matematykaszkolna.pl
Rozstrzygnąć prawdziwość zdań Mariusz: 1.
 x 
(a) ∀x>0 ∃a∊R :

< a < x,
 2 
 x + y 
(b) ∀x>0 ∀y>0 : x ≠ y →

> xy ,
 2 
(c) ∃x ∊ R ∃y ∊ R : (x − y)2 = x2 − y2 , (d) ∀x ∊ R ∃y ∊ R : (x − y)2 = x2 − y2 , (e) ∃x ∊ R ∀y ∊ R : (x − y)2 = x2 − y2 , (f) ∀x ∊ R ∀y ∊ R : (x − y)2 = x2 − y2 , 2. Podać zaprzeczenie zdania 1(f). Czy z 1(d) wynika 1(e)? Nie chodzi mi aż tak bardzo o wyniki, tylko jak się za te zadania zabrać, jaki obrać tok czynność i jak na nie wpływają kwantyfikatory, bo w ostatnich przykładach jedynie od nich wszystko zależy
19 lis 13:46
Mariusz : Wyznaczyć zbór A⊂N taki, aby zdanie: ∀x ∊ A : x2 ≤ 25 ⇔ |x − 4| > 1 było prawdziwe
19 lis 14:30