matematykaszkolna.pl
Czy ktoś może wytłumaczyć mi to jakoś logicznie??? Bardzo prosze Paweł:
2 −x+3 

− x <

x 2 
22 paź 16:51
konrad: x≠0 D=R\{0} Mnożysz wszystko przez 2x i przenosisz na lewą stronę. Możesz odwrotnie, to nie ma znaczenia. No i rozwiązujesz nierówność kwadratową.
22 paź 16:56
ICSP: konrad nie można tego przemnożyć przez 2x Przenosisz wszystko na jedną stronę i sprowadzasz do wspólnego mianownika.
22 paź 16:57
konrad: Racja. Przez 2x2.
22 paź 17:00
ICSP: Już lepiej emotka
22 paź 17:09
Paweł: Robiliśmy podobno analogiczny przykład na lekcji ale i tak nie czaje w kilku miejscach.
1 

+x<2 D=R\{0}
x 
1+x2−2x 

<0 /*x2
x 
(1+x2−2x)x=0 1+x2−2x=0 ∨x=0 Δ=0 x1=1 (x−1)2x=0 x∊(−;0) jest to dla Was jasne Coś tam babka mówila ze nie wiadomo jak jest z tym iksem, bo mogą być dwa wyjścia ze może być
 1 
też

+x ≤0
 x 
i wtedy jest też x∊(−;0) ∪ {1} rys taki sam To strasznie duzo pisania wiem, ale czy może zrobilibyscie to na kartce i zdjęcie tego zrobionego zadnia wysłali mi?
22 paź 17:25
Paweł: I jeszcze mam takie prostsze pytanie, bo mam kart i mowila, ze będzie z tą silnią i to rozumiem ze jaki jest C na gorze 2 na dole 3 to wynik tam pozniej wychodzi 3. ∀LE jak jest C na gorze n a na dole jakaś liczba lub odwrotnie to juz nie wiem jak to zrobić. Pomozecie?
22 paź 17:34
konrad: matematyka.pisz.pl/strona/1014.html
22 paź 17:38
Paweł: no dobra juz tam byłem i tam na gorzze i na dole jest liczba, ale co wtedy gdy zzaamiaast jednej jest niewiadoma jakas
22 paź 17:42
Paweł:
 
nawias
n
nawias
nawias
3
nawias
 
C
takie coś tylko bez nawiasów
  
22 paź 17:47
agata: Do zbioru rozwiązań z pierwszego przykładu trzeba dołączyć miejsca zerowe należące do dziedziny.
22 paź 19:08
konrad:
n! 

=
3!(n−3)! 
(n−2)(n−1)n 

6 
22 paź 19:43
Greg: ICSP możesz spojrzeć na moje zadanie ?
22 paź 19:51