matematykaszkolna.pl
Aby układ równań był układem sprzecznym należy w miejsce a wstawić... Malwa: Witam czy mógłby mi ktoś pomóc z paroma zadaniami z równań i nierówności Kompletnie ich nie rozumiem a musze je rozwiązać na pracę kontorolną A więc jest zadanie: Aby układ 6x − 10y = −4 ay − 3x = − 2. Był układem sprzecznym należy w miejsce a wstawić liczbę: A 5. B −5. C 10. D −6 ( to są możliwe odpowiedzi) no ale trzeba to jakoś obliczyć by zaliczyć emotka a ja nie wiem jakemotka
7 lis 20:59
sushi_ gg6397228: znamy wyznaczniki
7 lis 21:01
Malwa: Wyznacznikichodzi o x i y?
7 lis 21:03
sushi_ gg6397228: metoda obliczania rownan−−> metoda wyznacznikowa jest tez metoda −−> podstawianie, przeciwne wspolczynniki, graficzna jezeli nie znamy wyznacznikowej to zrobimy porzadek z tymi rownaniami prosze zapisac najpierw wyrazenie z x a potem z y tak samo w drugim rownaniu
7 lis 21:05
Malwa: To czyli wyrażenia z x to będzie. 6x−3x= −4. ? A z drugim ay − 10y= −2 ?
7 lis 21:08
sushi_ gg6397228: nie oto mi chodzilo w kazdej linijce na poczatku ma byc ta sama literka w zadaniu podanym 1rownanie jest x potem y i po = wyraz wolny 2rownanie jest y potem x i po = wyraz wolny a ja chce aby kade rownanie bylo : 1rownanie jest x potem y i po = wyraz wolny 2rownanie jest x potem y i po = wyraz wolny lub 1rownanie jest y potem x i po = wyraz wolny 2rownanie jest y potem x i po = wyraz wolny wiec do poprawki
7 lis 21:11
Malwa: To czyli tak? 6x−10y= − 4 (−3)x − ay= −2.
7 lis 21:21
sushi_ gg6397228: blisko 6x−10y= −4 −3x+ ay = −2 (przed ay nic nie bylo, wiec to oznacza ze jest plus) pomnozymy drugie rownanie przez −2 i prosze zapisac co powstanie (nie zapominajac o przepisaniu rownania 1)
7 lis 21:24
Malwa: 6x − 10y = −4 −6 x + 2ay= −4 ?
7 lis 21:28
sushi_ gg6397228: podalem aby pomnozyc przez −2 a nie 2 wiec do poprawki
7 lis 21:29
Malwa: 6x − 10y= − 4 6x − 2ay= 4 teraz chyba dobrze
7 lis 21:33
sushi_ gg6397228: co to znaczy aby układ byl sprzeczny
7 lis 21:34
Malwa : No by nie miał rozwiązania
7 lis 21:39
sushi_ gg6397228: nie trzeba pisac calego wypracowania (na 2 strony) (tylko dwa zdania od siebie, bo jak podam rozwiazanie to nic sie nie nauczymy)
7 lis 21:39
sushi_ gg6397228: czyli jak te proste musza byc wzgledem siebie
7 lis 21:40
Malwa : Równoległe Do siebie
7 lis 21:43
sushi_ gg6397228: własnie nasz uklad jest taki 6x−10y= − 4 6x−2ay= 4 podam przepis jaki jest na proste rownolegle a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c2 a1*b2 = a2*b1
7 lis 21:46
xxx: W(x) x5 − 9x4 + x2 −1 oraz G(x)= x5 + (a+b)x4 − ax2 − 1 są równe. oblicz wartość parametrów a i b wielomianu G(x). Pomożecie
7 lis 21:46
sushi_ gg6397228: podstawiamy z naszego ukladu odpowiednie liczby stojace przy niewiadomych x i y pod przepis i obliczymy ile wyniesie a
7 lis 21:47
Malwa : I w tym wzorze na proste równoległe mam do wzoru podstawić nasze cyfry z układu? A co zrobić z tymi jedynkami i dwójkami przy x i y
7 lis 21:51
Malwa : 6*2=6*10 ?
7 lis 21:54
sushi_ gg6397228: to sa indeksy dolne, bo nie chcialem uzywac literek (a,b,c,d,e,f) a1−−> to jest liczba ktora stoi przy x w pierwszym rownaniu b2 to jest liczba ktora stoi przy y w pierwszym rownaniu a2 to jest liczba ktora stoi przy x w drugim rownaniu b2 to jest liczba ktora stoi przy y w drugim rownaniu a1*b2= a2*b1 mamy przepis wiec podstawiamy z naszego ukladu
7 lis 21:54
sushi_ gg6397228: 6*2a=6*10 wyliczamy ile wyniesie a
7 lis 21:55
Malwa : 12a=60
7 lis 22:00
sushi_ gg6397228: to ile wyniesie samo a tak bylo 6*(−2a)= −10*6 (zapewne zapomnialas o minusach, akurat tutaj sie ładnie skróca) 6*2*a=10*6 a=..
7 lis 22:04
Malwa : 12a= 60
7 lis 22:09
Malwa : 12a=60. I dzielimy obustronnie przez 12 a= 5. Tak?
7 lis 22:11
sushi_ gg6397228: tak
7 lis 22:20
Malwa : Ooo dziękuję Ci bardzo emotka i podziwiam za cierpliwość
7 lis 22:23
sushi_ gg6397228: mozna bylo skrocic przez 6 6*2*a=6*10 / : 6 2*a=10 / : 2 a=5
7 lis 22:25
Malwa : No też racja emotka
7 lis 22:27
kasia: 6x−4=+2
25 kwi 18:04
kasia: podaj przykłady liczb lub wyrażeń , które należy wstawić w miejsce __,aby otrzymać równanie sprzeczne 6x−4=__+2
25 kwi 18:05