli 1822 czyli około 82%
22 lis 20:24
zosia: Pytają jaka część, odpowiedzi nie trzeba zamieniać na procenty
22 lis 20:25
lucas: a ten mój sposób jest poprawny ze biore tych z umiejacych grac w szachy to jest 18 i dziele przez wszytskich czyli 22 i wychodzi 82% może tak być czy ten sposób nie przejdzie?
22 lis 20:27
zosia: sposób jest poprawny, ocena zależy od prowadzącego zajęcia
22 lis 20:29
lucas: chodzi o zapis emotka
22 lis 20:29
lucas: dzięki już rozumiem to zadanie czyli biore tych co potrafia w szachy i w brydza i dziele przez wszytskich którzy potrafia emotka
22 lis 20:30
zosia: U mnie by przeszedł (możesz pisać wypracowanie byle z sensem i poprawne matematycznie), u innych nie musi, zależy czego uczyli i jak są nastawieni do innych sposobów roaziązywania zadań.
22 lis 20:33
lucas: w sumie mogłbym to policzyć tak że dodałbym znak % przy tych liczbach i wtedy chyba bedzie poprawie bo nie wiem czy moge przyjać sobie że liczba uczniów dla uproszczenia to 100 emotka
22 lis 20:37
kamil: przedstaw w procentach nastepujace liczby :82 , 91 ,163 , 54 , 8 ,2
11 cze 10:33
pigor: ..., następnym razem załóż nowy temat , a nie podpinaj się pod stare, a tu nie wiem gdzie jest przecinek liczby, a gdzie przecinek między nimi, dlatego na czuj powiem tak : liczba 82= 82*100%= 8200% , ale liczba 82,91= 82,91*100%= 8291% i dalej analogicznie sam , no i może jeszcze 8,2= 8,2*100%= 820% i tyle . ... emotka
11 cze 13:54