matematykaszkolna.pl
zad. ulaat: W klasie jest 10 dziewcząt i 15 chłopców, uczniom tej klasy zadano pytanie: "Czy lubisz matematykę?". Wyniki przedstawiono na diagramie: dziewczynki: 80% lubi mat. 20% nie lubi chłopcy: 30% lubi 70% nie lubi Oblicz prawdopodobieństwo tego, że wybrana osoba: a) jest dziewczynką i lubi matematykę b) nie lubi matematyki
17 mar 11:56
Basia: wszystkich możliwości mamy N=25, bo wybieramy 1 osobę z 25 (10+15=25) oblicz ile dziewczynek lubi matematykę n1 = 80%*10 = 0,8*10 P(A) = n1 / N oblicz ile osób nie lubi matematyki n2 = 20%*10 + 70%*15 P(B) = n2 / N
17 mar 12:00
Basia: w treści tego zadania jest jakiś błąd 70%*15 = 0,7*15 = 10,5 stwierdzenie, że 10,5 chłopca nie lubi matematyki, a 4,5 lubi jest bez sensu
17 mar 12:03
Peas: NIe masz policzyć ile osób jest które nie lubia mat. tylko prawdopodobieństwo, 20% - 2 70%- 10.5 po dodaniu da ci 12,5 czyli połowe calej klasy Prawdopodobieństwo wyniesie 1/2 - 50% szans
17 mar 12:42
Basia: Nie ważne co się ma policzyć. Oczywiście, że prawdopodobieństwo jakoś wyjdzie, ale zadanie powinno mieć oprócz tego sens. A to nie ma !
17 mar 13:05
Eta: Narysuj drzewko: P( Dz) = 10/25= 2/5 P(Ch) = 15/25= 3/5 A --- jest dz. i lubi mat. B --- jest dz. i nie lubi mat / \ / \ 2/5 / \ 3/5 / \ Dz / \ Ch / \ / \ / \ / \ o,8 / \ 0,2 0,3 \ 0,7 / \ / \ L NL L NL a) P(A)=( 2/5) * 0,8 = 0,4 *0,8 = 0,32 b) P(B) = (2/5)* 0,2 = 0,4*0,2 = 0,08 Witam Basia! Czy dobrze zrozumiałam treść zad?
17 mar 13:24
Eta: Oczywiście sensu to zad. nie ma , bo ilość n€N+
17 mar 13:34
ulaat: Dzięki. B - wybrana osoba nie lubi matematyki, czyli P(B)=(2/5)*0,2+(3/5)*0,7 Właśnie sama zgłupiałam z tymi procentami, też wydawało mi się bez sensu. W zadaniu chyba jest błąd, bo odwrotnie to ma sens.
17 mar 13:38
ulaat: Jak tak to wychodzi mi: Ω=25 A - wybrana osoba jest dziewczynka i lubi mat. A=30%*10=3 P(A)=3/25 B - wybrana osoba nie lubi mat. B=20%*15 + 70%*10=10 P(B)= 2/5 Czy teraz będę miała dobrze?
17 mar 13:46
Eta: Oczywiście w B nie doczytałam,że wybrana osoba czyli suma prawdopodobieńsw( dobrze poprawiłaśemotikonka Zadanie jednak jest jest w takiej postaci bez sensu! ( pewnie jakiś błąd? Pozdrawiam!
17 mar 13:47
Eta: Nie , jeżeli tak się domyślasz?; to P(A)= ( 2/5) * 0,3 = 0,4*0,3 = 0,12 policz tak jak na drzewku ( tylko zmieniasz %%- ty
17 mar 13:53
ulaat: Robiąc na drzewku wychodzi inaczej a robiąc sposobem Basi inaczejemotikonka To który sposób jest prawidłowy w tym zad. bo już zgłupiałam do reszty emotikonka
17 mar 14:01
Basia: Coś Wy tam źle liczycie. Przecież to to samo. Drzewko jest dobrze narysowane. I z drzewka P(lubi i dziewczynka) = (2/5)*(8/10) = 16/50 = 8/25 = 0,32 P(nie lubi) = (2/5)*(2/10) + (3/5)*(7/10) = 4/50 + 21/50 = 25/50 = 1/2 = 0,5 Jakim cudem Eto wyszło Ci 0,12 ? A już wiem błąd podstawienia nie tak P(A)= ( 2/5) * 0,3 = 0,4*0,3 = 0,12 tylko tak: P(A) = (2/5)*0,8 = 0,4*0,8 = 0,32 P(B) = (2/5)*0,2 + (3/5)*0,7 = 0,4*0,2 + 0,6*0,7 = 0,08 + 0,42 = 0,50 = 0,5
17 mar 15:59
Eta: WitamBasiu! To jak? wyszło mi dobrze ? czy źle? Napisz mi !
17 mar 16:02
Eta: Wiesz "jakim cudem" ? ulaat --- podała ,że są źle podane dane % - towe zamiana 30% i 70% -- dziewczyny a 20% i 80% --- chłopcy stad wyszło 0, 12
17 mar 16:06
Basia: No to i w moim sposobie trzeba zmienić ! Inaczej wyniki nigdy się nie zgodzą.! Oczywiście jest dobrze. 30%*10 = 0,3*10 = 3 70%*10 = 0,7*10 = 7 czyli 3 dziewczyny lubią, 7 nie lubi 20%*15 = 0,2*15 = 3 80%*15 = 0,8*15 = 12 czyli 3 chłopcy lubią, 12 nie lubi (i zadanie ma sens!) P(dziewczyna i lubi) = 3/25 = 0,12 P(nie lubi) = (7+12)/25 = 19/25=0,76 jak by nie liczył, musi być tak samo
17 mar 18:27
ulaat: Basiu w tym P(nie lubi) to chyba będzie (7+3)/25 bo 20% chłopców nie lubi matem. Czyli dobrze miałam, że P(B)=2/5?
18 mar 08:25
Peas: Zadanie jest banalne, a rozdmuchujecie je jakby było jakimś problemem XXI w.
18 mar 09:18
Basia: Nie rozdmuchujemy ! Ula po prostu się pogubiła. Jeśli 20% chłopców nie lubi to masz dobrze.
18 mar 11:14
Ola :: W klasie IV jest 15 dziewczynek i 10 chłopców z okazji tłustego czwartku pomiędzy tych uczniów rozdzielono 50 pączków ile pączków przydało na kazde dziecko ?
20 paź 13:43
PW: Peas ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów Zdający posiada umiejętności w zakresie: (...) 2) wykorzystania i interpretowania reprezentacji: rozumie i interpretuje pojęcia matematyczne i operuje obiektami matematycznymi 3) modelowania matematycznego: buduje model matematyczny danej sytuacji, uwzględniając ograniczenia i zastrzeżenia. Nic nie rozdmuchują, a Ty dążysz do rozwiązania zadania metodą "podstawić do wzoru". Nie da się zbudować modelu matematycznego dla danych przedstawionych na początku, co słusznie zauważyła Basia o 12:03. Liczba uczniów musi być liczbą naturalną. Na tym kończymy rozwiązanie, dostajemy komplet punktów. Za rozwiązanie metodą "podstawić do wzoru" ja nie przyznałbym żadnego punktu, zgodnie z Rozporządzeniem (zdający nie uwzględnił ograniczeń i zastrzeżeń).
20 paź 14:53
Ola :: W klasie IV jest 15 dziewczynek i 10 chłopców z okazji tłustego czwartku pomiędzy tych uczniów rozdzielono 50 pączków ile pączków przydało na kazde dziecko ?
20 paź 14:58