matematykaszkolna.pl
Obliczenia oraz wykazywanie równości. Paweł: Potrzebuje porady. Na jakiej zasadzie wykonuje sie tego typu zadania. Nie mogę sobie niestety z tym poradzić. Oblicz: 1) 5−26 2) 8−21557−1215 Wykaż, że zachodzą równości: 1) 18−826−42=2
3 lis 22:05
ICSP: zawijamy emotka 5 − 26 = (32)2 (32)2 = |32| = 32 spróbuj zawinąć następne.
3 lis 22:07
b.: trzeba sprytnie skorzystać ze wzorów skróconego mnożenia zobacz rozwiązanie przykłady (bardzo podobne do Twoich): 2452, 2451
3 lis 22:07
Paweł: Dzięki wielkie, już to rozumiem. W tym wypadku 2 zadania będzie: 18−82=(4−2)2 6−42=(2−2)2 a więc (4−2)−(2−2)=2
3 lis 22:39
ICSP: emotka
3 lis 22:42
Paweł: Jeszcze jedna sprawa. W czymś takim stosuję wzór skróconego mnożenia dotyczący 3 potęgi, prawda? 37+52352−7=2 Jest na to wszystko w ogóle jakaś metoda czy po prostu kwestia wyćwiczenia sobie szybkiego znajdowania tych liczb?
3 lis 22:48
ICSP: Oczywiście ze jest metoda, jednak zdecydowanie szybszym sposobem jest znalezienie tych liczb poprzez zgadywanie.
3 lis 22:52